AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Beata Żelazo, 2013-06-10
Pszczyna

Język angielski, Konspekty

Meet my family - klasa 1

- n +

SCENARIUSZ METODYCZNY LECJI – KLASA I
Nauczyciel prowadzący: Beata Żelazo
Temat lekcji: Meet my family – słownictwo związane z rodziną.
Cele ogólne:
1) Doskonalenie sprawności rozumienia ze słuchu (rozumienie prostych poleceń).
2) Uwrażliwienie na melodykę języka angielskiego.
3) Ćwiczenie wymowy nowo poznanych słówek.
4) Poszerzenie słownictwa.
5) Zintegrowanie się z grupą.
Cele szczegółowe:
1) Uczeń rozumie proste polecenia nauczyciela i właściwie na nie reaguje.
2) Uczeń zapoznaje się ze słownictwem związanym z rodziną.
2) Materiał leksykalno-gramatyczny:
1) Nazwy członków rodziny (mummy, daddy, sister, brother, grandma, grandpa)
Pomoce dydaktyczne:
1) plakat przedstawiający typową rodzinę
2) karty obrazkowe przyniesione przez nauczyciela
3) płyta CD i magnetofon
Metody:
1) Metoda komunikacyjna (rozmowa, wykład)
2) Metoda audiolingualna
3) Metoda reagowania całym ciałem
Formy:
1) praca grupowa

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I. Czynności organizacyjno-porządkowe (ok. 5 min.)
1) Przywitanie uczniów (wierszyk na powitanie).
2) Sprawdzenie obecności i wspólne przeliczenie uczniów.

II. Wprowadzenie do nowej lekcji (ok. 10 min.)
1) Podanie tematu i głównych celów lekcji. Krótka rozmowa w grupie na temat rodziny i jej członków

III. Realizacja tematu lekcji (ok. 25 min.)
1) Wprowadzenie nazw członków rodziny w języku angielskim – pokazanie na obrazkach poszczególnych członków rodziny i nazwanie ich przez nauczyciela. Powtórzenie poszczególnych nazw przez dzieci.
2) Piosenka „Hello Mummy” mająca na celu „osłuchanie się” z wymową angielską. Kilkakrotne przesłuchanie piosenki przez dzieci z pokazywaniem. Próba zaśpiewania piosenki razem z magnetofonem przy pomocy nauczyciela.
3) Wskazanie poszczególnych członków rodziny na plakacie. Wskazanie przez wybrane dzieci poszczególnych członków rodziny. Utrwalenie słownictwa poznanego na lekcji.

IV. Rekapitulacja (ok. 5 min.)
1) Krótkie powtórzenie i wskazanie najważniejszych punktów lekcji.
2) Pożegnanie uczniów.




















Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1439


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.