Katalog Marek Wierzbicki, 2013-06-13 kurow Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanegoMarek Wierzbicki Nauczyciel mianowany Zespół Szkół Nr2 w Puławach PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO 1.termin rozpoczęcia stażu 1 września 2010r. 2.plan rozwoju zawodowego oddano do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły: 12 września 3.plan został sporządzony w oparciu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli 4.czas trwania stażu 2 lata i 9 miesięcy WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust.2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania rozwojowe I.Osiągnięcia i rozwój własnego warsztatu pracy Formy realizacji 1.Analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczącego awansu zawodowego, ustwy, rozporządzenia. (Termin: Wrzesień 2010r.) Dowody Realizacji: Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu sporządzenie planu rozwojowego. 2.Studiowanie literatury pedagogicznej oraz czasopism fachowych. (Termin: w okresie stażu) Dowody realizacji: notatka. 3.Aktywny udział w warsztatach, konkursach i szkoleniach w ramach WDN. (Termin: w okresie stażu) Dowody realizacji: uzyskanie świadectwa ukończenia, opis. 4.Czynny udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. (Termin: w okresie stażu) Dowody realizacji: notatka, zaświadczenia. 5.opieka nad pracownią j. niemieckiego, dbałość o sprzęt i wystrój. (Termin: w okresie stażu) Dowody realizacji: notatka, zdjęcie. 6.Przeprowadzanie ewaluacji wyników nauczania na początku i po roku lub 2 latach edukacji. ( Termin: w okresie stażu) Dowody realizacji: wnioski. II. Popularyzacja wiedzy z zakresu nauczanego przedmiotu 1.Organizowanie imprez szkolnych oraz konkursów przedmiotowych. (Termin: w okresie stażu) Dowody realizacji: notatka, zdjęcie. 2.Wspólne wyjazdy do niemieckiej szkoły partnerskiej w Stendal. (Termin: kwiecień 2011 i marzec 2013r.) Dowody realizacji: notatka, fotografie. 3.Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla przyszłych maturzystów oraz prowadzenie konsultacji dla pozostałych uczniów. ( Termin: okres stażu) Dowody realizacji: dziennik. § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania rozwojowe I.Poszerzenie wiedzy i umiejętności wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Formy realizacji 1.Przygotowanie rozkładu materiału , sprawdzianów, scenariuszy. ( Termin: Listopad 2010r.) Dowody realizacji: Zaświadczenie o publikacji, adres strony internetowej. 2.Wykorzystanie podczas zajęć komputera, prowadzenie dziennika elektronicznego, przygotowanie lekcji z wykorzystaniem komputera. (Termin: na bieżąco) Dowody realizacji: scenariusze. 3.Internet jako źródło nowych pomysłów w pracy dydaktycznej.(Termin: w okresie stażu) Dowody realizacji: scenariusze zajęć. 4.Zachęcanie uczniów do korzystania z zasobów Internetu, przekazywanie im adresów ciekawych stron, związanych ściśle z językiem i krajami niemieckojęzycznymi.( Termin: w okresie stażu) Dowody realizacji: adresy stron. § 8 ust 2 pkt 3 Umiejętności dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania rozwojowe I.Praca w przedmiotowym zespole języków obcych. Formy realizacji 1.Aktywne uczestnictwo w pracach zespołu j.obcych. 2.Omawianie bieżących problemów w nauce j obcych i sposoby ich rozwiązania. ( Termin: okres stażu) Dowody realizacji: protokoły. 3.Przygotowanie dokumentacji-wymagania edukacyjne. II. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli odbywających staż na kolejny stopień awansu zawodowego. 1.Prowadzenie otwartych zajęć dla zainteresowanych nauczycieli. (Termin: okres stażu ) Dowody realizacji: scenariusze zajęć. 2.Opracowanie i udostępnianie swoich scenariuszy zajęć i pomocy dydaktycznych. (Termin: okres stażu) Dowody realizacji: scenariusze zajeć. § 8 ust. 2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych, związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania rozwojowe I.Opracowanie i realizacja programów, regulaminów i innych przedsięwzięć edukacyjnych. 1.opracowanie i realizacja: -wymagań edukacyjnych, -regulaminów szkolnych konkursów przedmiotowych, -programu zajęć koła języka niemieckiego. (Termin: okres stażu) Dowody realizacji: notatka. II.Wspomaganie rozwoju ucznia. 1.Praca z uczniem-prowadzenie koła j.niemciekiego dla podniesienia efektywności pracy z uczniem zdolnym i wyrównywanie szans uczniów słabszych. (Termin: okres stażu) Dowody realizacji: potwierdzenie Dyrektora. 2.Przygotowanie uczniów do matury. § 8 ust. 2 pkt. 4 b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku szkół artystycznych - także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej. Zadania rozwojowe I.Wykonywanie zadań egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. 1.Sprawdzanie prac maturalnych. 2.Uczestnictwo w komisjach egzaminacyjnych z ustnego egzaminu maturalnego. ( Termin: maj 2011, 2012, 2013) Dowody realizacji: Zaświadczenie OKE. § 8 ust. 2 pkt. 4 d Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania rozwojowe I.Przygotowanie uczniów do udziału w życiu kulturalnym i korzystania z dóbr kultury Formy realizacji 1.Organizacja wyjść do kina, muzeum, wycieczki. (Termin: okres stażu) Dowody realizacji: sprawozdania i zdjęcia. (Termin: okres stażu) Dowody realizacji: sprawozdania, zdjęcia. Zadania rozwojowe II.Aktywna współpraca z pedagogiem szkolnym. Formy realizacji 1.Konsultacji z pedagogiem szkolnym w celu poprawy frekwencji i niesienia pomocy uczniom. 2.Wspólne rozwiązywanie ewentualnych, bieżących problemów wychowawczych. (Termin: wg. Potrzeb) Dowody realizacji : potwierdzenie pedagoga szkolnego. Zadania rozwojowe III.Współpraca z Powiatowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Formy realizacji 1.Udział w zajęciach, ukończenie kursów. (Termin: w okresie stażu) Dowody realizacji: uzyskanie zaświadczeń. § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania rozwojowe I.Studium przypadku Formy realizacji 1.Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych i wychowawczych. 2.Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych. ( Termin: cały okres stażu zgodnie z rzeczywistą sytuacja i potrzebami) Dowody realizacji: opis i analiza przypadku. Zadania rozwojowe II.Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów wychowawczych. Formy realizacji 1.Podejmowanie działań mających na celu eliminowanie problemów wychowawczych. (Termin: według potrzeb w okresie stażu) Dowody realizacji: opis i analiza przypadku.] Plan ma charakter otwarty i może podlegać modyfikacji w trakcie realizacji. Wyświetleń: 711
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |