Katalog Kinga Firganek, 2013-12-17 Bestwina Zajęcia przedszkolne, Konspekty KONSPEKT ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU - Zabawy na śnieguKONSPEKT ZAJĘĆ Grupa: 5-6- latki Temat bloku: Zabawy na śniegu. Temat dnia: Bezpiecznie bawimy się na śniegu – kształtowanie nawyków bezpiecznej zabawy na śniegu na podstawie wiersza J. Knapik – Lis „Bezpieczne zabawy” oraz własnych przeżyć i spostrzeżeń dzieci. Cele ogólne: ukazanie niebezpieczeństw podczas zabaw na śniegu Cele operacyjne - dziecko: wskazuje bezpieczne sposoby zachowania się podczas zabaw na śniegu słucha wiersza i wypowiada się na jego temat, rozpoznaje i wymienia sporty zimowe, potrafi podzielić słowa na sylaby i głoski, czyta napisy globalnie, aktywnie uczestniczy w proponowanych zabawach i zajęciach, rozwija spostrzegawczość, składa obrazki z części, współpracuje z partnerem z pary i innymi dziećmi, śpiewa piosenkę z dziecięcego repertuaru, rozwiązuje zagadki, Metody: - słowna (pogadanka, polecenia), - czynna (aktywnego uczestnictwa w zajęciach, zadań stawianych do wykonania). - oglądowa (pokaz, obserwacja). Formy: - zbiorowa, - indywidualna, - w zespołach (w parach) Środki dydaktyczne: ilustracja zabaw dzieci na śniegu, kartoniki ze znaczkami, tekst wiersza J. Knapik – Lis „Bezpieczne zabawy”, ilustracje przedstawiające sporty zimowe, napisy do globalnego czytania, emblematy ( kolorowe czapki) do zabawy ruchowej, zagadki, kredki, obrazki sprzętu zimowego i ich cienie, obrazki z części, karta pracy – cz. 3, nożyczki, klej, różnej wielkości koła do wycięcia dla każdego dziecka, kolorowa kartka A4 dla każdego dziecka, płyta CD – cz.1, Przebieg zajęć. 1. Powitanie piosenką „Wszyscy są”. 2. Wprowadzenia do tematu zajęć – co przedstawia obrazek? Dzieci losują kartoniki ze znaczkami i odsłaniają fragment zakrytego obrazka oznaczony taką samą figurą. Starają się odgadnąć, co przedstawia obrazek, zanim wszystkie fragmenty zostaną odsłonięte. 3. „Bezpieczne zabawy” – słuchanie wiersza czytanego przez nauczyciela. Rozmowa na temat jego treści – zwrócenie uwagi na bezpieczne sposoby zachowania się podczas zabaw na śniegu. Dzielenie się dzieci ich własnymi przeżyciami i spostrzeżeniami na podany temat. 4. Składanie obrazków z części przedstawiających sporty zimowe. Globalne czytanie napisów i umieszczanie ich pod odpowiednią ilustracją. Dzielenie nazw na sylaby i głoski. 5. Zabawa ruchowa - orientacyjna „Kolorowe czapki”. Dzieci otrzymują emblematy z czapkami w różnych kolorach i poruszają się po sali w rytm tamburyna. Akompaniament bębenka jest sygnałem do odnalezienia w sali dużego obrazka z czapką w tym samym kolorze, co emblemat. Ponowny akompaniament tamburyna jest sygnałem do biegania. W trakcie zabawy nauczyciel zmienia położenie czapek na dużych ilustracjach. 6. Praca przy stolikach – karta pracy nr 3 (dzielenie nazw obrazków na głoski, przeliczanie głosek). 7. Rozwiązywanie zagadek o tematyce zimowej (narty, sanki, bałwan, rękawiczki, szalik itp). 8. Odszukiwanie i dopasowywanie cieni do poszczególnych sylwet sprzętów zimowych (narty, sanki, łyżwy, hokej). 9. Układanie sekwencji „sprzęt zimowy”. 10. Śpiewanie piosenki „Bałwankowa piosenka” z rytmicznym wyklaskiwaniem refrenu. 11. Praca plastyczna „Wesołe bałwanki” techniką orgiami z koła. Omówienie etapów tworzenia pracy, zwrócenie uwagi na odpowiednie jej rozplanowanie na kartce oraz na estetykę pracy. 12. Indywidualna praca dziecka – bezpieczeństwo podczas posługiwania się nożyczkami. 13. Zorganizowanie wystawki prac dziecięcych. 14. Likwidacja zajęcia. Wyświetleń: 9455
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |