Katalog

Monika Oczeretko, 2013-11-13
Kolbuszowa

Monika Oczeretko
Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

- n +

Imię i nazwisko: Monika Oczeretko
Staż pracy: 5 lat
Nauczany przedmiot: język angielski
Stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy
Posiadane kwalifikacje: mgr pedagogiki, certyfikat międzynarodowy z języka angielskiego (FCE), dyplom Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych o specjalności filologia angielska
Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania egzaminacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.

ZADANIA
1.Poznanie procedury
awansu zawodowego na nauczyciela mianowanego.
2.Ustalenie zasad współpracy z Opiekunem stażu.
3.Poznanie zasad funkcjonowania i zadań szkoły.
4.Uczestniczenie w pracach różnych organów szkoły.
5.Przygotowanie projektu sprawozdania

FORMY REALIZACJI
Zapoznanie z rozporządzeniem MENiS
Z 1.XII.2004r. z późn.zm. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Rozmowa z opiekunem stażu, zawarcie „kontraktu” określającego warunki współpracy, napisanie harmonogramu lekcji doradczych.
Analiza dokumentacji: Statutu Szkoły, Programu Profilaktyki i Wychowawczego, WSO, Karty Nauczyciela.
Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
Udział w pracach zespołów powołanych przez dyrektora szkoły do spraw edukacji i wychowania.
Wdrażanie Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania.
Ewaluacja Przedmiotowego Systemu Oceniania.
Współpraca z Samorządem Uczniowskim.
Współpraca z Radą Rodziców.
Aktywny udział w pracach komisji podczas sprawdzianu kl.VI.
Autorefleksja, analiza planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.

TERMIN
REALIZACJI
IX.2011
IX.2011
IX – X.2011
Cały okres stażu zgodnie z harmonogramem szkoły.
VI. 2014

DOWODY
REALIZACJI
Rozporządzenie MENiS z dn. 1.XII.2004 z późn.zm. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli,
wniosek o rozpoczęcie stażu,
plan rozwoju zawodowego.
Pisemne przejrzyste zasady współpracy nauczyciela z Opiekunem stażu.
Potwierdzenie Opiekuna stażu o analizie wymienionych dokumentów.
Zaświadczenia Dyrektora.
Przedmiotowy System Oceniania.
Sprawozdanie.
Sporządzenie sprawozdania.

Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

ZADANIA
1.Obserwacja zajęć prowadzonych przez
Opiekuna stażu i prowadzenie zajęć w jego obecności.
2. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności
interpersonalnych.
3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu.
4. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej.

FORMY REALIZACJI
Obserwacja, konsultacje, omówienie zajęć, ewaluacja.
Udział w zajęciach warsztatowych, zbieranie dokumentacji.
Udział w szkoleniach i warsztatach metodycznych dla nauczycieli języka angielskiego. Podjęcie studiów podyplomowych (pedagogicznych lub językowych).
Poszerzenie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez szkołę.

TERMIN
REALIZACJI
Cały okres stażu
Cały okres stażu wg oferty szkoleniowej.
Cały okres stażu wg oferty szkoleniowej.
Cały okres stażu

DOWODY
REALIZACJI
Karty obserwacji,
Konspekty, karty
pohospitacyjne.
Zaświadczenia.
Zaświadczenia.
Prowadzenie dziennika lektur, potwierdzenie Opiekuna stażu, sprawozdanie.

Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust.1 pkt. 2 i ust.1 a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

ZADANIA
1.Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły.
2.Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka.

FORMY REALIZACJI
Analiza ustaw i rozporządzeń ustawowych.
Analiza Praw Ucznia i Karty Praw Dziecka – stosowania tych praw w pracy dydaktyczno – wychowawczej.

TERMIN
REALIZACJI
Cały okres
stażu.
Cały okres
stażu.

DOWODY
REALIZACJI
Zaświadczenie Opiekuna
stażu.
Zaświadczenie Opiekuna
stażu.

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku nauczycieli, o których mowa w art.1 ust 1 a Karty Nauczyciela – umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobytu dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków.

ZADANIA
1.Poznanie procedury awansu
zawodowego nauczycieli.
2.Współpraca z Opiekunem stażu.
3.Prowadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego.
4.Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
5.Utworzenie własnej biblioteczki metodyczno-przedmiotowej i własnej bazy materiałów dydaktycznych.
6.Dokumentowanie własnego działania.
7.Ewaluacja metod pracy.

FORMY REALIZACJI
Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu
zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem stopnia nauczyciela
kontraktowego:
• Ustawy o systemie oświaty z dn. 21.06.1996 (Dz. U. z 1996r. Nr 67 poz. 329 z późn. zm.
• Ustawy z dn. 26.01.1982 – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 1997r. Nr 56, poz. 357 z późn. zm.)
• Ustawy z dn. 18.02.2000r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2000r. Nr 19, poz. 239)
• Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 1.12.1004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593 z późn. zm.)

Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu.


Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego.
Rozmowa, zawarcie kontraktu z opiekunem stażu.
Spotkania, konsultacje, rozmowy.
Hospitacje zajęć prowadzonych przez Opiekuna stażu.
Hospitacje przeprowadzone przez Opiekuna stażu.
Gromadzenie zaświadczeń, potwierdzeń, scenariuszy, zdjęć, prac uczniów itp.
Opis realizacji zadań ujętych w planie pogłębiony autorefleksją.
Zakup pomocy dydaktycznych.
Wykonywanie pomocy dydaktycznych przy użyciu techniki komputerowej.
Przygotowywanie materiałów lingwistycznych.
Przygotowywanie scenariuszy lekcji, testów.
Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z wymogami.
Analiza wyników sprawdzianu kl.VI.
Analiza badania wyników nauczania – cykl trzyletnich badań wyników osiąganych przez uczniów klas III Szkoły Podstawowej i Gimnazjum z języka angielskiego.
Dokonywanie modyfikacji, korekt planów i metod pracy.

TERMIN
REALIZACJI
VIII/IX 2011













VIII/IX 2011



VI 2014
IX 2011

Cały okres stażu.
Cały okres stażu.
VI 2014
Cały okres stażu.
Cały okres stażu.
Cały okres stażu.

DOWODY
REALIZACJI
Opracowanie planu rozwoju zawodowego












Wniosek o rozpoczęcie stażu.


Wniosek o postępowanie egzaminacyjne na nauczyciela mianowanego.
Kontrakt.

Konspekty, arkusze obserwacji lekcji, wpisy w dzienniku.
Potwierdzenie Opiekuna stażu.
Dokumentacja procedury awansu zawodowego.
Sprawozdanie z odbytego stażu.
Materiały, pomoce dydaktyczne.
Fotografie i plakaty.
Prace wykonywane przez uczniów.
Scenariusze lekcji, testy.
Zapisy w dzienniku lekcyjnym.
Dzienniki zajęć pozalekcyjnych.
Zaświadczenie Dyrektora szkoły.
Raport z analizy badań wyników osiąganych przez uczniów.
Korekty w planach, programach i metodach pracy.

Umiejętności uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

ZADANIA
1.Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów.
2.Uwzględnianie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w pracy.
3.Organizacja zajęć pozalekcyjnych.
4.Uwzględnianie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

FORMY REALIZACJI
Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Kontakt z rodzicami – indywidualnie, wywiadówki, współpraca z Radą Rodziców.
Konsultacje z innymi nauczycielami.
Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych, indywidualne rozmowy z uczniami.
Kółko z j. angielskiego dla uczniów zdolnych.
Indywidualna pomoc uczniom z problemami w nauce.
Przygotowywanie uczniów do konkursów przedmiotowych.
Organizowanie konkursów wewnątrzszkolnych (np. konkurs plastyczno-językowy o tematyce krajów aglojęzycznych).
Opieka nad uczniami podczas wycieczek szkolnych.
Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych – dyskoteki szkolne, imprezy szkolne wyjazdy, wyjścia poza teren szkoły.
Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym.
Realizowania zadań wychowawczych zgodnie ze szkolnym programem profilaktyki.
Podejmowanie współpracy z instytucjami wspierającymi szkołę.

TERMIN
REALIZACJI
Cały okres stażu.
Cały okres stażu.
Cały okres stażu.
Cały okres stażu.

DOWODY
REALIZACJI
Adnotacje w dziennikach lekcyjnych.
Zaświadczenia innych nauczycieli szkoły.
Zaświadczenia Opiekuna stażu.
Dzienniki zajęć pozalekcyjnych.
Zaświadczenia Opiekuna stażu.
Protokoły z konkursów.
Potwierdzenia udziału.
Potwierdzenie Dyrektora.
Karty wycieczki.
Zapisy w dziennikach.
Zapisy w dziennikach.
Sprawozdanie.
Zaświadczenia.

Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

ZADANIA
1.Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej.
2.Doskonalenie umiejętności wykorzystywania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy nauczyciela.
3.Publikacje w Internecie.

FORMY REALIZACJI
Przygotowanie potrzebnych dokumentów, np. planu
rozwoju zawodowego, sprawozdań, wniosków, konspektów, programów nauczania, PSO, itd.
Przygotowanie pomocy dydaktycznych.
Przygotowanie materiałów potrzebnych podczas zajęć pozalekcyjnych itd.
Komunikowanie się za pośrednictwem poczty elektronicznej z przedstawicielami wydawnictw językowych oraz innymi nauczycielami.
Utworzenie strony anglojęzycznej w gazetce szkolnej „Perełka” (zamieszczanie np. krzyżówek, rebusów, wierszyków okolicznościowych, życzeń z okazji Dnia Seniora, Dnia Kobiet, Dnia Matki).
Wykorzystanie portali edukacyjnych w samokształceniu.
Konsultacje z nauczycielem informatyki.
Umieszczenie na stronie internetowej szkoły informacji na temat prowadzonych działań np. wycieczek, akademii itp. Utworzenie anglojęzycznej wersji strony internetowej szkoły. Podjęcie współpracy ze szkołą w kraju anglojęzycznym.

TERMIN
REALIZACJI
Cały okres stażu.
Cały okres stażu.
Cały okres stażu.

DOWODY
REALIZACJI
Cała dokumentacja procedury awansu zawodowego.
Wykaz adresów portali edukacyjnych.
Potwierdzenie Dyrektora szkoły.
Potwierdzenie Opiekuna stażu.
Spis adresów portali internetowych.
Zaświadczenie nauczyciela informatyki.
Adres strony WWW szkoły.

Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.

ZADANIA
1.Realizowanie zadań wychowawczych pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym.
2.Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów sprawiających trudności dydaktyczne i wychowawcze.
3.Kierowanie, zarządzanie zespołem klasowym i rodzicielskim.

FORMY REALIZACJI
Analiza wyników w nauce.
Organizowanie pomocy koleżeńskiej i indywidualna pomoc uczniom.
Objęcie szczególną troską uczniów słabych.
Opieka nad uczniami zdolnymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach.
Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej uczniów.
Przeciwdziałanie nałogom.
Aktywne pełnienie dyżurów.

Identyfikacja problemu.
Rozwój i znaczenie problemu.
Prognoza.
Propozycje rozwiązań.
Efekty działań.
Diagnozowanie możliwości uczniów, problemów w nauce i ich przyczyn.
Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie nauczania i oceniania uczniów.
Kontakt z rodzicami: służenie pomocą w pokonywaniu trudności wychowawczych.
Opieka nad uczniami w czasie imprez szkolnych i pozaszkolnych.

TERMIN
REALIZACJI
Cały okres stażu.
Wg potrzeb.
Na bieżąco.
Cały okres stażu.

Cały okres stażu.
Wg potrzeb.

DOWODY
REALIZACJI
Potwierdzenie Opiekuna stażu.
Zaświadczenie Dyrektora szkoły.
Zapisy w dziennikach lekcyjnych.
Sprawozdanie.
Opis i analiza przypadków rozpoznania i rozwiązania
Problemów edukacyjnych i wychowawczych, pisma do rodziców, potwierdzenie Dyrektora szkoły.
Zaświadczenie Dyrektora szkoły.
Zaświadczenie Opiekuna stażu.

Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

ZADANIA
1.Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły.
2.Współtworzenie prawa wewnątrzszkolnego
I posługiwanie się przepisami systemu oświaty,
Pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w pracy nauczyciela.

FORMY REALIZACJI
Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o Systemie Oświaty,
Rozporządzenia MENiS, Statutu Szkoły, WSO, obowiązujących regulaminów.
Opracowanie dokumentacji koniecznej do przeprowadzenia stażu.
Uczestnictwo w radach pedagogicznych i spotkaniach zespołów.
Praca w komisjach powoływanych w szkole.
Organizacja imprez szkolnych i pozaszkolnych.
Analiza opinii z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.

TERMIN
REALIZACJI

Na bieżąco.

IX.2011
Cały okres stażu wg potrzeb.

DOWODY
REALIZACJI

Zaświadczenie Opiekuna stażu.
Wniosek o rozpoczęcie stażu.
Zaświadczenie Dyrektora.
Sprawozdanie.

Wyświetleń: 695


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.