Katalog Magdalena Klaisek, 2013-06-20 Bażanowice Zajęcia przedszkolne, Scenariusze scenariusz zajęcia walentynkowegoSCENARIUSZ ZAJĘCIA z dnia 14 lutego 2011 r. wszystkie grupy PROWADZĄCA: MAGDALENA KLAISEK GRUPA: 3, 4, 5, 6- LATKI TEMAT KOMPLEKSOWY: BAWIMY SIĘ NA BALU TEMAT ZAJĘCIA: „W MIŁOŚCI NIGDY NIKT SIĘ NIE NUDZI”- udział dzieci w uroczystości przedszkolnej z okazji walentynek „Nasze emocje”- pokazywanie za pomocą mimiki, gestu różnych stanów emocjonalnych „Moje serce”- układanie puzzli z kilku elementów „Szalony taniec”- zabawy taneczne do muzyki Twist& Shout „Serca i serduszka”- określanie materiałów, z jakich zostały zrobione serca. CELE ZAJĘCIA: - integracja dzieci ze wszystkich grup wiekowych - kształtowanie umiejętności naśladowania ruchem prostych czynności, wyrażania uczuć za pomocą gestu i mimiki - rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania materiałów, z których zostały wykonane serca ( papier, glina, styropian, tkanina, drewno, plastik ) - rozwijanie logicznego myślenia - kształtowanie umiejętności swobodnej improwizacji do muzyki POMOCE: magnetofon, płyty CD, serca wykonane z różnorodnych materiałów, serduszkowe confetti, tekst wiersza, kostka do gry z wyrysowanymi twarzami dzieci przedstawiającymi różne stany emocjonalne, puzzle- serca, lampka zapachowa, lizaki PRZEBIEG ZAJĘCIA: 1 PRZYWITANIE- wszystkich dzieci i pań. 2 „JAKIE MAMY ŚWIĘTO?”- rozmowa z dziećmi na temat obchodzonej uroczystości, co oznacza słowo „walentynki”, wspólne zastanowienie się komu możemy okazywać miłość, w jaki sposób możemy pokazać rodzicom, że ich kochamy itp. 3 „CAŁUSKI”- zabawa integracyjna na przywitanie do piosenki pod tym samym tytułem wzajemne przywitanie się na różne sposoby ( machnięcie ręką, skinienie głową, przytulenie, całuski itp. ) 4 „MIŁOŚĆ JEST...”- słuchanie wiersza o miłości, obsypanie dzieci serduszkowym confetti, rozmowa na temat treści wiersza, ilustrowanie jego treści ruchem. 5 „NASZE EMOCJE” - zabawa w formie dramy turlanie kostką z narysowanymi buźkami dzieci przedstawiającymi różne stany emocjonalne ( strach, radość, smutek, złość, zdziwienie ) okazywanie uczuć za pomocą mimiki i gestu. 6 „MOJE SERCE” - układanie puzzli z kilku elementów wybranie po jednym reprezentancie z każdej grupy wiekowej, dostosowanie skali trudności do wieku rysowanie serc rękami w powietrzu, naśladowanie dłońmi bicia serca 7 „TANIEC- POŁAMANIEC” - taniec w grupach według ilości zebranego wcześniej serduszkowego confetti do muzyki Twist & Shout naśladowanie ruchów nauczycielki oraz swobodne improwizacje do muzyki. 8 „SERCA DO PRZYTULANIA” - określanie wielkości uszytych z materiału serc układanie serc według wielkości od najmniejszego do największego. 9 „SERCA I SERDUSZKA” - oglądanie serduszek wykonanych z różnych materiałów określanie rodzaju materiału, z jakich zrobione są serca ( papier, plastik, gips, drewno, tkanina, styropian ), określanie ich charakterystycznych cech ( twarde, miękkie, lekkie, ciężkie, gładkie, chropawe itp. ). 10 „ZAPACH MIŁOŚCI” - ćwiczenie oddechowo- relaksacyjne wdychanie zapachu lampki zapachowej zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas zabawy z ogniem i właściwą technikę wdychania zapachu ( nagarnianie powietrza nad świeczką dłonią do siebie ). 11 „TANIEC Z PRZYJACIELEM” - zabawy muzyczno- ruchowe do znanych piosenek dziecięcych w parach. 12 „MIŁOŚĆ JEST W PTAKACH” - ćwiczenie oddechowe w grupach wiekowych dmuchanie na piórka, aby jak najdłużej utrzymały się w powietrzu zwrócenie uwagi na wdech nosem i wydech ustami. 13 „SŁODKIE SERCE MAM” - obdarowanie dzieci lizakami w kształcie serc pożegnanie się. Wyświetleń: 680
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |