Katalog

Grzegorz Wąsik, 2013-08-26
Radziechów

Informatyka, Konspekty

Scenariusz - Ogólne zasady projektowania stron www

- n +


SCENARIUSZ LEKCJI INFORMATYKI W KLASIE IIIb

TEMAT: Ogólne zasady projektowania stron WWW.

CELE OPERACYJNE:

Uczeń:
- wie co oznacza termin WWW
- wie co oznacza termin witryna
- zna podstawową budowę kodu źródłowego strony
- potrafi wykonać najprostszą stronę w notatniku i zapisać ją w postaci strony www

METODY: operacyjna, poszukująca, podająca

FORMY PRACY: indywidualna i zespołowa

POMOCE: komputer, rzutnik multimedialny, przykładowe kody stron internetowych,

Tok zajęć Czynności nauczyciela Czynności ucznia
Część wstępna
Sprawdzenie obecności
Wprowadzenie do zagadnienia Uczniowie starają się wyjaśniać terminy WWW oraz witryna

Część główna.




















Nauczyciel prezentuje na rzutniku budowę strony internetowej i omawia jej elementy. Pokazuje jak wykonać prostą stronę prezentującą imię i nazwisko. Wyjaśnia jak stosować znacznik przejścia do nowej linii. Wskazuje jak należy zapisać kod napisany w notatniku do postaci strony internetowej.


Nauczyciel zleca uruchomienie aplikacji notatnik i wykonanie pierwszej własnej strony internetowej, która wyświetli imię i nazwisko ucznia.
Następnie zleca zapisanie i uruchomienie strony. Wskazuje przy użyciu rzutnika w jaki sposób edytować już istniejącą stronę.
Nakazuje wykonanie kolejnego zadania polegającego na dodaniu swojego wieku do zawartości strony w takiej postaci aby był on wyświetlony w nowej linii.
Prezentuje znaczniki powodujące pogrubienie, podkreślenie lub nachylenie tekstu.
Zleca wykonanie strony na której znajdzie się pogrubione Imię Nazwisko w 1 linii, podkreślony adres w 2 linii oraz pochylony kod pocztowy i poczta w 3 linii strony. Tytuł strony internetowej Dane ucznia

Dzieci obserwują i zagotowują budowę strony wraz z opisem poszczególnych części składowych.









Dzieci wykonują zadanie w przypadku pojawienia się kłopotów z wykonaniem poszczególnego elementu zwracają się o pomoc do nauczyciela













Uczniowie samodzielnie wykonują zadanie.
Część podsumowująca Nauczyciel ocenia poprawność wykonania zadania.
Wskazuje najważniejsze terminy omówione na zajęciach i sprawdza stopień zrozumienia tematu. Biorą aktywny udział po przez udzielanie odpowiedzi na zadawane pytania.

Wyświetleń: 820


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.