AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Mariola Serowy-Ziółkowska, 2013-10-08
Gniezno

Język angielski, Konspekty

Jak poprawnie opisać obrazek?

- n +

ARKUSZ
( do wypełnienia przez nauczyciela przed hospitacją )

DATA : ……….. KLASA: 1…. NAUCZYCIEL: ………………………….

PRZEDMIOT: język angielski

TEMAT: How to describe a picture?

Cele operacyjne:
- uczeń zna i poprawnie stosuje poznane wcześniej zwroty związane z opisem obrazka (np. In the Picture I can see… / It seems to me…/ The general atmosphere is…)
- uczeń zna i poprawnie stosuje poznane wcześniej zwroty związane z rozmieszczeniem przestrzennym elementów na obrazku (np. on the left / in the background / at the bottom)
- poznaje i poprawnie stosuje czas Present Continuous
- buduje proste zdania z wykorzystaniem w/w konstrukcji
- poprawnie opisuje fotografię

W/w cele operacyjne wynikają z następujących celów programu nauczania:
- umiejętność opisu obrazka

Jakie czynności zaplanowano dla uczniów na lekcji ?
1. Czynności organizacyjne.
2. „Burza mózgów” – przypomnienie trzech obligatoryjnych elementów opisu obrazka (kto?, gdzie?, co robi?).
3. „Burza mózgów” – przypomnienie konstrukcji czasu Present Continuous koniecznego do opisu obrazka.
4. „Burza mózgów” – przypomnienie zwrotów związanych z rozmieszczeniem przestrzennym elementów na obrazku (np. on the left / in the background / at the bottom).
5. „Burza mózgów” – przypomnienie zwrotów związanych z domyślaniem się (np. I suppose / It seems to me).
6. Ćwiczenia ustne – jeden uczeń stoi na środku klasy i opisuje obrazek, pozostali uczniowie szkicują wg tego opisu. Każdorazowo porównanie oryginału ze szkicami. (czynność powtarza się dla kolejnych obrazków).
7. Podsumowanie – jakie trudności napotkałem przy opisie, a jakie przy rysowaniu? Czyli kto i gdzie popełnił błędy techniczne (np. brak wskazania miejsca, brak rozmieszczenia przestrzennego, błędne użycie przyimka itp.).
8. Ewaluacja - na podstawie wyciągniętych wniosków przechodzimy do drugiego ćwiczenia – znajdź różnice na obrazku A i B (uczniowie pracują w parach, opisują swoje obrazki naprzemiennie i zaznaczają kolorem element, który różni dane obrazki – i tak aż do np. 8 różnic).
9. Podsumowanie – zwycięska para przedstawia znalezione różnice pozostałym uczniom.

Jaką wiedzę i umiejętności uczniów będzie można zaobserwować na lekcji?
- poprawnie opisuje obrazek
- poprawnie rysuje szkic obrazka, którego opis usłyszał
- zna i stosuje konstrukcje: Present Simple Tense, zwroty wyrażające przypuszczenie i rozmieszczenie przestrzenne elementów na obrazku

Metody:
- „burza mózgów”
- problemowa
- praktyczna

Formy organizacyjne:
- jednolita
- w parach

Środki dydaktyczne:
- różnorodne obrazki
- zestaw dwóch obrazków różniących się kilkoma szczegółami
- cukierki (koniecznie czekoladowe!) dla zwycięskiej pary ;-)

Informacje inne:

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................





.......................................................................................... ...............................................................
data i podpis hospitującego podpis prowadzącego





Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1441


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.