Katalog

Łukasz Przysło, 2013-09-09
Kamienna Góra

Wychowanie fizyczne, Konspekty

Nauka rzutu z biegu. Doskonalenie kozłowania w koszykówce.

- n +

Temat: Nauka rzutu z biegu. Doskonalenie kozłowania w koszykówce.

Zadania usamodzielniające: Uczeń stara się korygować błędy w pracy nadgarstka podczas kozłowania u siebie i u kolegi.

Zadania szczegółowe:
•Motoryczność – siła mm. obręczy barkowej: uczeń wykonuje 1*10 ugięć i wyprostów RR w podporze przodem na piłce.
•Umiejętności – uczeń potrafi wykonać rzut z biegu z prawej i lewej strony kosza.
•Wiadomości – uczeń wie od której NN zaczyna wykonanie rzutu z zbiegu z prawej i lewej strony kosza

Tok lekcji
1.Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć.
Zadania
1. Zbiórka w
2. Powitanie klasy.
3. sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.
Czas - 2 min
Metoda - Naśladowczo-ścisła

Tok lekcji
2.Nastawienie uczniów do aktywnego udziału w lekcji.
Zadania
1. Podanie głównych zadań lekcji.
2. Zapoznanie z zadaniami i przebiegiem lekcji
Czas - 2 min

Tok lekcji
3.Rozgrzewka, rozwój psychomotoryki.
Zadania
Ćwiczenia z piłkami
-berek „Żuraw” – jedna osoba jest berkiem , berek jest
jest przekazywany poprzez dotknięcie ręką, aby ustrzec się berka należy stanąć na jednej nodze, przełożyć rękę pod kolanem drugiej nogi i złapać się za nos,
-berek z piłkami-berka należy przekazać poprzez dotknięcie piłką, trzymaną w dłoniach, uciekających,
Czas - 2 min
Metoda - Zabawowo - klasyczna
Czynności organizacyjno - porządkowe - Zwrócenie uwagi aby nie rzucać piłkami

Ćwiczenia kształtujące:
-stań w lekkim rozkroku RR w górze z piłką , obszerne krążenia T w lewą i w prawą stronę-x3
-w lekkim rozkroku skłon T w przód dotknij piłką jak najdalej przed sobą między NN i za NN i wyprost-x4
-wyrzut piłki oburącz od dołu nad siebie i chwyt nad głową w postawie wysokiej-x4
-w skłonie T w przód , zataczanie ósemek pomiędzy NN-x4
-postawa wysoka ,podrzuty piłki w górę , wykonanie pełnego obrotu i chwyt piłki-x10
-przysiad podparty na piłce, LN postaw w tył wyprostowaną, podskokami zmiana nogi-x3
- przysiad podparty na piłce, podskokiem wyrzuć obie nogi do tyłu a następnie powróć do przysiadu-x3
-siad prosty ,przetocz piłkę przed nn a następnie za T-x3 (M)
-podpór leżąc przodem, dłonie na piłce ugięcie i wyprost RR-x10
Czas - 10 min
Metody - Naśladowczo-ścisła; Bezpośredniej celowości ruchu; Zadaniowo-ścisła
Czynności organizacyjno - porządkowe - Ćwiczący ustawieni są w rozsypce; Nauczyciel wylicza tempo.

Tok lekcji
4.Nauka sprawności i umiejętności.
Zadania
-kozłowanie piłki koszykowej w miejscu prawą a następnie lewą ręką-x20 PR i x20LR
-kozłowanie piłki w miejscu ręką prawą, na sygnał obrót o360 stopni i zmiana ręki kozłującej-x6
-kozłowanie piłki w miejscu na zmianę raz prawą i raz lewą ręką-x8
-ćwiczący w truchcie po całej sali, piłki trzymane oburącz, na sygnał kozłowanie w miejscu , drugi sygnał odwołuje zadanie-x5
-jak wyżej, tyle że po sygnale ćwiczący nie zatrzymują się i kozłują w truchcie-x5
-kozłowanie w truchcie, na sygnał zmiana kierunku poruszania się-x5
-ćwiczący ustawieni na linii końcowej, prowadzący na linii środkowej, prowadzący unosząc RR w bok daje sygnał do poruszania się w jego stronę kozłując, opuszczając RR sygnalizuje kozłowanie w miejscu, kto pierwszy przekroczy linię środkową wygrywa-x2 (W)
Ćwiczący w parach
-jedna osoba z pary kozłuje w miejscu, współćwiczący pokazuje na palcach liczbę którą musi wypowiedzieć partner zmuszając go w ten sposób do oderwania wzroku od piłki-2 min
-jedynka kozłuje w miejscu, dwójka ma za zadanie wytrącić piłkę 1-ce która stara się zastawić ją ciałem-2 min (U)
-slalom pomiędzy pachołkami w truchcie , ze zmianą ręki kozłującej, partner stara się wyłapywać błędy współćwiczącego-x3
Gra szkolna
-można rzucić do kosza dopiero po co najmniej pojedynczym kozłowaniu-5 min
Czas - 20 min
Metody - Zadaniowo-ścisła; Problemowa
Czynności organizacyjno - porządkowe - W czasie obrotu nie trzymamy piłki; Gwizdek prawa ręka, klaśnięcie lewa; Gwizdek w prawo, klaśnięcie w lewo; Osoby które nie zatrzymają się na sygnał cofamy do tyłu; Każda osoba z pary kozłuje 1min; Piłkę można wytrącić tylko ręką; Każda osoba ocenia 3-krotnie

Tok lekcji
5.Uspokojenie organizmu
Zadania
-w marszu unoszenie RR w górę, spokojne wdechy i wydechy
Czas - 3 min

Tok lekcji
6.Czynności organizacyjno – porządkowe, omówienie lekcji.
Zadania
-zebranie piłek
-zbiórka w dwuszeregu
-podsumowanie wychowawcze lekcji
Czas - 2 min

Tok lekcji
7. Nastawienie do samodzielnego wykonania zadań ruchowych w czasie wolnym.
Zadania
1.Przypomnienie, że kozłowanie jest podstawową umiejętnością podczas gry w piłkę koszykową.
2.Pożegnanie klasy.
Czas - 3 min
Czynności organizacyjno – porządkowe - Motywacja do ćwiczeń w domu

Wyświetleń: 1884


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.