Katalog Edyta Wallner-Sławkowska, 2013-06-03 Slupsk Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Edyta Wallner-Sławkowska nauczyciel języka niemieckiego w Gimnazjum w Słupsku Informacje o nauczycielu 1) Imię i nazwisko: Edyta Wallner-Sławkowska 2) Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010 r. 3) Data planowanego ukończenia stażu: 31.05.2013 r. 4) Posiadane kwalifikacje: • 17.10.2009 – kurs „Podnoszenie efektywności kształcenia poprzez dobór właściwych metod i form pracy w zakresie przedmiotów humanistycznych”. • 23.04.2009 – warsztaty „Multimedia inspirują nauczanie i uczenie się. Dostosowanie metod pracy do zróżnicowanych stylów percepcji uczniów" • 13.03.2008 – kurs doskonalący „Praca z dzieckiem z ADHD” • 16.02.2008 – kurs dotyczący egzaminu gimnazjalnego z języka niemieckiego zorganizowany przez Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Instytut Goethego w Warszawie • 10.02.2008 - kurs na kierownika wycieczek szkolnych • 04.02.2008 – kurs „ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi” • 31.01.2008 – szkolenie „Metody stosowane w terapii pedagogicznej” (zajęcia warsztatowe prowadzone w ramach programu ”Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z zaburzeniami w rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych”) • 11.11.2007 – szkolenie Fundacji Dzieci Niczyje nt. „Oddziaływania wychowawcze wobec dzieci krzywdzonych i ich rodzin” (szkolenie organizowane metodą grupowych warsztatów umiejętności psychologicznych) • 02.10.2007 – kurs z zakresu oligofrenopedagogiki • 07.03.2007 – Forum Języków Obcych „Znajdujemy wspólny Język” • 08.02.2007 – 27.02.2007 – szkolenie „Technologie informacyjne i edukacja multimedialna w praktyce szkolnej cz. II-III” • 15.11.2006 – studia magisterskie na kierunku filologia germańska spec. translacja, magister filologii germańskiej • 08.10.2006 – Kurs „Przygotowanie nauczycieli do konstruowania projektów edukacyjnych i udziału w programach Unii Europejskiej” • 17.03.2005r. – kurs pomiaru dydaktycznego • 29.05.2004r. - seminarium polsko – niemieckie dotyczące mediacji w szkole, pod hasłem: „Znaczenie mediacji w życiu społecznym – mediacje w szkole”. • 11.10.2003 – szkolenie organizowane przez Instytut Goethe nt; „Wykorzystania piosenek na lekcjach języka niemieckiego” • 06.10.2003 – 07.10.2003 – konferencja i warsztaty Programu Leonardo da Vinci • 29.09.2003 – Konferencja i warsztaty Programu Sokrates – Comenius • 31.05.2003 – seminarium polsko – francuskie poświęcone nieeskalacyjnemu rozwiązywaniu konfliktów „Znaczenie mediacji w życiu społecznym – mediacje w szkole” zorganizowane przez Stowarzyszenie ds. działań na Rzecz Szkoły „Szansa” przy SP 6 oraz Zespół Bezpieczne Miasto działający przy Prezydencie m. Słupska w uzgodnieniu z Wydziałem Oświaty UM w Słupsku • 21.06.2002 - studia magisterskie na kierunku pedagogika ogólna, magister pedagogiki ogólnej • 25.06.2000 - studia zawodowe na kierunku filozofia, licencjat z filozofii • 14.03.1998 – kurs dla wychowawców placówek wypoczynku zorganizowanego przez Ośrodek Szkolno – Badawczy „WIEDZA” Wstęp Przedstawiony poniżej plan rozwoju zawodowego jest dla mnie okazją do dokumentowania tego, co składa się na moją codzienną pracę nauczycielską. Celem wszystkich moich działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych jest wszechstronny rozwój ucznia oraz podnoszenie jakości pracy szkoły. W pracy zawodowej staram się doskonalić siebie i swój warsztat pracy oraz wykorzystywać w praktyce nabyte umiejętności. Mój plan rozwoju zawodowego w swym założeniu stanowi kontynuację realizowanych wcześniej przedsięwzięć dydaktyczno - wychowawczych i jednocześnie podstawę do podejmowania nowych. Tworząc plan rozwoju zawodowego opierałam się na potrzebach szkoły, uczniów, rodziców, własnych umiejętnościach, wiedzy i doświadczeniu pedagogicznym. Przede wszystkim jednak kierowałam się przepisami prawa oświatowego. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. zapoznanie się ze stosownymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli opracowanie planu rozwoju zawodowego IX. 2010r. znajomość przepisów prawa oświatowego prawidłowo napisany plan rozwoju zawodowego 2. Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z usprawnianiem pracy szkoły. Wprowadzenie zmian do Regulaminu Ucznia, Regulaminu oceniania zachowania, WSO Funkcja przewodniczącego komisji nadzorującej przebieg egzaminu gimnazjalnego Opracowanie i wdrożenie PSO z j.niemieckiego okres stażu praca w komisjach powołanych przez dyrektora szkoły 3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu. uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły udział w warsztatach metodycznych udział w pracach zespołu samokształceniowego samodzielna praca z literaturą, współpraca z biblioteką szkolną okres stażu zaświadczenia ze szkoleń sprawozdania notatki poświadczenia o współpracy 4. Promocja szkoły w środowisku promowanie ciekawych imprez szkolnych w środowisku lokalnym współorganizowanie imprez z udziałem rodziców pozyskiwanie sponsorów udział w konkursach działanie w komisji „Patron”, zmierzające do nadania szkole imienia okres stażu przewidywany czas nadania imienia kwiecień 2011 scenariusze imprez nadanie szkole imienia 5. Organizowanie i prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców. Pedagogizacja rodziców dotycząca egzaminu gimnazjalnego w klasie trzeciej rok szkolny 2010/2011 6. Prowadzenie dodatkowych zajęć - bezpłatnych systematyczna praca z uczniem słabym prowadzenie gazetki klasowej przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych, gminnych, powiatowych, wojewódzkich i ogólnopolskich prowadzenie zajęć przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego z j. niemieckiego okres stażu plan pracy dyplomy 7. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych. organizacja imprez klasowych: Dzień Chłopaka, Andrzejki, Mikołajki, Dzień Kobiet, konsultacje indywidualne z rodzicami wyjścia i wycieczki szkolne okres stażu zdjęcia scenariusze imprez notatki 8. Rozwijanie i doskonalenie własnego warsztatu pracy. przygotowywanie pomocy dydaktycznych gromadzenie literatury metodycznej troska o wystrój i estetykę klasy okres stażu zebrane zbiory 9. Współpraca z rodzicami organizowanie zajęć otwartych i imprez okolicznościowych dla rodziców - przygotowanie programu artystycznego - przygotowanie dekoracji - pozyskiwanie sponsorów według kalendarza uroczystości scenariusze § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji 1. Opracowywanie wszelkich dokumentów związanych z pracą nauczyciela i wychowawcy. przygotowywanie sprawdzianów, ankiet, testów, scenariuszy zajęć, scenariuszy imprez, opracowywanie wzorów dyplomów, podziękowań, zaproszeń itp. techniką komputerową według potrzeb potwierdzenie dyrektora szkoły arkusz obserwacji 2. Korzystanie z Internetu w celu poszerzenia wiedzy i informacji przydatnych w pracy nauczyciela języka niemieckiego publikowanie referatów na stronach portali internetowych korzystanie z wiedzy innych nauczycieli śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego korzystanie ze stron MEN prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera dostarczanie wiadomości na stronę internetową szkoły okres stażu zaświadczenia 3. Samodzielne stworzenie prezentacji multimedialnych z wykorzystaniem na zajęciach lekcyjnych. przygotowanie prezentacji multimedialnych na lekcje: - Kraje D-A-Ch-L - Mein Tagesablauf - Wie ist das Wetter? korzystanie z nośników DVD, aparatu cyfrowego okres stażu zebrane zbiory 4 Prowadzenie dziennika klasy w formie elektronicznej utworzenie bazy danych uczniów prowadzenie bieżącej dokumentacji okres stażu potwierdzenie dyrektora szkoły § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji 1. Udział w pracach zespołu przedmiotowego przygotowywanie materiałów sprawozdawczych i szkoleniowych okres stażu zebrane zbiory 2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem podczas forum wychowawczego wygłaszanie referatów udostępnianie materiałów metodycznych prowadzenie zajęć otwartych dla członków zespołu i zainteresowanych nauczycieli prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli udostępnienie prezentacji multimedialnych okres stażu referaty, scenariusze zajęć poświadczenia dyrektora szkoły 3. Opracowanie publikacji i innych materiałów związaną z wykonywaną pracą opublikowanie w portalu internetowym „Planu rozwoju zawodowego” udostępnienie w bibliotece szkolnej scenariuszy imprez i uroczystości szkolnych oraz referatów ze spotkań z rodzicami okres stażu publikacja w Internecie publikacja w bibliotece 4. Współpraca z innymi nauczycielami wspólne opracowywanie scenariuszy uroczystości szkolnych współtworzenie regulaminów do konkursów szkolnych działalność w Samorządzie Uczniowskim okres stażu regulaminy scenariusze poświadczenie dyrektora szkoły § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji 1. Praca wychowawcza opracowanie i wdrożenie programu wychowawcy klasy w oparciu o program wychowawczy szkoły i program profilaktyki pogłębianie wiedzy w zakresie potrzeb wychowawczych uczniów okres stażu plan wychowawczy klasy trzeciej 2. Opracowywanie wymagań edukacyjnych dla klas I-III gimnazjum tworzenie wymagań edukacyjnych dla klas I-III gimnazjum wdrożenie wymagań ewaluacja stworzenie indywidualnego programu nauczania języka niemieckiego dla ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim okres stażu wymagania edukacyjne indywidualny program nauczania z j.niemieckiego dla ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim 3. Opracowanie i wdrożenie własnego programu dotyczącego przeciwdziałania agresji opracowanie programu i wdrożenie do realizacji, ewaluacja okres stażu opracowany program prace dzieci, zdjęcia sprawozdanie ewaluacja § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji 1. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków i organizowanie pomocy uczniom z problemami. diagnozowanie środowiska uczniów rozmowy z rodzicami współpraca z PPP w Słupsku organizowanie pomocy dzieciom okres stażu notatki zapisy w dzienniku 2. Organizacja wycieczek szkolnych. organizacja wycieczek szkolnych okres stażu karty wycieczek zapisy w dzienniku lekcyjnym harmonogram 3. Organizowanie konkursów szkolnych oraz udział w konkursach na szczeblu ogólnopolskim organizacja konkursu szkolnego z języka niemieckiego„Omnibus” organizacja multimedialnego konkursu międzyszkolnego z języka niemieckiego okres stażu regulaminy konkursu § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji 1. Współpraca z Policją zapraszanie przedstawicieli Policji na spotkania z dziećmi pogadanki na temat bezpieczeństwa okres stażu zapisy w dziennikach lekcyjnych 2. Współpraca z Gimnazjum nr 4 w Słupsku organizacja multimedialnego konkursu z j. niemieckiego rok szkolny 2010/2011 zapisy w dzienniku lekcyjnym 3. Działania na rzecz pomocy uczniom współpraca z PPP w Słupsku - analiza możliwości i osiągnięć dzieci - kierowanie na badania - dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości ucznia na podstawie orzeczenia PPP okres stażu opinie 4. Czynny udział w akcjach Sprzątanie Świata udział w akcji Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy oraz w „Górze grosza” udział w akcjach charytatywnych oraz akcjach organizowanych przez SU okres stażu poświadczenia dyrektora szkoły § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły. Lp. Zadania Forma realizacji Termin Dowody realizacji 1. Opisanie i analiza dwóch przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych zdiagnozowanie dwóch wybranych przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu okres stażu opracowany opis i analiza Zastrzega się możliwość modyfikacji PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO w trakcie trwania stażu Opracowała: Edyta Wallner-Sławkowska Wyświetleń: 851
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |