Katalog Anna Marek - Cytrycka, 2013-06-17 Rychliki Chemia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko : Anna Marek-Cytrycka Zajmowane stanowisko: nauczyciel chemii Data rozpoczęcia stażu : 1 września 2011r Data zakończenia stażu: 31 maj 2014r. Staż pracy pedagogicznej : 8 lat Stopień awansu zawodowego : nauczyciel mianowany Podstawy opracowania planu: •Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli •Statut Zespołu Szkół •Własny plan pracy na rok szkolny: 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014 •Indywidualne zainteresowania, preferencje i potrzeby § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego, analiza dokumentów szkolnych. 2. Dokumentowanie realizacji planu i przygotowanie sprawozdania z realizacji planu - wykonywanie zadań zawartych w planie pracy i tych, które przyniesie bieżące życie szkoły. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. 3. Uczestniczenie w pracach związanych z podniesieniem jakości pracy szkoły - analiza dokumentów: Statut Szkoły, WSO, Program Wychowawczy, Plan Dydaktyczny, PSO 4. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia służących własnemu rozwojowi i podniesieniu poziomu jakości pracy szkoły - udział w różnych formach kształcenia zawodowego związanych z metodyką nauczania przedmiotów zawodowych. Wykorzystanie technologii informatycznych na zajęciach edukacyjnych. Samodzielne studiowanie literatury fachowej, w tym czasopism metodycznych, zasobów Internetu 5. Stosowanie metod aktywizujących w pracy pedagogicznej - praca podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych 6. Doskonalenie miejsca pracy - wykonywanie przez uczniów plakatów, prezentacji multimedialnych wykorzystywanych na lekcjach, przygotowanie i uaktualnianie spisu odczynników chemicznych 7. Promocja szkoły w środowisku - organizacja Dnia Drzwi Otwartych, pokaz doświadczeń chemicznych 8. Określenie zadań wychowawcy - opracowanie rozkładu godzin wychowawczych i planu pracy 9. Podejmowanie tematyki uzależnień i negatywnych zachowań społecznych - referaty przygotowywane przez uczniów, spotkania ze specjalistami (pielęgniarka szkolna, pracownicy poradni pedagogiczno-psychologicznej i inni) 10. Referaty przygotowywane przez uczniów, spotkania ze specjalistami (pielęgniarka szkolna, pracownicy poradni pedagogiczno-psychologicznej i inni) - zebrania z rodzicami zgodnie z harmonogramem pracy szkoły na dany rok szkolny, kontakty indywidualne dotyczące problemów wychowawczych. Kontaktowanie rodziców z pedagogiem szkolnym. Udział rodziców w organizowaniu imprez klasowych i szkolnych- studniówka. 11. Opracowanie i wdrożenie narzędzi diagnostycznych - opracowanie: ankiet, testów, krzyżówek, zadań, testów na „wejściu” z chemii dla uczniów klas pierwszych o profilu przyrodniczo-medycznym. § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Doskonalenie wiedzy i umiejętności w obsłudze komputera i Internetu - korzystanie z technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej, korzystanie z zasobów Internetu, przygotowywanie materiałów do pracy (testy, ćwiczenia, zadania) za pomocą komputera. Stosowanie Internetu do kontaktów z rodzicami, nauczycielami, uczniami 2. Opracowanie i publikacja mojego Planu Rozwoju Zawodowego - publikacja w internecie 3. Sporządzenie i modyfikacja spisu odczynników chemicznych - spis stworzony w programie Excel ułatwiający szybkie znalezienie potrzebnego odczynnika 4. Opracowanie dyplomów i podziękowań - opracowanie dyplomów i podziękowań technologią komputerową 5. Prezentacje multimedialne - wykorzystanie opracowanych prezentacji podczas lekcji 6. Zastosowanie multimediów w nauczaniu chemii i na godzinach wychowawczych - korzystanie z filmów, prezentacji multimedialnych 7. Posługiwanie się technologią komputerową i informacyjną w pracy pedagogicznej - przygotowanie rozkładów materiału, PSO. Opracowanie ćwiczeń, zadań powtórkowych i utrwalających, krzyżówek itp. techniką komputerową 8. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji -wyszukiwanie stron internetowych bogatych w informacje chemiczne i wychowawcze, które można wykorzystać na lekcji chemii oraz godzinach wychowawczych § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zadań 1. Udział w spotkaniach rady pedagogicznej - udział w dyskusjach 2. Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli- szkolenia rady pedagogicznej 3. Współuczestniczenie w zespole przedmiotów przyrodniczych- dyskusje, analizy, ewaluacje 4. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem tych z małym stażem- opracowanie konspektów lekcji, pomocy dydaktycznych, omówienie zajęć 5. Współpraca z nauczycielami w celu rozpoznawania i niwelowania trudności wychowawczych- dyskusja na temat problemów wychowawczych i sposobów ich rozwiązania § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Opracowanie, modyfikacja i realizowanie programu: Przedmiotowy System Oceniania z Chemii - opracowanie programu, jego wdrożenie i coroczna modyfikacja. 2. Opracowanie i wdrożenie programu koła chemicznego - prowadzenie zajęć koła chemicznego w oparciu o opracowany program § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Udział w realizacji programu profilaktyki prozdrowotnej - omawianie i promowanie podczas lekcji wychowawczych celów i zadań programu profilaktyki 2. Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów na terenie szkoły dla uczniów gimnazjum - opracowanie pytań, powołanie zespołu uczniów koordynujących przebieg konkursu, przeprowadzenie konkursu 3. Organizowanie wycieczek i wyjść klasowych - wyjazd do kina, na wykłady na wyższe uczelnie. Wyjście na lody lub ognisko. 4. Poszerzenie wiadomości i umiejętności z zakresu dydaktyki, pedagogiki i psychologii - zapoznanie z literaturą (lektura czasopism, książek i stron internetowych). 5. Uczestniczenie w realizacji zadań edukacyjnych lub wychowawczych, które przyniesie bieżące życie szkoły - udział w zadaniach bieżących zlecanych przez dyrektora szkoły 6. Prowadzenie koła chemicznego - realizacja zadań z opracowanego programu § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami lub innymi podmiotami. 1. Kontynuowanie. współpracy z pedagogiem szkolnym - organizowanie pogadanek na godzinach wychowawczych dotyczących wagarów, patologii w rodzinach, uzależnień i trudnych zachowań młodzieży. 2. Kontynuowanie współpracy z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej i higieny osobistej - zaproszenie pielęgniarki na godzinę wychowawczą, konsultacje 3. Współpraca z nauczycielami szkoły - korelacja działań i zadań dydaktyczno- wychowawczych 4. Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, podejmowanie dodatkowych zadań - wykonywanie dodatkowych zadań wynikających z bieżących potrzeb szkoły § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Dokonywanie opisu i analizy rozwiązania przypadków dydaktyczno- wychowawczych - zaobserwowanie niepokojących sygnałów dotyczących ucznia, sytuacji i problemu w szkole. Określenie znaczenia problemu, propozycje rozwiązania i efekty podjętych działań Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji. Wyświetleń: 1097
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |