Katalog URSZULA KACPRZAK, 2013-06-28 SIEMIANICE Wychowanie fizyczne, Karty pracy Innowacja Pedagogiczna Sekcja piłki koszykowej dla chłopców z klasy IVKARTA INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ „SEKCJA PIŁKI KOSZYKOWEJ DLA CHŁOPCÓW Z KLASY IV SZKOŁY PODSTAWOWEJ W GŁOBINIE” TERMIN REALIZACJI: WRZESIEŃ 2012r. CZAS TRWANIA: ROK SZKOLNY MIEJSCE: SALA GIMNASTYCZNA I BOISKO SZKOLNE SZKOŁY PODSTAWOWEJ im. H. SIENKIEWICZA W GŁOBINIE Piłka koszykowa, po opanowaniu przez uczniów podstawowych elementów technicznych jest chętnie podejmowaną grą zespołową. Już najmłodsze dzieci, a w szczególności chłopcy biegają z piłkami, kopią je, rzucają nimi, a jedną z ulubionych gier zespołowych w klasach I - III są „Dwa ognie”. Piłka koszykowa zdobyła ogromną popularność w latach dziewięćdziesiątych, co należy wiązać z upowszechnieniem transmisji z zawodowej ligi NBA oraz sukcesami polskich drużyn występujących w europejskich pucharach oraz osobą Marcina Gortata. Obserwując tak ogromną chęć gry i zaangażowanie emocjonalne, zrodziła się koncepcja stworzenia sekcji piłki koszykowej dla młodszych uczniów naszej szkoły. Celem głównym zajęć z piłki koszykowej jest: - wyposażenie ucznia w podstawowe sprawności i umiejętności gry oraz znajomość przepisów i zasad, które umożliwią stałą i wszechstronną aktywność fizyczną, - propagowanie zdrowego stylu życia oraz aktywnego spędzania czasu wolnego. Cele szczegółowe: - kształtowanie sprawności ogólnej i specjalnej z zakresu piłki koszykowej, - doskonalenie sprawności kondycyjnej i koordynacyjnej, - doskonalenie elementów technicznych i taktycznych z zakresu piłki koszykowej - zdobycie wiadomości dotyczących przepisów gry oraz sędziowania - przygotowanie do zawodów sportowych Zadania ogólne: 1. Ćwiczenia wpływające na kształtowanie prawidłowej postawy ciała. 2. Kształtowanie nawyku czynnego wypoczynku. 3. Doskonalenie cech motorycznych: szybkości, zwinności, gibkości, skoczności, siły i wytrzymałości. 4. Nauka elementów techniki: kozłowanie, podania i chwyty piłki, rzuty, poruszanie się w obronie i ataku. 5. Nauka elementów dotyczących taktyki gry: atak szybki i pozycyjny, określone systemy gry w obronie, taktyczna gra na czas. 6. Poprawienie błędów technicznych. 7. Znaczenie współpracy gry w zespole. 8. Kontrola i ocena sprawności ogólnej i specjalnej. 9. Udział uczniów w zawodach sportowych i turniejach. Szczegółowe treści kształcenia: TEMATYKA I ILOŚĆ GODZIN 1. Gry i zabawy z piłkami. 2h 2. Uczymy się podawać piłkę oburącz sprzed klatki piersiowej w grach i zabawach na wesoło. 1h 3. Nauka podań i chwytów piłki oburącz sprzed klatki piersiowej z miejsca i w biegu. 1h 4. Nauka kozłowania piłki lewą i prawą ręką w miejscu, marszu i biegu, ze zmianą tempa. 1h 5. Nauka kozłowania slalomem. 2h 6. Nauka podania piłki po kozłowaniu (oburącz oburącz jednorącz). Gra szkolna uproszczona. 2h 7. Doskonalenie kozłowania piłki slalomem i podania piłki po kozłowaniu. Doskonalenie podań i chwytów oburącz sprzed klatki piersiowej w biegu, kozłowania lewą i prawą ręką ze zmianą tempa i kierunku. 3h 8. Nauka „krycia każdy swego” – nauka zabawy „lustro”. 1h 9. Nauka współpracy zespole piątkowym. 1h 10. Nauka poruszania się w obronie. 2h 11. Nauka rzutu do kosza z dowolnego miejsca. 1h 12. Nauka rzutu z biegu do kosza po kozłowaniu. Gra w mini koszykówkę. 1h 13. Nauka rzutu do kosza z biegu po podaniu współćwiczącego, podania w parach. Gra szkolna. 1h 14. Doskonalenie rzutów do kosza z miejsca, po kozłowaniu i podaniu współćwiczącego. 2h 15. Nauka rzutu osobistego. 1h 16. Doskonalenie zdobytych umiejętności technicznych w grze – organizujemy turniej mini koszykówki. 2h 18. Doskonalenie zdobytych umiejętności technicznych w grze – organizujemy turniej mini koszykówki. 2h 20. Uczymy się podań i chwytów oburącz w ruchu. 1h 21. Doskonalenie podań i chwytów oburącz w ruchu. 1h 22. Uczymy się prowadzenia piłki w dwójkach zakończonego rzutem do kosza. 1h 23. Doskonalimy prowadzenie piłki w dwójkach zakończone rzutem do kosza. 3h 24. Doskonalenie poruszania się w obronie. Gra szkolna. 3h 25. Rzuty osobiste - doskonalenie. 1h 26. Turniej gry w mini piłkę koszykową. 4h Do ewaluacji zajęć posłużą informacje zwrotne z różnych źródeł, ankieta przygotowana dla dzieci oraz rozmowa z nimi. KARTA INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ „SEKCJA PIŁKI KOSZYKOWEJ DLA CHŁOPCÓW Z KLASY V SZKOŁY PODSTAWOWEJ W GŁOBINIE” TERMIN REALIZACJI: WRZESIEŃ 2013r. CZAS TRWANIA: ROK SZKOLNY MIEJSCE: SALA GIMNASTYCZNA I BOISKO SZKOLNE SZKOŁY PODSTAWOWEJ im. H. SIENKIEWICZA W GŁOBINIE Kontynuacja zajęć rozpoczętych w roku szkolnym 2012/2013. Szczegółowe treści kształcenia: TEMATYKA I ILOŚĆ GODZIN 1. Gry i zabawy z piłkami. 1h 2. Przypominamy sobie poznane elementy gry: podania piłki oburącz sprzed klatki piersiowej w grach i zabawach ( gra „do pięciu podań”, „żywy kosz”). 1h 3. Przypominamy sobie poznane elementy gry: podania i chwyty piłki oburącz sprzed klatki piersiowej z miejsca i w biegu. 1h 4. Przypominamy sobie poznane elementy gry: kozłowanie piłki lewą i prawą ręką w miejscu, marszu i biegu, ze zmianą tempa. 1h 5. Przypominamy sobie poznane elementy gry: kozłowanie slalomem. 1h 6. Przypominamy sobie poznane elementy gry: podania piłki po kozłowaniu (oburącz, jednorącz). Gra szkolna uproszczona. 2h 7. Doskonalenie kozłowania piłki slalomem i podania piłki po kozłowaniu. Doskonalenie podań i chwytów oburącz sprzed klatki piersiowej w biegu, kozłowania lewą i prawą ręką ze zmianą tempa i kierunku. 2h 8. Przypominamy sobie poznane elementy gry: zasada „krycia każdy swego” w zabawie „lustro”. 1h 9. Doskonalenie współpracy zespole piątkowym. 2h 10. Doskonalenie poruszania się w obronie. 2h 11. Doskonalenie rzutu do kosza z dowolnego miejsca. 1h 12. Doskonalenie rzutu z biegu do kosza po kozłowaniu. Gra w mini koszykówkę. 2h 13. Doskonalenie rzutu do kosza z biegu po podaniu współćwiczącego, podania w parach. Gra szkolna. 2h 14. Nauka rzutu do kosza z dwutaktu. Gra szkolna. 2h 15. Doskonalenie rzutu do kosza z dwutaktu. Gra szkolna. 2h 16. Doskonalenie rzutu osobistego. 2h 17. Doskonalenie zdobytych umiejętności technicznych w grze – organizujemy turniej mini koszykówki. 3h 18. Przygotowanie do zawodów w mini koszykówkę. 2h 19. Doskonalenie rzutu z biegu do kosza po kozłowaniu. Gra w mini koszykówkę. 1h 20. Doskonalenie rzutu do kosza z biegu po podaniu współćwiczącego, podania w parach. Gra szkolna. 1h 21. Doskonalenie rzutu do kosza z dwutaktu. Gra szkolna. 1h 22. Doskonalenie rzutu osobistego. 1h 23. Doskonalenie umiejętności wykorzystania poznanych elementów technicznych w grze. 3h 24. Turniej gry w mini piłkę koszykową. 3h Do ewaluacji zajęć posłużą informacje zwrotne z różnych źródeł, ankieta przygotowana dla dzieci oraz rozmowa z nimi. mgr Urszula Kacprzak mgr Urszula Kacprzak mgr Urszula Kacprzak Wyświetleń: 939
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |