AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Przemysław Bednarz, 2013-06-13
Zawiercie

Wychowanie fizyczne, Konspekty

wf - Nauczanie przewrotu w tył

- n +

Konspekt lekcji wychowania fizycznego
Zadanie główne:
Temat lekcji: Nauczanie przewrotu w tył z przysiadu podpartego do przysiadu.
Cele lekcji:
1. Nauczanie przewrotu w tył z przysiadu.
2. Kształtowanie orientacji przestrzennej oraz równowagi.
3. Zastosowanie poznanego elementu na torze przeszkód.
Miejsce: sala gimnastyczna
Klasa: IV a
Czas: 45 min
Przybory i przyrządy: materace, hoola hoop, radio cd, znaczniki, pachołki
Prowadzący zajęcia: Przemysław Bednarz
Zadania szczegółowe - cele operacyjne:
Motoryka:
1. Uczeń wzmacnia siłę rąk
2. Uczeń zwiększa gibkość
3. Uczeń rozwinie orientację przestrzenną
Umiejętności:
1. Uczeń potrafi wykonać przewrót w tył z przysiadu do przysiadu
2. Uczeń potrafi korygować położenie ciała podczas przewrotu
3. Uczeń prawidłowo wykonuje przewrót połączony z przewrotem w przód
Wiadomości:
1. Uczeń zna najpopularniejsze pozycje wyjściowe do ćwiczeń
2. Uczeń stosuje zasady bezpiecznego zachowania się w czasie ćwiczeń
Usamodzielnianie ucznia(akcent wychowawczy):
1. Uczeń nabiera pewności siebie
2. Uczeń uczy się współdziałania w grupie
3. Uczeń potrafi dokonać samooceny
Metody realizacji zadań:
 Naśladowcza ścisła, zabawowa, zadaniowa ścisła
Formy organizacyjne pracy z uczniami:
 Frontalna, indywidualna, zajęć w zespołach
Indywidualizacja pracy z uczniami:
 Uczeń proponuje własny sposób pokonania toru przeszkód.
Zdobywanie i przekazywanie wiedzy:
 Pokaz
 Pogadanka
CZYNNOŚCI UCZNIA CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA METODY,
FORMY
TOK LEKCJI ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
CZĘŚĆ WSTĘPNA
Czynności
organizacyjnoporządkowe
Poznaje zadania
lekcji
Pobudza organizm
do wysiłku
 Wykonują zbiórkę
 Powitanie z nauczycielem
 Słucha informacji nauczyciela
 Zabawa ożywiająca „znajome dźwięki”
- U biegają w rytm muzyki. Zmiana
piosenki oznacza zmianę kierunku biegu
 Powitanie klasy
 Sprawdzenie obecności i gotowości
uczniów do zajęć
 Pyta o najsłynniejszych
reprezentantów polski w
gimnastyce i na ich przykładzie
motywuje do udziału w lekcji
 Przypomina o zasadach
bezpieczeństwa na lekcji
 Puszcza muzykę, kontroluje
przebieg zabawy
 po biegu rozdaje znaczniki
Metoda zabawowa
CZĘŚĆ GŁÓWNA A
Dalej pobudzają i
przygotowują
organizm do
wysiłku,
przygotowują się do
realizacji głównych
zadań lekcji.
 U biegają po sali, w rytm muzyki, pomiędzy
rozłożonymi znacznikami. W momencie,
gdy muzyka przestaje grać, U siadają na
znacznikach. U, który nie zajął miejsca
wykonuje zadanie dodatkowe (ilość
znaczników jest mniejsza o 1 niż U)
 U trzyma za 2 końce znacznika wykonując
krążenia
 Skłony do Np i Nl z wyprostem
 Skręty T w prawo i w lewo
 Zwężanie uchwytu znacznika trzymanego za
plecami
 Podrzuty znacznika za plecami, między
 kontroluje przebieg zabawy,
obsługuje radio cd
 zwraca uwagę na bezpieczeństwo
 ustawia uczniów w rozsypce
 chwali U najdokładniej
wykonujących ćwiczenia
Metoda naśladowcza
ścisła
Forma frontalna
nogami
 J.w. po podrzucie przysiad i chwyt w
wyskoku, następnie po obrocie
 W podporze przodem, przeskoki przez
znacznik ze zmianą nogi zakrocznej
 J.w. obunóż
 Pompki trzymając znacznik
 W siadzie prostym skłony T w przód
 Leżenie przewrotne z przekazywaniem
znacznika
 Przeskoki przez znacznik
CZĘŚĆ GŁÓWNA B
Realizują zadania
główne
 Przewrót w przód z przysiadu podpartego do
przysiadu
 Przewrót w tył do siadu klęcznego
 Przewrót w tył do przysiadu
 Zwinnościowy tor przeszkód
 Zabawa „Tratwa” – dwa zespoły ustawione
pod ścianą sali otrzymują po dwa materace i
za ich pomocą (nie dotykając parkietu)
starają się przedostać pod przeciwną ścianę.
Wygrywa zespół który pierwszy pokona
dystans
 Nauczyciel dzieli klasę na pary
 Objaśnia technikę wykonania
przewrotu w przód, następnie w tył
 Kontroluje przebieg ćwiczeń
 Poprawia błędy w wykonywaniu
ćwiczeń
 Chwali uczniów, którzy
najdokładniej wykonują ćwiczenia
 Nauczyciel dzieli klasę na drużyny
 Tłumaczy reguły
 Kontroluje przebieg zabawy
Pokaz
Metoda zadaniowa
ścisła
Forma zajęć w
zespołach
Uspokojenie
organizmu
Omówienie lekcji
 Zabawa uspakajająca „Mistrz medytacji””
 Siad skrzyżny
 Objaśnia zabawę
 Omówienie lekcji
 Ocena zaangażowania uczniów
Metoda zabawowa
Pogadanka
mgr Przemysław Bednarz
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1900


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.