Katalog

Jacek Rukasz, 2013-12-09
Chodel

Matematyka, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

- n +

1
Jacek Rukasz
nauczyciel
matematyki i informatyki
Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola Samorządowego w Chodlu
Szkoła Podstawowa
im. ks Jana Twardowskiego
24-350 Chodel
ul. Szkolna 19
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
2
1. Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Jacek Rukasz
2. Miejsce pracy i odbywania stażu: Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola Samorządowego w Chodlu. Szkoła Podstawowa im. ks Jana Twardowskiego
3. Zajmowane stanowisko: nauczyciel matematyki i informatyki
4. Okres odbywania stażu: 2 lata 9 miesięcy
5. Data rozpoczęcia stażu: 03.09.2012r.
6. Data zakończenia stażu: 31.05. 2015r.
Główne cele awansu:
1. Podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
2. Realizować działania służące podniesieniu jakości pracy szkoły.
3. Pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, z uwzględnieniem specyfiki szkoły, w której odbywa się staż.
4. Uzyskać kolejny stopień awansu zawodowego – nauczyciela dyplomowanego.
Podstawy prawne:
 Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. z późn. zm. (Rozdział 3a Awans zawodowy nauczycieli);
 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593);
 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580).
 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 listopada 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 13 grudnia 2010 r. Nr 235, poz. 1543).
3
ZAGADNIENIA ORGANIZACYJNE ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
Poznanie procedury awansu zawodowego.
 Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego.
 Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
sierpień/wrzesień
2012
 Wniosek o rozpoczęcie stażu
 Adresy stron WWW dotyczące awansu
 Plan rozwoju zawodowego
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
 Gromadzenie materiałów i dokumentów potwierdzających realizację planu: zaświadczenia, scenariusze, programy zajęć i szkoleń itp.
cały okres stażu
 Zgromadzone dokumenty
Podsumowanie pracy za okres stażu.
 Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
maj 2015
 Sprawozdanie
ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MEN
WYMAGANIE § 8 UST. 2 PKT. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art., 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
Doskonalenie kompetencji zawodowych.
 Wzbogacenie wiedzy i umiejętności poprzez:
-udział w szkoleniach, kursach, warsztatach.
-uczestniczenie w szkoleniach Rady Pedagogicznej
 Studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli.
okres stażu
na bieżąco
 Zaświadczenia z ukończonych form doskonalenia.
 Bibliografia, opis działań.
4
Praca w zespołach zadaniowych opracowujących dokumentację szkolną.
 Udział w pracach zespołu opracowującego plan zajęć lekcyjnych oraz harmonogramu wykorzystania sal.
 Opracowanie punktowego systemu oceny z zachowania
 Udział w pracach Zespołu Nauczycieli uczących w klasach.
VIII/IX
każdego roku
na bieżąco
na bieżąco
 Dokumentacja.
 Potwierdzenie dyrektora.
 Dokumentacja.
 Potwierdzenie dyrektora.
 Sprawozdania.
Realizacja zadań opiekuńczo – wychowawczych.
 Pełnienie funkcji wychowawcy klasy.
 Współpraca z pedagogiem szkolnym w rozpoznawaniu i rozwiązywaniu trudności dydaktyczno - wychowawczych.
2009-2012
wg potrzeb
 Dokumentacja wychowawcza.
 Potwierdzenie pedagoga.
Diagnozowanie osiągnięć uczniów.
 Opracowanie sprawdzianów próbnych dla klas 4-6 i dokonanie analizy
 Przeprowadzanie badania wiedzy i umiejętności uczniów kl 6 z informatyki na koniec roku szkolnego.
każdego roku
czerwiec każdego roku
 Potwierdzenie dyrektora
 Analiza wyników, wnioski do pracy, podjęte działania.
 Analiza wyników, wnioski do pracy, podjęte działania.
Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów przedmiotowych.
 Przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego konkursu z informatyki na wykonanie prezentacji nt. ,,Patron szkoły ks. Jan Twardowski”.
 Przygotowanie i przeprowadzenie międzyszkolnego konkursu z informatyki na wykonanie prezentacji nt. ,,Moja szkoła w obiektywie”
II semestr 2012/2013 roku szkolnego
II semestr
2013/2014 roku szkolnego
 Potwierdzenie dyrektora.
 Sprawozdanie.
 Regulamin konkursu.
 Potwierdzenie dyrektora.
 Sprawozdanie.
 Regulamin konkursu.
Przygotowanie i wystawienie rocznicowych akademii.
Przygotowanie akademii:
 Rocznica Uchwalenia Konstytucji Trzeciego Maja
 Dzień Edukacji Narodowej
 11 listopada Rocznica Odzyskania Niepodległości
rok szkolny 2013/2014
rok szkolny 2014/2015
rok szkolny 2012/2013
 Scenariusze uroczystości.
 Potwierdzenie dyrektora.
 Przygotowane materiały.
5
WYMAGANIE § 8 UST. 2 PKT. 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych.
 Przygotowywanie materiałów dydaktycznych, prezentacji, dokumentów szkolnych, zaproszeń, dyplomów, scenariuszy, dokumentacji związanej z awansem zawodowym, itp.
 Korzystanie z programów edukacyjnych i Internetu.
 Aktualizowanie programu „Drukowanie
świadectw” i „Opiekun ucznia” oraz innych
programów
 Drukowanie świadectw
na bieżąco
na bieżąco
czerwiec każdego roku
 Zaświadczenia, pomoce dydaktyczne, scenariusze lekcji, testy, dokumentacja szkolna.
 Opis i analiza realizowanych przedsięwzięć.
 Potwierdzenie dyrektora
 Poświadczenie nauczycieli.
Stosowanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej do sprawdzania osiągnięć uczniów.
 Przygotowywanie testów, sprawdzianów i materiałów dydaktycznych dla uczniów.
 Opracowywanie wyników testów próbnych dla klas IV-VI.
cały okres stażu
 Przygotowane materiały.
 Tabele do analizy testów.
Prowadzenie lekcji w pracowni komputerowej.
 Prowadzenie lekcji matematyki w pracowni komputerowej.
dwa razy w roku
 Potwierdzenie dyrektora.
 Konspekty lekcji
Opracowanie prezentacji komputerowych.
 Wykorzystanie samodzielnie przygotowanych prezentacji na lekcjach informatyki, matematyki i godzinach z wychowawcą.
 Utworzenie biblioteki prezentacji z przedmiotów matematyka i informatyka.
cały okres stażu
cały okres stażu
 Wykonane prezentacje.
 Prezentacje.
Wydania numeru gazetki szkolnej „Szkolne jęki”
 Przygotowanie artykułów, zdjęć, wywiadów.
raz w roku w wybranym miesiącu
 Egzemplarz gazetki.
Utworzenie strony www. szkoły
 Wykorzystanie kreatora stron firmy Librus.
 Aktualizowanie strony.
cały okres stażu
 Adres strony.
Prowadzenie zajęć przy wykorzystaniu tablicy
interaktywnej
 Korzystanie z tablicy w czasie zajęć.
cały okres stażu
 Przykładowe konspekty
6
WYMAGANIE § 8 UST. 2 PKT. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli i stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym.
 Uczestnictwo w szkoleniowych posiedzeniach rady pedagogicznej.
 Prowadzenie cyklu szkoleń „Komputer narzędziem pracy nauczyciela” dla nauczycieli szkoły podstawowej.
zgodnie z harmonogramem
wg potrzeb
 Analiza i wnioski.
 Plan szkolenia.
Upowszechnianie i promocje własnych doświadczeń.
 Publikowanie w portalu internetowym ciekawych scenariuszy lekcji, imprez szkolnych, itp.
 Pomoc w redagowaniu gazetki szkolnej.
 Opieka nad studentami odbywającymi praktykę w szkole.
 Zagrożenia w sieci Internet - spotkanie z rodzicami
na bieżąco
wg potrzeb
wg potrzeb
raz w roku
szkolnym
 Potwierdzenie publikacji.
 Potwierdzenia nauczycieli
 Potwierdzenie dyrektora.
 Plan spotkania.
 Lista obecności rodziców.
Praca w zespole przedmiotowym i zespole dydaktyczno – wychowawczym.
 Wymiana doświadczeń z nauczycielami
uczącymi pokrewnych przedmiotów.
 Współpraca przy organizowaniu imprez
szkolnych i międzyszkolnych.
 Udział w pracy zespołu matematyczno- przyrodniczego.
na bieżąco
na bieżąco
na bieżąco
 Kserokopie protokołów z zebrań zespołów.
 Poświadczenie nauczycieli współpracujących.
 Notatki.
Opublikowanie planu rozwoju zawodowego
 Opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego.
grudzień 2013
 Zaświadczenie o publikacji
w Internecie
Korzystanie z tablicy interaktywnej
 Szkolenie nauczycieli korzystających z tablicy interaktywnej.
cały okres stażu
 Poświadczenia nauczycieli
7
WYMAGANIE § 8 UST. 2 PKT. 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych.
 Opracowanie i wdrożenie programu „Bezpieczeństwo w drodze do szkoły i ze szkoły”.
 Opracowanie i wdrożenie programu zajęć
„ Koła informatycznego”.
rok szkolny 2012/2013
rok szkolny 2013/2014
 Program zajęć.
 Sprawozdanie.
 Program zajęć Koła informatycznego.
 Sprawozdanie.
WYMAGANIE § 5 UST. 2 PKT. 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
Organizowanie dodatkowych zajęć.
 Zorganizowanie i prowadzenie nieodpłatnych zajęć:- Koła Komputerowego.
 Organizacja i prowadzenie nieodpłatnych zajęć „Bezpieczeństwo w drodze do szkoły i ze szkoły” dla uczniów klas I-III, oraz klas IV-VI.
na bieżąco
na bieżąco
 Potwierdzenie dyrektora.
 Sprawozdania.
 Potwierdzenie nauczycieli.
 Sprawozdania.
Organizowanie wycieczek.
 Organizowanie rajdów rowerowych krajoznawczo – turystycznych oraz pieszych rajdów.
na bieżąco
 Karta rajdu.
 Zdjęcia.
Zorganizowanie pokazu „Einstein też był dzieckiem”.
 Przygotowanie pokazu doświadczeń z fizyki, chemii, mechaniki.
czerwiec
2014r. 2015r
 Scenariusz .
 Zdjęcia.
Karta rowerowa dla ucznia kl. IV.
 Przeprowadzenie egzaminu teoretycznego w pracowni komputerowej.
maj/czerwiec każdego roku
 Poświadczenie nauczyciela.
Spotkanie z absolwentem szkoły, współwłaścicielem agencji fotograficznej, wykładowcą LSF.
 Przygotowanie spotkania, prezentacja zdjęć z podróży turystyczno krajoznawczych, krajowych i zagranicznych.
wg potrzeb
 Poświadczenie, zdjęcia
 Informacja o spotkaniu na stronie www Agencji Blowup.
8
WYMAGANIE § 8 UST. 2 PKT. 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
Współpraca z wydawnictwami.
 Pozyskiwanie materiałów i pomocy dydaktycznych.
cały okres stażu
 Pomoce dydaktyczne.
 Udział w spotkaniach.
 Zaświadczenia.
Współpraca z pedagogiem szkolnym.
 Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków.
 Zapoznanie się z orzeczeniami Poradni
Psychologiczno-Pedagogicznej.
 Konsultacje wychowawcze.
wg potrzeb
 Poświadczenie pedagoga.
 Teczka wychowawcy.
 Notatki.
Współpraca ze szkolną pielęgniarką
 Cykl pogadanek na temat zdrowego stylu życia: „Żyj zdrowo”.
rok szkolny 2013/2014
2014/2015
 Poświadczenie pielęgniarki.
 Zdjęcia.
Współpraca z gabinetem stomatologicznym
 Spotkanie ze stomatologiem na temat „Zdrowe zęby”, projekcja filmu, plansze, modele szczęk itp.
rok szkolny 2013/2014
2014/2015
 Poświadczenie stomatologa.
 Zdjęcia.
Udział w akcjach charytatywnych i społecznych.
 Przygotowanie i przeprowadzenie loterii fantowej na rzecz hospicjum dla dzieci im. Małego Księcia.
 Przygotowanie i przeprowadzenie loterii fantowej na rzecz schroniska dla bezdomnych zwierząt.
 Udział w akcji „Pomóż dzieciom przetrwać zimę.
cały okres stażu
 Poświadczenia, dowody wpłaty, podziękowania.
9
WYMAGANIE § 8 UST. 2 PKT 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły w której nauczyciel jest zatrudniony.
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
Rozpoznanie i rozwiązanie problemu edukacyjnego i/lub wychowawczego.
 Opis problemu ucznia zdolnego lub ucznia mającego trudności w opanowaniu materiału.
 Opis i analiza przypadku wychowawczego.
rok szkolny 2012-2015
 Opis i analiza dwóch przypadków.
Powyższy plan może ulec uzupełnieniu, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły.
.................................................................
podpis nauczyciela
Zatwierdzam do realizacji
........................................................................
podpis i pieczęć dyrektora szkoły
……………………………………………………………..
miejscowość, data
Wyświetleń: 975


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.