Katalog

Elżbieta Żak, 2013-06-21
Ćmińsk

Matematyka, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

- n +


Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela kontraktowego
Zespole Szkół w Kostomłotach
ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego



Imię i nazwisko: mgr Elżbieta Żak
Pełniona funkcja: nauczyciel matematyki
Czas trwania stażu: 01.09.2010r. – 31.05.2013r.
Opiekun stażu: mgr Danuta Kozakowska


Cel główny: zdobycie stopnia zawodowego nauczyciela mianowanego







ZADANIA
FORMY REALIZACJI
TERMIN REALIZACJI
§7 ust.1, pkt 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.(*)
1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły.

Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym
Współpraca z Samorządem Uczniowskim (m.in. pełnienie roli opiekuna w trakcie ogólnoszkolnych dyskotek).
Współudział w tworzeniu programu wychowawczego szkoły.


Wg harmonogramu
Wg terminarza
Cały okres stażu





2. Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych.


Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść poza szkolnych.
Uczestnictwo w obrzędach i świętach narodowych, religijnych i szkolnych.
Organizacja i współorganizacja akademii i uroczystości szkolnych oraz środowiskowych.

Cały okres stażu

§7 ust.1, pkt 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.(*)
1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu.

Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych.
Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, nadających kwalifikacje, doskonalących wiedzę i umiejętności.
Cały okres stażu

2. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej.

Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych.
Tworzenie własnego warsztatu pracy (budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism itp.)
Cały okres stażu
Spis przyswojonych pozycji

Spis zebranych pozycji
§7 ust.1, pkt 3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.(*)

1. Analiza przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej i postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły.
Analiza ustaw i rozporządzeń.

Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego.
Cały okres stażu
Potwierdzenie opiekuna stażu
2. Bieżąca analiza dokumentacji dotyczącej organizacji pracy szkoły.

Zapoznanie programów wychowawczych szkoły na lata szkolne 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013
Analizowanie dokumentacji: statutu, WSO, planów, regulaminów, programów itp.
IX każdego roku
szkolnego
Cały okres stażu
Potwierdzenie opiekuna stażu

3. Zapoznanie się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka.

Analiza Praw Ucznia, Karty Praw Dziecka i Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka.
Rok szkolny 2010/2011
Potwierdzenie opiekuna stażu
§7 ust.2, pkt 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.(*)

1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.

Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem awansu na stopień nauczyciela mianowanego.
Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu oraz planu rozwoju zawodowego.
Sformułowanie wniosku o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego.


Cały okres stażu
IX 2010
VI 2013

Potwierdzenie opiekuna stażu

Wniosek, plan rozwoju

Wniosek

2. Współpraca z opiekunem stażu.

Zawarcie kontraktu, omówienie zasad współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć.
Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu (wnioski z obserwacji).
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu (konsultacja, analiza).

IX 2010

Cały okres stażu


Kontrakt

Potwierdzenia
Wnio

3. Analiza i określenie mocnych i słabych stron swojej działalności.

Ocena skuteczności własnych działań.
Dokonywanie, w razie potrzeby, modyfikacji, korekt planów i metod pracy.
Analiza zgromadzonej przez siebie dokumentacji oraz stopnia zrealizowania wyznaczonych w Planie Rozwoju celów.
Przygotowanie sprawozdania na temat swojej pracy w okresie
stażu.


Cały okres stażu


VI 2013

Wnioski
Korekty w programach nauczania

Sprawozdanie ze stażu

4. Rozbudowa własnego warsztatu pracy

Wykonanie pomocy dydaktycznych przy użyciu techniki komputerowej.
Opieka nad pracownią przedmiotową.
Przygotowywanie materiałów wzbogacających pracownię matematyczną.
Gromadzenie prac uczniów.



Cały okres stażu


Pomoce dydaktyczne
Potwierdzenia
Prace wykonane przez uczniów

5. Dokumentowanie własnych działań.


Stworzenie planu pracy wychowawcy klasy na podstawie programu wychowawczego szkoły.

Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z obowiązkami wychowawcy oraz nauczyciela matematyki.

IX corocznie


Cały okres stażu


Tematyka w dzienniku lekcyjnym
Plany wychowawcy klasy
Dzienniki lekcyjne,
arkusze

6. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi.


Zamieszczanie konspektów lekcji oraz scenariuszy imprez szkolnych w internecie
Pedagogizacja rodziców (referaty).


Cały okres stażu



Potwierdzenia


§7 ust.2, pkt 2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.(*)

1. Poznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów.


Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.
Kontakty z rodzicami ( indywidualne, zebrania klasowe, współpraca z trójką klasową).
Rozmowy z pedagogiem szkolnym.
Konsultacje z innymi nauczycielami.
Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych.
Indywidualne rozmowy z uczniem.




Cały okres stażu

Potwierdzenie pedagoga szkolnego

Adnotacje w dzienniku lekcyjnym





2. Uwzględnienie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w swojej pracy.

Przygotowywanie uczniów i prowadzenie szkolnych etapów konkursów matematycznych.
Organizowanie i współorganizowanie wycieczek szkolnych.
Upowszechnianie kultury teatralnej i filmowej – wyjazdy do kina i teatru.
Organizowanie uroczystości klasowych.




Cały okres stażu

Potwierdzenia udziału Protokół konkursu
Karty wycieczek
Fotografie
Zaświadczenia
Sprawozdania

3. Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym.
Przeprowadzenie zajęć niwelujących poziom agresji, pogłębienia wiedzy na temat AIDS, różnego typu uzależnień i nałogów.
Udział w akcji „Sprzątanie świata”.
Udział w społecznych akcjach organizowanych przez Samorząd Uczniowski.
Praca w Szkolnym Kole Caritas



Cały okres stażu


IX corocznie
Cały okres stażu

Tematy w dzienniku lekcyjnym



Potwierdzenia

§7 ust.2, pkt 3. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.(*)

1. Wykorzystanie znajomości obsługi komputera w pracy nauczyciela.

Dokumentowanie przebiegu stażu.
Prowadzenie dokumentacji własnej pracy w formie elektronicznej.
Przygotowywanie materiałów dydaktycznych.
Przygotowywanie wystroju pracowni matematycznej.
Wykorzystywanie na lekcjach programu komputerowego „Matematyka z plusem” i Internetu.



Cały okres stażu

Dokumentacja dorobku zawodowego
Płyty CD
Potwierdzenia
Wydruki


2. Korzystanie z Internetu.


Wykorzystywanie Internetu m. in. jako źródła wiedzy o zmianach w prawie oświatowym.
Korzystanie z portali edukacyjnych.
Umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – Planu Rozwoju Zawodowego.


Cały okres stażu

Rok szkolny 2010/2011


Potwierdzenia
Adresy stron www

§7 ust.2, pkt 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.(*)


1. Aktywne realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym.

Organizowanie pomocy koleżeńskiej uczniom, mającym trudności w nauce i indywidualna pomoc wychowankom.
Opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy poprzez udział w konkursach (indywidualna pomoc w przygotowywaniu się do tych konkursów).
Zorganizowanie koła matematycznego dla uczniów klas gimnazjalnych (przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego, zajęcia wyrównawcze, poprawy ocen, utrwalanie wiadomości).



Cały okres stażu


Cały okres stażu



Potwierdzenia




Program koła





2. Wykorzystanie wiedzy do rozwiązywania problemów.

Przeciwdziałanie konfliktom w klasie, wspólne ich rozwiązywanie, dyskusje, ocena własnych zachowań i postępowania innych.
Podnoszenie znajomości obowiązków i praw ucznia.
Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej.
Propagowanie wśród uczniów idei szeroko pojętej integracji.
Uświadamianie wad i zalet oraz praca nad swoimi słabościami.



Cały okres stażu


Zapisy w dzienniku lekcyjnym
Potwierdzenia

§7 ust.2, pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.(*)

1. Uczestnictwo w kreowaniu
prawa wewnątrzszkolnego.

Praca w różnorodnych komisjach powoływanych w szkole (m.in. egzaminacyjnych, konkursowych).
Uczestniczenie w przygotowywaniu nowych rozwiązań bądź modyfikacji dokumentacji szkolnej.
Protokołowanie posiedzeń Rady Pedagogicznej.

Wg potrzeb

Sprawozdania
Potwierdzenia


2. Współpraca z pedagogiem szkolnym w celu udzielania pomocy i wspomagania dzieci z trudnościami edukacyjnymi i wychowawczymi.

Analiza trudności edukacyjnych i złych zachowań.
Poszukiwanie rozwiązań zarówno w sprawach dydaktycznych jak i wychowawczych.

Cały okres stażu

Zaświadczenie pedagoga szkolnego
(*)Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Zatwierdzam do realizacji:



……………………………………………… …………………………………
data i podpis Dyrektora podpis nauczyciela
Wyświetleń: 801


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.