Katalog

Joanna Błachuta, 2013-09-13
Jaworzno

Język angielski, Konspekty

A Gold Rush

- n +


KLASA 1 A/1B GIMNAZJUM

Temat kompleksowy: Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego.
Temat lekcji: „A Gold Rush”
Data: 20.III.2012r.
Cele operacyjne lekcji: Uczeń potrafi…:
1. na poziomie podstawowym:
 dobierać reakcje do nagranych wypowiedzi - Znajomość funkcji językowych
 dobierać tekst do zdań - Odbiór tekstu czytanego
 uzupełnić test luk sterowanych - Znajomość środków językowych
2. na poziomie rozszerzonym:
 dobierać nagłówki do akapitów - Odbiór tekstu czytanego
 zdecydować, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe - Odbiór tekstu słuchanego
 sformułować wiadomość pisemną lub zrelacjonować wydarzenie - Wypowiedź pisemna
Formy pracy: dyskusja w grupie, praca indywidualna, praca grupowa, dyskusja w parach
Metody pracy: Mapa pamięci (Mind map), Metoda Poznawcza (The cognitive code), Naturalna Metoda Przyswajania Języka Obcego (The Natural Approach method)
Środki dydaktyczne: podręcznik „Upbeat 2” wydanie uaktualnione, płyta CD „Upbeat 2”
Przebieg lekcji:
1. Powitanie klasy, sprawdzenie obecności.
2. Sprawdzenie zadania domowego: chętni uczniowie sprawdzają przydzielone ćwiczenia wyznaczając osoby, które przeczytają dany tekst lub przykład. (Ćwiczenia str. 41, ćw. 5, 6, 7)
3. A) Powtórzenie słownictwa z poprzedniej lekcji. Zastosowanie metody „Mapa pamięci”. Do podanych czasowników należy dopisać rzeczowniki, które łączą się z odpowiednim czasownikiem.

lose
some money, a ticket,
miss
a bus, a train, my mum,
make
a cake, some sandwiches, lunch
tell
a story, the truth, a lie

Poziom Podstawowy

3. B) Podręcznik str. 54, ćw. 2 – Dobieranie reakcji do nagranych wypowiedzi. Uczniowie słuchają dwukrotnie tekstu po czym przyporządkowują cztery wypowiedzi do podanych reakcji. ( 1b, 2e, 3a, 4d)
4. Podanie i przedstawienie tematu bieżącej lekcji, „A Gold Rush”. Uczniowie zapisują w zeszytach temat zajęć.
5. Dyskusja. Nawiązanie do tematu zajęć. Swobodne wypowiedzi uczniów na temat podany w pytaniach nauczyciela;
 What’s the natural history museum? (Czym jest muzeum historii naturalnej?)
 Do you like going to the museum? (Czy lubisz chodzić do muzeum?)
 What can you see in a museum of natural history? (Co możesz zobaczyć w muzeum historii naturalnej?)
6. Podręcznik str. 54, ćw. 3 – Dobieranie tekstów do zdań. Uczniowie czytają trzy teksty i dopasowują je do podanych pytań. Wspólnie z nauczycielem sprawdzają ćwiczenie. (1a, 2c, 3a, 4b)
7. Formułowanie odpowiedzi na pytania nauczyciela.
 Which museum from exercise 3 would you like to visit? Why? (Które z przedstawionych w ćwiczeniu 3 muzeów chciałbyś odwiedzić? Dlaczego?)
 Do you know anything about the gold rush? Where and when was it?(Czy wiecie cokolwiek na temat “gorączki złota”? Gdzie I kiedy to było?)
8. Podręcznik str. 54, ćw. 5b – Uczniowie, używając słów z tabelki „Nowe słowa” (podr. str. 55) opisują obrazek przedstawiony na stronie 54. Jeśli któreś ze słów jest nieznane uczniom nauczyciel wyjaśnia lub opisuje podane słówko.
9. Podręcznik str. 54, ćw. 6 – Test luk sterowanych. Uczniowie czytają fragment pamiętnika Poszukiwacza Złota uzupełniając tekst wybranymi wyrażeniami lub słowami. Następnie wspólnie z nauczycielem sprawdzają uzupełniony tekst.
10. Dyskusja w parach – Wyobraź sobie, ze jesteś Poszukiwaczem Złota i znalazłeś bardzo duży kawałek złota. Co z nim zrobisz? Uczniowie dokańczają zdanie „If I was a gold digger and found a big piece of gold I would…” przedstawiając nawzajem swoje pomysły w parach.

Poziom rozszerzony

11. Podręcznik str. 55, ćw. 8 – Dobieranie nagłówków do akapitów. Uczniowie czytają tekst „Gold! Gold from the American River! A następnie starają się przyporządkować podane nagłówki do poszczególnych fragmentów tekstu. Wspólnie z nauczycielem sprawdzają odpowiedzi.
12. Swobodne wypowiedzi uczniów. Nauczyciel zadaje uczniom pytanie; „Which man became a millionaire, Sam Brennan or James Marshall?” (Który mężczyzna został milionerem, Sam Brennan czy James Marshall?, uczniowie wyrażają swoje przypuszczenia na zadane pytanie.
13. Podręcznik str. 55, ćw. 10 – Prawda/Fałsz. Rozumienie ze słuchu. Uczniowie dwukrotnie słuchają dialogu. Podczas słuchania decydują, które z podanych wypowiedzi są prawdziwe a które fałszywe. Wspólnie z nauczycielem sprawdzają odpowiedzi. Następnie, na podstawie wysłuchanego tekstu udzielają odpowiedzi na zadane poprzednio przez nauczyciela pytanie, „Który mężczyzna został milionerem, Sam Brennan czy James Marshall?” (Sam Brennan)
14. Podręcznik str. 55, ćw. 11b – praca w parach. Uczniowie opisują ustnie obrazek a następnie piszą wspólnie konwersacje pomiędzy dwoma panami na obrazku, wykorzystując nowo poznane słownictwo z tabelki „Nowe słowa”. Nauczyciel zbiera zeszyty uczniów w celu sprawdzenia poprawności zadania.
15. Zadania dodatkowe – podręcznik str. 125, rozdział 4 i 5.
16. Zadanie domowe - Na podstawie fragmentu z ćwiczenia 6 napisz „Pamiętnik z Poranka Poszukiwacza Złota”. Uczniowie piszą zadany fragment na kartkach, które następnie zostaną zaprezentowane w „Galerii Pamiętników Poszukiwacza Złota” na gazetce klasowej.
17. Zadanie dodatkowe, na stopień celujący (dla chętnych) – Zrób prezentację multimedialną na temat „A Gold Rush in America” („Gorączka Złota w Ameryce”). Czas wykonania – dwa tygodnie.
Wyświetleń: 1251


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.