AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Beata Dyl, 2013-06-28
lublin

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

„Deszczowy dzień”- zabawa językowo-matematyczna.

- n +


Konspekt zajęć z zakresu rozwijania mowy i pojęć matematycznych

Nauczyciel prowadzący: Beata Dyl
Grupa: „Żaczki” 5-cio i 6-latki
Miejsce zajęć: Sala przedszkolna

Temat: „Deszczowy dzień”- zabawa językowo-matematyczna.
Cele z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego:
-Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
-Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
-Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń.
Cele ogólne:
Poznawczy: Rozpoznawanie i nazywanie zachodzących wczesną wiosną zjawisk atmosferycznych.
Kształcący: Podejmowanie rozsądnych decyzji i nie narażanie się na niebezpieczeństwa wynikające z pogody np. burzy.
Kształtowanie wyobraźni i pomysłowości.
Wychowawczy: Wdrażanie dzieci do utrzymania ładu i porządku.
Metody: Podające: wiersz, ilustracja, objaśnienie
Poszukujące: rozmowa kierowana
Ekspresyjne: metoda zadań stawianych dziecku
Praktyczne: ćwiczeń
Formy pracy: z całą grupą, zespołowa, indywidualna
Pomoce dydaktyczne: tekst wiersz „Deszcz się uparł” wg H. Szayerowej, obrazki przedstawiające burze, ilustracje z zagrożeniami płynącymi podczas burzy, kropelki deszczu, nagranie burzy, znaki synoptyczne ( deszcz, wiatr, słońce, chmury, błyskawicę), kubeczki, woda, rurki do napojów

Środki dydaktyczne:

Przebieg zajęcia:

1. Powitanie dzieci- słuchaniem deszczu nagranego na płycie CD.
2. „Deszcz się uparł” -słuchanie wiersza wg H. Szayerowej.
3. Rozmowa kierowana na podstawie wysłuchanego wiersza H. Szayerowej
4. „Chmurki i deszcz” – zabawa ruchowa.
5. „Słońce, wiatr i deszcz”- zabawa dźwiękonaśladowcza z wykorzystaniem znaków synoptycznych.
6. Przedstawienie zasad zachowania bezpieczeństwa podczas burzy.
7. „Burza w szklance wody”- ćwiczenia oddechowe, obserwacja ruchów wody wywołanych dmuchnięciem przez słomkę.
8. „Liczymy kropelki deszczu”- zabawa matematyczna. Przeliczanie kropel deszczu do 6-ciu dzieci 5-letnie, zaś do 10 i powyżej dzieci 6- letnie.
9. „Zabawy z kroplami”- tworzenie rysunków na bazie kropelek.
10. Zakończenie zajęć masażkiem relaksacyjnym.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2100


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.