Katalog Ewa Maj, 2013-11-04 Piaseczno Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO mgr Ewa Maj ........................... imię i nazwisko nauczyciela 01.09.2013r. data rozpoczęcia stażu 31.05.2016 r. data zakończenia stażu Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie stopnia awansu zawodowego – nauczyciela mianowanego. PLANOWANE DZIAŁANIA I FORMY REALIZACJI WYMAGAŃ UMOŻLIWIAJĄCYCH UZYSKANIE STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO; TERMIN REALIZACJI, OSOBA WSPIERAJĄCA I. §7 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia SAZ - Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego: • analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego, ze szczególnym uwzględnieniem stopnia nauczyciela kontraktowego. • Publikowanie własnych prac w Internecie: -opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie WWW -publikacja scenariuszy lekcji • Współpraca z wydawnictwami i instytucjami zajmującymi się metodyką oraz dydaktyką: sierpień - wrzesień 2013 r. ;według potrzeb; na bieżąco- opiekun stażu 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu: • ustalenie harmonogramu spotkań, sporządzenie kontraktu. wrzesień- październik 2013 3. Poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego: • doskonalących wiedzę i umiejętności pedagogicznych (konferencje metodyczne, warsztaty), podnoszących kompetencje i umiejętności wychowawcze. w miarę możliwości, zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi- dyrektor szkoły 4. Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli: • szkoleniowe zebrania rady pedagogicznej, kursy organizowane przez szkołę. według harmonogramu- dyrektor szkoły, opiekun stażu, nauczyciele 5. Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji wynikających z nich zadań: • praca w komisji wnioskowej, pełnienie funkcji protokolanta, praca w doraźnych komisjach. czas trwania stażu- dyrektor szkoły, nauczyciele 6. Organizacja własnego warsztatu pracy: • samodzielne studiowanie literatury fachowej, analiza podręczników do szkoły podstawowej, • opracowanie i gromadzenie scenariuszy zajęć lekcyjnych, • gromadzenie pomocy i dekoracji do uroczystości szkolnych i przedstawień grupy teatralnej „Alpha”, opracowanie i gromadzenie pomocy dydaktycznych do zajęć. według potrzeb- opiekun stażu 7. Obserwacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. według harmonogramu 8. Prowadzenie zajęć z uczniami w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły według harmonogramu 9. Prowadzenie lekcji otwartych lub koleżeńskich. według harmonogramu 10.Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach grupy teatralnej „Alpha”: przygotowanie i realizacja programu własnego. w trakcie trwania stażu, według potrzeb 11.Uczestnictwo w pracach zespołu humanistycznego: • udział w opracowaniu planu pracy zespołu i innych dokumentów, opracowanie, przeprowadzenie i podsumowanie powierzonych konkursów polonistycznych i testów diagnozujących bądź kompetencji. na bieżąco- członkowie zespołu humanistycznego 12.Ocena własnych umiejętności, określenie słabych i mocnych stron: • ewaluacja prowadzonych lekcji, sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. na koniec każdego semestru; na koniec każdego roku szkolnego;- Dyrektor, Opiekun stażu. 13. Pełnienie funkcji kierownika i opiekuna wycieczek szkolnych. w trakcie trwania stażu II. §7 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia SAZ – Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1. Aktywne uczestnictwo w życiu szkolnym, podejmowanie dodatkowych zadań: • przygotowywanie uczniów do szkolnych i pozaszkolnych konkursów(konkurs ortograficzny, recytatorski ,,W kręgu poezji ks. Jana Twardowskiego”, ,,K.K. Baczyński – poeta, żołnierz, czasu kurz...”, wojewódzki konkurs-„Tomik Literacki Młodych Autorów”), • organizacja konkursów wynikających z harmonogramu zespołu humanistycznego i nie tylko, • praca z uczniem zdolnym, • organizowanie dla uczniów słabszych zajęć wyrównawczych, • przygotowanie uroczystości i imprez szkolnych, udział w akcjach dobroczynnych organizowanych na terenie szkoły w trakcie trwania stażu; według potrzeb- opiekun stażu rodzice 2. Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły. na początku roku szkolnego 3. Realizacja zadań wychowawczo – opiekuńczych nauczyciela: • uroczystości i wycieczki klasowe, • spotkania z pedagogiem i psychologiem szkolnym, spotkania z pielęgniarką szkolną w ciągu roku szkolnego- opiekun stażu, pedagog i psycholog szkolny, pielęgniarka szkolna 4. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów: • obserwacja uczniów, • współpraca z rodzicami w ramach rozwiązywania problemów dziecka, • konsultacje z innymi nauczycielami, • realizacja wskazań poradni psychologiczno- pedagogicznej, kierowanie uczniów na badania PPP, poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków w trakcie stażu 5. Prowadzenie koła polonistycznego. według potrzeb 6. Współpraca ze szkolną biblioteką oraz Biblioteką Publiczną: organizacja lekcji bibliotecznych systematycznie według potrzeb III. §7 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia SAZ - Umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Doskonalenie umiejętności posługiwania się komputerem: • uczestnictwo w warsztatach i kursach komputerowych. cały okres trwania stażu 2. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, Internetu, encyklopedii multimedialnych według potrzeb 3. Przygotowanie dyplomów, wyróżnień, zaproszeń. cały okres trwania stażu 4. Przygotowanie dokumentacji w ramach awansu na stopień nauczyciela mianowanego w trakcie trwania stażu,- Opiekun stażu 5. Wykonywanie i opracowywanie pomocy dydaktycznych, testów, sprawdzianów cały okres trwania stażu 6. Śledzenie w sieci internetowej dostępnych materiałów dydaktycznych. w trakcie trwania stażu; według potrzeb IV. . §7 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia SAZ - Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Aktualizacja i poszerzenie swojej wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki: • korzystanie z najnowszych wydawnictw literatury specjalistycznej, udział w spotkaniach warsztatowych dotyczących tej problematyki na bieżąco 2. Uczestniczenie w realizacji zadań wychowawczych i dydaktycznych szkoły: • poświęcanie godzin do dyspozycji wychowawcy na omówienie bieżących problemów wychowanków, • sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, wyjść, imprez szkolnych. • współpraca z rodzicami i PPP. cały okres stażu 3. Wspieranie uczniów napotykających na trudności szkolne: • kierowanie uczniów do poradni psychologiczno- pedagogicznej, • prowadzenie zajęć wyrównawczych zleconych przez dyrektora szkoły. cały okres stażu 4. Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym w trakcie trwania stażu; według potrzeb V. §7 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia SAZ - Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Wykorzystanie w pracy aktualnych przepisów oświatowych: • uwzględnianie w planowaniu pracy nauczyciela polonisty i wychowawcy zadań statutowych szkoły oraz obowiązującej podstawy programowej. 2. Zapoznanie z przepisami regulującymi funkcjonowanie szkoły i umiejętne posługiwanie się nimi. 3. Systematyczna aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa. raz w roku; na bieżąco- dyrektor szkoły, opiekun stażu Wyświetleń: 737
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |