AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Grzegorz Wąsik, 2013-08-26
Radziechów

Edukacja dla bezpieczeństwa, Konspekty

Scenariusz EDB- urazy kończyn

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z PRZEDMIOTU EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA
TEMAT: Urazy kończyn

CELE:
Po zakończeniu zajęć uczeń:
• definiuje zwichniecie, skręcenie i złamanie,
• określa objawy sugerujące złamanie,
• wyjaśnia zasady udzielania pierwszej pomocy przy stwierdzeniu lub podejrzeniu złamania,
• udziela w praktyce pierwszej pomocy (unieruchomienie uszkodzonej kończyny, zapewnienie poszkodowanemu komfortu termicznego i psychicznego)

METODY: operacyjna, poszukująca, podająca

FORMY PRACY: indywidualna i zespołowa

POMOCE: komputer, rzutnik multimedialny, chusta trójkątna, szyny usztywniające, koc termiczny, plansze

Tok zajęć Czynności nauczyciela Czynności ucznia
Część wstępna
Sprawdzenie obecności. Wskazanie tematu lekcji.
Wprowadzenie do zagadnienia.
Nakreślenie terminów zwichnięcie
Skręcenie
Złamanie otwarte i zamknięte Uczniowie słuchają i biorą aktywny udział w omawianiu zagadnienia. Próbują sami zdefiniować terminy zwichnięcie, złamanie i skręcenie oraz wskazują różnice pomiędzy tymi urazami.

Część główna.


















Nauczyciel prezentuje na rzutniku filmy pokazujące metody udzielania pierwszej pomocy w przypadku zwichnięcia, skręcenia i złamania zamkniętego.

Nauczyciel prezentuje metodę usztywniania kończyny górnej przy pomocy chusty trójkątnej

Nauczyciel poleca dobranie się w pary i zleca wykonanie ćwiczenia polegającego na usztywnieniu kończyny górnej z zastosowaniem chusty trójkątnej

Nauczyciel ocenia poprawność wykonanego zadania wskazując i wyjaśniając popełnione błędy



Nauczyciel prezentuje metodę usztywnienia kończyny dolnej z zastosowaniem szyny, chusty trójkątnej i/lub elementów garderoby

Nauczyciel typuje osoby które wspólnie przed klasą zaprezentują usztywnienie kończyny dolnej
Podczas pokazu przerywa i pozwala wskazywać błędy pozostałym uczestnikom zajęć

Nauczyciel wskazuje iż bardzo istotną rzeczą jest zapewnienie poszkodowanemu komfortu termicznego i psychicznego. Wyjaśnia dlaczego należy bezwzględnie podtrzymywać poszkodowanego na duchu oraz jak istotne ma znaczenie utrzymywanie właściwej temperatury ciała

Nauczyciel wybiera losowo grupkę 4 osób i poleca im zaprezentowanie wcześniej zaplanowanych scenek. Każda scenka jest symulacją w której uczeń doznaje urazu
Dzieci obserwują i zadają pytania w razie pojawienia się wątpliwości





Dzieci obserwują i zadają pytania








Uczniowie samodzielnie wykonują zadanie.





Dzieci obserwują i zadają pytania w razie pojawienia się wątpliwości




Uczniowie biorą aktywny udział w zajęciach i wskazują błędy kolegów







Uczniowie słuchają i zadają pytania











Zadaniem pozostałych uczniów jest rozpoznanie objawów urazu oraz prawidłowe udzielenie pierwszej pomocy. Dodatkowo uczniowie muszą zadbać o komfort termiczny i psychiczny poszkodowanego
Część podsumowująca Nauczyciel wskazuje najważniejsze terminy omówione na zajęciach i sprawdza stopień zrozumienia tematu po przez zadawanie pytań. Następnie sam krótko podsumowuje zagadnienie – wskazując na najważniejsze etapy jakie należy wykonać udzielając pierwszej pomocy w przypadku urazów kończyn Biorą aktywny udział po przez udzielanie odpowiedzi na zadawane pytania.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3000


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 4



Ilość głosów: 2

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.