Katalog Agnieszka iwanowska, 2013-06-13 warszawa Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY Imię i nazwisko: Agnieszka Iwanowska Miejsce pracy: Warszawa Dyrektor: mgr ……. Opiekun stażu: mgr……… Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2012r. Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2013r 1. Znajomość zasad, zadań i organizacji funkcjonowania przedszkola. Lp. Zadania Forma realizacji Osoby wspierające Termin realizacji Dowody realizacji 1. Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego na stopień nauczyciela kontraktowego. Poznanie i analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego:- Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej z 01. 12. 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli,- Karta Nauczyciela. Dyrektor Przedszkola, Rada Pedagogiczna, opiekun stażu wrzesień 2012 r. notatki własne, kserokopie dokumentów 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Współpraca z opiekunem stażu dotycząca przebiegu stażu. Zawarcie kontraktu między stażystą a opiekunem stażu. Ustalenie tematyki oraz terminu zajęć obserwowanych. opiekun stażu wrzesień 2012 r. notatki własne, pisemny kontrakt, harmonogram zajęć 3. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Napisanie planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go Dyrektorowi Przedszkola. Dyrektor Przedszkola do 20. 09. 2012 r. zatwierdzony plan rozwoju zawodowego 4. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola. Zapoznanie się z dokumentacją przedszkola, m. in:- Statut Przedszkola,- Program Wychowania Przedszkolnego,- Księga Protokołów z posiedzeń Rady Pedagogicznej, - Procedury obowiązujące w placówce. Poznanie podstawowych aktów prawnych dotyczących oświaty: rozporządzeń MEN, nowelizacji ustaw, Karty Nauczyciela. Poznanie instytucji współpracujących z przedszkolem, wspomagających placówkę w spełnianiu funkcji wychowawczo – dydaktycznych. Dyrektor Przedszkola, opiekun stażu wrzesień – paździer-nik 2012r. cały okres stażu wrzesień 2012 r. notatki własne, potwierdzenie opiekuna stażu notatki własne notatki własne 5. Zapoznanie się z zasadami prowadzenia dokumentacji obowiązującymi w placówce. Analiza dokumentacji i prawidłowe jej prowadzenie (np. dziennika zajęć, indywidualnych programów nauczania, arkuszy obserwacji, miesięcznych planów pracy, organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej).Rozmowy z opiekunem stażu. opiekun stażu cały okres stażu notatki własne, prawidłowo prowadzona dokumentacja 6. Poznanie podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Udział w szkoleniu BHP. Praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej pracy. Prowadzący szkolenie. w wyzna-czonym terminie notatki własne, zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu 7. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Gromadzenie dokumentacji, potwierdzeń, zaświadczeń. cały okres stażu teczka stażysty 8. Złożenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Przygotowanie sprawozdania z działań podejmowanych podczas realizacji planu rozwoju. maj 2013r. pisemne sprawozdanie 9. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego. Sporządzenie wniosku i przygotowanie dokumentacji. maj 2013r. pisemny wniosek, dokumentacja potwierdzająca realizację stażu 2. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań przedszkola. 1. Zapoznanie się z programami: wychowawczym i profilaktycznym obowiązującymi w przedszkolu. Analiza dokumentów. wrzesień 2012 r. notatki własne 2. Poszerzenie wiedzy i nabywanie umiejętności poprzez uczestnictwo w wewnątrzszkolnym systemie doskonalenia oraz szkoleniach zewnętrznych. Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego. Zbieranie informacji pomocnych w dalszej pracy. Rozmowy ze starszymi pedagogami. Lektura książek oraz artykułów z zakresu pedagogiki i psychologii. Dyrektor Przedszkola, opiekun stażu, osoby prowadzące szkolenia wrzesień 2012012 – majmaj 2012013r. notatki własne, potwierdzenie uczestnictwa w spotkaniach, szkoleniach i innych formach doskonalenia nauczycieli; zaświadczenia o ukończonych kursach, potwierdzenie udziału przez opiekuna stażu 3. Wykorzystanie techniki multimedialnej jako narzędzia doskonalącego pracę. Publikacja planu rozwoju zawodowego w Internecie. Dokumentowanie przebiegu stażu w formie elektronicznej. wrzesień 2012 – maj 2013r. publikacja planu na stronie internetowej, elektroniczny zapis planu 4. Dokumentacja własnych działań pedagogicznych. Gromadzenie dokumentacji. opiekun stażu wrzesień 2012 – maj 2013r. scenariusze zajęć, plany wynikowe, arkusze obserwacji, diagnozy edukacyjne, plany działań wspierających pomoc psychologiczno – pedagogiczną 5. Organizowanie konkursów i wycieczek. Opracowanie regulaminu konkursów i przygotowanie uczestników. Planowanie wyjazdów i realizowanie założeń programowych wycieczek. Dyrektor Przedszkola wrzesień 2012 – maj 2013r. sprawozdania z konkursów i wycieczek, dyplomy pamiątkowe, zdjęcia 3. Znajomość środowiska dzieci, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem wychowanków. 1. Poznanie środowiska dzieci, ich sytuacji rodzinnej. Doskonalenie pracy z wychowankami. Analiza dostępnej dokumentacji. Obserwacja dzieci, indywidualne rozmowy z rodzicami. Współpraca z instytucjami wspomagającymi pracę przedszkola, wykorzystanie informacji: opinii, ocen – w celu polepszenia efektywności pracy. psycholog, pedagog, logopeda wrzesień 2012 – maj 2013r. arkusze obserwacji, notatki własne notatki z przeprowadzonych rozmów ze specjalistami 2. Pogłębianie wiedzy i nabywanie nowych umiejętności w zakresie problemów środowiska dzieci. Rozmowy ze starszymi doświadczeniem nauczycielami oraz z opiekunem stażu. Udział w kursach i szkoleniach. opiekun stażu, inni nauczyciele cały okres stażu notatki własne, zaświadczenia z udziału w kursach doskonalących, prezentacja wybranej literatury 3. Realizacja zadań wychowawczo – opiekuńczych Regularny udział w spotkaniach z rodzicami, rozmowy indywidualne. Sprawowanie opieki nad dziećmi w trakcie zajęć, podczas imprez okolicznościowych, wycieczek itp. cały okres stażu notatki własne, potwierdzenie w postaci wpisów do dziennika lub listy obecności 4. Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć. 1. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. Obserwacje zajęć według wcześniej opracowanego harmonogramu, analiza zajęć, zapisanie wyników. opiekun stażu zgodnie z harmono-gramem notatki własne, arkusze obserwacji 2. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub Dyrektora Przedszkola. Opracowanie scenariuszy zajęć, omówienie ich z osobami obserwującymi. opiekun stażu, Dyrektor Przedszkola. zgodnie z harmono-gramem konspekty zajęć, notatki 3. Doskonalenie metod i narzędzi pracy. Obserwacja zajęć otwartych. Doradaca metodyczny w wyzna-czonym terminie potwierdzenie udziału 4. Ocena własna: analiza mocnych i słabych stron oraz nabytych umiejętności podczas prowadzonych i obserwowanych zajęć. Dokumentacja efektów własnej pracy z uwzględnieniem opracowanych badań i analiz. cały okres stażu notatki własne 5. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. Pogłębianie wiedzy, rozwijanie umiejętności oraz doskonalenie warsztatu pracy w celu podniesienia jej efektywności. Udział w kursach i szkoleniach. opiekun stażu maj 2013r. teczka stażysty ……………………………. Podpis opiekuna stażu Wyświetleń: 1051
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |