Katalog Łukasz Przysło, 2013-09-09 Kamienna Góra Wychowanie fizyczne, Konspekty Nauka rzutu z biegu. Doskonalenie kozłowania w koszykówce.Temat: Nauka rzutu z biegu. Doskonalenie kozłowania w koszykówce. Zadania usamodzielniające: Uczeń stara się korygować błędy w pracy nadgarstka podczas kozłowania u siebie i u kolegi. Zadania szczegółowe: •Motoryczność – siła mm. obręczy barkowej: uczeń wykonuje 1*10 ugięć i wyprostów RR w podporze przodem na piłce. •Umiejętności – uczeń potrafi wykonać rzut z biegu z prawej i lewej strony kosza. •Wiadomości – uczeń wie od której NN zaczyna wykonanie rzutu z zbiegu z prawej i lewej strony kosza Tok lekcji 1.Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć. Zadania 1. Zbiórka w 2. Powitanie klasy. 3. sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć. Czas - 2 min Metoda - Naśladowczo-ścisła Tok lekcji 2.Nastawienie uczniów do aktywnego udziału w lekcji. Zadania 1. Podanie głównych zadań lekcji. 2. Zapoznanie z zadaniami i przebiegiem lekcji Czas - 2 min Tok lekcji 3.Rozgrzewka, rozwój psychomotoryki. Zadania Ćwiczenia z piłkami -berek „Żuraw” – jedna osoba jest berkiem , berek jest jest przekazywany poprzez dotknięcie ręką, aby ustrzec się berka należy stanąć na jednej nodze, przełożyć rękę pod kolanem drugiej nogi i złapać się za nos, -berek z piłkami-berka należy przekazać poprzez dotknięcie piłką, trzymaną w dłoniach, uciekających, Czas - 2 min Metoda - Zabawowo - klasyczna Czynności organizacyjno - porządkowe - Zwrócenie uwagi aby nie rzucać piłkami Ćwiczenia kształtujące: -stań w lekkim rozkroku RR w górze z piłką , obszerne krążenia T w lewą i w prawą stronę-x3 -w lekkim rozkroku skłon T w przód dotknij piłką jak najdalej przed sobą między NN i za NN i wyprost-x4 -wyrzut piłki oburącz od dołu nad siebie i chwyt nad głową w postawie wysokiej-x4 -w skłonie T w przód , zataczanie ósemek pomiędzy NN-x4 -postawa wysoka ,podrzuty piłki w górę , wykonanie pełnego obrotu i chwyt piłki-x10 -przysiad podparty na piłce, LN postaw w tył wyprostowaną, podskokami zmiana nogi-x3 - przysiad podparty na piłce, podskokiem wyrzuć obie nogi do tyłu a następnie powróć do przysiadu-x3 -siad prosty ,przetocz piłkę przed nn a następnie za T-x3 (M) -podpór leżąc przodem, dłonie na piłce ugięcie i wyprost RR-x10 Czas - 10 min Metody - Naśladowczo-ścisła; Bezpośredniej celowości ruchu; Zadaniowo-ścisła Czynności organizacyjno - porządkowe - Ćwiczący ustawieni są w rozsypce; Nauczyciel wylicza tempo. Tok lekcji 4.Nauka sprawności i umiejętności. Zadania -kozłowanie piłki koszykowej w miejscu prawą a następnie lewą ręką-x20 PR i x20LR -kozłowanie piłki w miejscu ręką prawą, na sygnał obrót o360 stopni i zmiana ręki kozłującej-x6 -kozłowanie piłki w miejscu na zmianę raz prawą i raz lewą ręką-x8 -ćwiczący w truchcie po całej sali, piłki trzymane oburącz, na sygnał kozłowanie w miejscu , drugi sygnał odwołuje zadanie-x5 -jak wyżej, tyle że po sygnale ćwiczący nie zatrzymują się i kozłują w truchcie-x5 -kozłowanie w truchcie, na sygnał zmiana kierunku poruszania się-x5 -ćwiczący ustawieni na linii końcowej, prowadzący na linii środkowej, prowadzący unosząc RR w bok daje sygnał do poruszania się w jego stronę kozłując, opuszczając RR sygnalizuje kozłowanie w miejscu, kto pierwszy przekroczy linię środkową wygrywa-x2 (W) Ćwiczący w parach -jedna osoba z pary kozłuje w miejscu, współćwiczący pokazuje na palcach liczbę którą musi wypowiedzieć partner zmuszając go w ten sposób do oderwania wzroku od piłki-2 min -jedynka kozłuje w miejscu, dwójka ma za zadanie wytrącić piłkę 1-ce która stara się zastawić ją ciałem-2 min (U) -slalom pomiędzy pachołkami w truchcie , ze zmianą ręki kozłującej, partner stara się wyłapywać błędy współćwiczącego-x3 Gra szkolna -można rzucić do kosza dopiero po co najmniej pojedynczym kozłowaniu-5 min Czas - 20 min Metody - Zadaniowo-ścisła; Problemowa Czynności organizacyjno - porządkowe - W czasie obrotu nie trzymamy piłki; Gwizdek prawa ręka, klaśnięcie lewa; Gwizdek w prawo, klaśnięcie w lewo; Osoby które nie zatrzymają się na sygnał cofamy do tyłu; Każda osoba z pary kozłuje 1min; Piłkę można wytrącić tylko ręką; Każda osoba ocenia 3-krotnie Tok lekcji 5.Uspokojenie organizmu Zadania -w marszu unoszenie RR w górę, spokojne wdechy i wydechy Czas - 3 min Tok lekcji 6.Czynności organizacyjno – porządkowe, omówienie lekcji. Zadania -zebranie piłek -zbiórka w dwuszeregu -podsumowanie wychowawcze lekcji Czas - 2 min Tok lekcji 7. Nastawienie do samodzielnego wykonania zadań ruchowych w czasie wolnym. Zadania 1.Przypomnienie, że kozłowanie jest podstawową umiejętnością podczas gry w piłkę koszykową. 2.Pożegnanie klasy. Czas - 3 min Czynności organizacyjno – porządkowe - Motywacja do ćwiczeń w domu Wyświetleń: 1884
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |