Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Marzena Zdobylak, 2013-06-13
strzelce opolskie

Lekcja wychowawcza, Artykuły

Charakterystyka klasy ( trudności dydaktyczne i wychowawcze : podjęte środki zaradcze):

- n +

Problemy dydaktyczne:
Głównym problemem dydaktycznym w klasie piątej u niektórych uczniów to : nie wykorzystanie swoich możliwości intelektualnych, brak samodyscypliny, systematycznego utrwalania zdobytych wiadomości i umiejętności na lekcjach , inaczej mówiąc nie uczenie się. Do tej grup mogę zaliczyć min: Szymon Rygola, Pawła Juranka , Mateusza Michena chłopcy aktywnie uczestniczą w trakcie trwania zajęć lekcyjnych niestety nie pracują w domu , zdarza się też, iż nie odrabiają pracy domowej. Niska średnia wynika z ich lenistwa, ponieważ warunki domowe do nauki mają odpowiednie . Jako wychowawca często rozmawiałam z chłopcami indywidualnie, przeprowadziłam również szereg lekcji wychowawczych , gdzie proponowałam metody uczenia oraz jak organizować sobie czas wolny. Jestem w stałym kontakcie z rodzicami chłopców, gdzie wzajemnie wymieniamy się informacjami które mogą pomóc w osiągnięciu lepszych wyników. Interwencje moje przynoszą wyniki , krótkotrwałe, to znaczy uczniowie starają się uczyć bezpośrednio po mojej lub rodziców rozmowie , jeśli nie przypominam im o swoich obowiązkach zaniedbują naukę.
Problemy wychowawcze:
Uważam ze w klasie nie występują większe problemy wychowawcze . Uczniowie potrafią być zdyscyplinowani i prawidłowo reagują na polecania nauczycieli . Pomiędzy rówieśnikami pojawiają się drobne nieporozumienia i konflikty , które są przeze mnie na bieżąco rozwiązywane. Według opinii nauczycieli uczących w tej klasie chłopcem sprawiającym najwięcej kłopotów na lekcji jest Mateusz Micheń. Jeśli jest znudzony , potrafi przeszkadzać koleżankom bijąc je lub zaczepiając w nieprzyjemny sposób. Bywają też ,sytuacje gdzie chłopiec nie wykonuje poleceń i nie reaguje na uwagi nauczyciela. Wynika to raczej z jego nadpobudliwego charakteru ,niż złych intencji chłopca . Opinię tą potwierdzają psycholodzy z poradni Homo – Creator, gdzie za moją sugestią Mateusz został przebadany. Z rodzicami chłopca spotykam się regularnie i mam wrażenie, że w ostatnim czasie zachowanie ucznia uległo poprawie.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 10585
 
   Komentarze
  • afi, 2013-06-24

    Publikowanie nazwisk nie powinno mieć miejsca. Zakładam, ze są to
    nazwiska zmienione, ale nie można w ten sposób zachęcać do pisania o
    uczniach!

  • LeT, 2014-01-14

    Zapewne tę opinię zredagowała osoba, która ukończyła studia. Dlaczego
    popełniła tak wiele błędów ortograficznych, interpunkcyjnych,
    składniowych. Może warto nadrobić zaległości lub zastanowić się nad
    zmianą zawodu?

  • Nauczyciel, 2014-01-20

    Jestem nauczycielem i wstyd mi za innych nauczycieli, gdy czytam takie
    rzeczy. Jest to karygodne. Czy ta Pani ma pojęcie co robi, co znaczy
    etyka zawodowa? (!!!)



  • Dodaj komentarz
      Barometr
    1 2 3 4 5 6  
    Oceń artukuł!



    Ilość głosów: 0
      Publikacje

    Nowe zasady publikacji
    Szukaj autora i tytuł
    Ostatnio dodane materiały
    Ranking publikacji 
    Najczęściej zadawane pytania
      Twoje konto
    Zaloguj się
    Załóż konto
    Zapomniałem hasła
      Forum
    Nauczyciel - awans zawodowy
    Matura
    Korepetycje
    Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


    O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

    2000-2014