Katalog

Kinga Firganek, 2013-12-17
Bestwina

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

KONSPEKT ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU - Zabawy na śniegu

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ

Grupa: 5-6- latki
Temat bloku: Zabawy na śniegu.
Temat dnia: Bezpiecznie bawimy się na śniegu – kształtowanie nawyków bezpiecznej zabawy na śniegu na podstawie wiersza J. Knapik – Lis „Bezpieczne zabawy” oraz własnych przeżyć i spostrzeżeń dzieci.
Cele ogólne: ukazanie niebezpieczeństw podczas zabaw na śniegu
Cele operacyjne - dziecko:
 wskazuje bezpieczne sposoby zachowania się podczas zabaw na śniegu
 słucha wiersza i wypowiada się na jego temat,
 rozpoznaje i wymienia sporty zimowe,
 potrafi podzielić słowa na sylaby i głoski,
 czyta napisy globalnie,
 aktywnie uczestniczy w proponowanych zabawach i zajęciach,
 rozwija spostrzegawczość,
 składa obrazki z części,
 współpracuje z partnerem z pary i innymi dziećmi,
 śpiewa piosenkę z dziecięcego repertuaru,
 rozwiązuje zagadki,

Metody:
- słowna (pogadanka, polecenia),
- czynna (aktywnego uczestnictwa w zajęciach, zadań stawianych do wykonania).
- oglądowa (pokaz, obserwacja).

Formy:
- zbiorowa,
- indywidualna,
- w zespołach (w parach)

Środki dydaktyczne: ilustracja zabaw dzieci na śniegu, kartoniki ze znaczkami, tekst wiersza J. Knapik – Lis „Bezpieczne zabawy”, ilustracje przedstawiające sporty zimowe, napisy do globalnego czytania, emblematy ( kolorowe czapki) do zabawy ruchowej, zagadki, kredki, obrazki sprzętu zimowego i ich cienie, obrazki z części, karta pracy – cz. 3, nożyczki, klej, różnej wielkości koła do wycięcia dla każdego dziecka, kolorowa kartka A4 dla każdego dziecka, płyta CD – cz.1,

Przebieg zajęć.
1. Powitanie piosenką „Wszyscy są”.
2. Wprowadzenia do tematu zajęć – co przedstawia obrazek? Dzieci losują kartoniki ze znaczkami i odsłaniają fragment zakrytego obrazka oznaczony taką samą figurą. Starają się odgadnąć, co przedstawia obrazek, zanim wszystkie fragmenty zostaną odsłonięte.
3. „Bezpieczne zabawy” – słuchanie wiersza czytanego przez nauczyciela. Rozmowa na temat jego treści – zwrócenie uwagi na bezpieczne sposoby zachowania się podczas zabaw na śniegu. Dzielenie się dzieci ich własnymi przeżyciami i spostrzeżeniami na podany temat.
4. Składanie obrazków z części przedstawiających sporty zimowe. Globalne czytanie napisów i umieszczanie ich pod odpowiednią ilustracją. Dzielenie nazw na sylaby i głoski.
5. Zabawa ruchowa - orientacyjna „Kolorowe czapki”. Dzieci otrzymują emblematy z czapkami w różnych kolorach i poruszają się po sali w rytm tamburyna. Akompaniament bębenka jest sygnałem do odnalezienia w sali dużego obrazka z czapką w tym samym kolorze, co emblemat. Ponowny akompaniament tamburyna jest sygnałem do biegania. W trakcie zabawy nauczyciel zmienia położenie czapek na dużych ilustracjach.
6. Praca przy stolikach – karta pracy nr 3 (dzielenie nazw obrazków na głoski, przeliczanie głosek).
7. Rozwiązywanie zagadek o tematyce zimowej (narty, sanki, bałwan, rękawiczki, szalik itp).
8. Odszukiwanie i dopasowywanie cieni do poszczególnych sylwet sprzętów zimowych (narty, sanki, łyżwy, hokej).
9. Układanie sekwencji „sprzęt zimowy”.
10. Śpiewanie piosenki „Bałwankowa piosenka” z rytmicznym wyklaskiwaniem refrenu.
11. Praca plastyczna „Wesołe bałwanki” techniką orgiami z koła. Omówienie etapów tworzenia pracy, zwrócenie uwagi na odpowiednie jej rozplanowanie na kartce oraz na estetykę pracy.
12. Indywidualna praca dziecka – bezpieczeństwo podczas posługiwania się nożyczkami.
13. Zorganizowanie wystawki prac dziecięcych.
14. Likwidacja zajęcia.

Wyświetleń: 9455


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.