Katalog

Edyta Wallner-Sławkowska, 2013-06-03
Slupsk

Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu nauczyciela dyplomowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ

O STOPIEŃ

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO









Edyta Wallner-Sławkowska

nauczyciel języka niemieckiego

w Gimnazjum w Słupsku












Informacje o nauczycielu

1) Imię i nazwisko: Edyta Wallner-Sławkowska
2) Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010 r.
3) Data planowanego ukończenia stażu: 31.05.2013 r.
4) Posiadane kwalifikacje:

• 17.10.2009 – kurs „Podnoszenie efektywności kształcenia poprzez dobór właściwych metod i form pracy w zakresie przedmiotów humanistycznych”.
• 23.04.2009 – warsztaty „Multimedia inspirują nauczanie i uczenie się. Dostosowanie metod pracy do zróżnicowanych stylów percepcji uczniów"
• 13.03.2008 – kurs doskonalący „Praca z dzieckiem z ADHD”
• 16.02.2008 – kurs dotyczący egzaminu gimnazjalnego z języka niemieckiego zorganizowany przez Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Instytut Goethego w Warszawie
• 10.02.2008 - kurs na kierownika wycieczek szkolnych
• 04.02.2008 – kurs „ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi”
• 31.01.2008 – szkolenie „Metody stosowane w terapii pedagogicznej” (zajęcia warsztatowe prowadzone w ramach programu ”Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z zaburzeniami w rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych”)
• 11.11.2007 – szkolenie Fundacji Dzieci Niczyje nt. „Oddziaływania wychowawcze wobec dzieci krzywdzonych i ich rodzin” (szkolenie organizowane metodą grupowych warsztatów umiejętności psychologicznych)
• 02.10.2007 – kurs z zakresu oligofrenopedagogiki
• 07.03.2007 – Forum Języków Obcych „Znajdujemy wspólny Język”
• 08.02.2007 – 27.02.2007 – szkolenie „Technologie informacyjne i edukacja multimedialna w praktyce szkolnej cz. II-III”
• 15.11.2006 – studia magisterskie na kierunku filologia germańska spec. translacja, magister filologii germańskiej
• 08.10.2006 – Kurs „Przygotowanie nauczycieli do konstruowania projektów edukacyjnych i udziału w programach Unii Europejskiej”
• 17.03.2005r. – kurs pomiaru dydaktycznego
• 29.05.2004r. - seminarium polsko – niemieckie dotyczące mediacji w szkole, pod hasłem: „Znaczenie mediacji w życiu społecznym – mediacje w szkole”.
• 11.10.2003 – szkolenie organizowane przez Instytut Goethe nt; „Wykorzystania piosenek na lekcjach języka niemieckiego”
• 06.10.2003 – 07.10.2003 – konferencja i warsztaty Programu Leonardo da Vinci
• 29.09.2003 – Konferencja i warsztaty Programu Sokrates – Comenius
• 31.05.2003 – seminarium polsko – francuskie poświęcone nieeskalacyjnemu rozwiązywaniu konfliktów „Znaczenie mediacji w życiu społecznym – mediacje w szkole” zorganizowane przez Stowarzyszenie ds. działań na Rzecz Szkoły „Szansa” przy SP 6 oraz Zespół Bezpieczne Miasto działający przy Prezydencie m. Słupska w uzgodnieniu z Wydziałem Oświaty UM w Słupsku
• 21.06.2002 - studia magisterskie na kierunku pedagogika ogólna, magister pedagogiki ogólnej
• 25.06.2000 - studia zawodowe na kierunku filozofia, licencjat z filozofii
• 14.03.1998 – kurs dla wychowawców placówek wypoczynku zorganizowanego przez Ośrodek Szkolno – Badawczy „WIEDZA”

































Wstęp



Przedstawiony poniżej plan rozwoju zawodowego jest dla mnie okazją do dokumentowania tego, co składa się na moją codzienną pracę nauczycielską. Celem wszystkich moich działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych jest wszechstronny rozwój ucznia oraz podnoszenie jakości pracy szkoły. W pracy zawodowej staram się doskonalić siebie i swój warsztat pracy oraz wykorzystywać w praktyce nabyte umiejętności. Mój plan rozwoju zawodowego w swym założeniu stanowi kontynuację realizowanych wcześniej przedsięwzięć dydaktyczno - wychowawczych
i jednocześnie podstawę do podejmowania nowych. Tworząc plan rozwoju zawodowego opierałam się na potrzebach szkoły, uczniów, rodziców, własnych umiejętnościach, wiedzy i doświadczeniu pedagogicznym. Przede wszystkim jednak kierowałam się przepisami prawa oświatowego.

































§ 8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.


Lp.
Zadania

Forma realizacji
Termin
Dowody realizacji
1. Poznanie procedury awansu zawodowego.  zapoznanie się ze stosownymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli
 opracowanie planu rozwoju zawodowego
IX. 2010r.  znajomość przepisów prawa oświatowego
 prawidłowo napisany plan rozwoju zawodowego
2. Aktywne uczestnictwo
w pracach związanych
z usprawnianiem pracy szkoły.  Wprowadzenie zmian do Regulaminu Ucznia, Regulaminu oceniania zachowania, WSO
 Funkcja przewodniczącego komisji nadzorującej przebieg egzaminu gimnazjalnego
 Opracowanie i wdrożenie PSO
z j.niemieckiego okres stażu  praca w komisjach powołanych przez dyrektora szkoły
3. Poszerzanie wiedzy
i umiejętności w procesie aktywnego udziału
w wewnątrzszkolnym
i zewnątrzszkolnym doskonaleniu.  uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach adekwatnych do potrzeb własnych
i szkoły
 udział w warsztatach metodycznych
 udział w pracach zespołu samokształceniowego
 samodzielna praca z literaturą, współpraca z biblioteką szkolną
okres stażu  zaświadczenia ze szkoleń
 sprawozdania
 notatki
 poświadczenia
o współpracy

4.
Promocja szkoły w środowisku

 promowanie ciekawych imprez szkolnych w środowisku lokalnym
 współorganizowanie imprez z udziałem rodziców
 pozyskiwanie sponsorów
 udział w konkursach
 działanie w komisji „Patron”, zmierzające do nadania szkole imienia

okres stażu

przewidywany czas nadania imienia kwiecień 2011
 scenariusze imprez
 nadanie szkole imienia
5. Organizowanie i prowadzenie zajęć w ramach pedagogizacji rodziców.  Pedagogizacja rodziców dotycząca egzaminu gimnazjalnego w klasie trzeciej rok szkolny 2010/2011 
6. Prowadzenie dodatkowych zajęć - bezpłatnych  systematyczna praca z uczniem słabym
 prowadzenie gazetki klasowej
 przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych, gminnych, powiatowych, wojewódzkich i ogólnopolskich
 prowadzenie zajęć przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego z
j. niemieckiego
okres stażu  plan pracy
 dyplomy

7. Pogłębianie wiedzy
i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych.  organizacja imprez klasowych: Dzień Chłopaka, Andrzejki, Mikołajki, Dzień Kobiet,
 konsultacje indywidualne z rodzicami
 wyjścia i wycieczki szkolne okres stażu

 zdjęcia
 scenariusze imprez
 notatki



8.
Rozwijanie i doskonalenie własnego warsztatu pracy.  przygotowywanie pomocy dydaktycznych
 gromadzenie literatury metodycznej
 troska o wystrój i estetykę klasy
okres stażu  zebrane zbiory
9.
Współpraca z rodzicami  organizowanie zajęć otwartych
i imprez okolicznościowych dla rodziców
- przygotowanie programu
artystycznego
- przygotowanie dekoracji
- pozyskiwanie sponsorów
według kalendarza uroczystości  scenariusze




§ 8 ust. 2 pkt 2

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej


Lp.
Zadania

Forma realizacji
Termin
Dowody realizacji
1. Opracowywanie wszelkich dokumentów związanych
z pracą nauczyciela
i wychowawcy.  przygotowywanie sprawdzianów, ankiet, testów, scenariuszy zajęć, scenariuszy imprez, opracowywanie wzorów dyplomów, podziękowań, zaproszeń itp. techniką komputerową
według potrzeb  potwierdzenie dyrektora szkoły
 arkusz obserwacji

2.
Korzystanie z Internetu w celu poszerzenia wiedzy i informacji przydatnych w pracy nauczyciela języka niemieckiego
 publikowanie referatów na stronach portali internetowych
 korzystanie z wiedzy innych nauczycieli
 śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego
 korzystanie ze stron MEN
 prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera
 dostarczanie wiadomości na stronę internetową szkoły

okres stażu
 zaświadczenia
3. Samodzielne stworzenie prezentacji multimedialnych
z wykorzystaniem na zajęciach lekcyjnych.  przygotowanie prezentacji multimedialnych na lekcje:
- Kraje D-A-Ch-L
- Mein Tagesablauf
- Wie ist das Wetter?
 korzystanie z nośników DVD, aparatu cyfrowego
okres stażu zebrane zbiory
4 Prowadzenie dziennika klasy w formie elektronicznej  utworzenie bazy danych uczniów
 prowadzenie bieżącej dokumentacji okres stażu potwierdzenie dyrektora szkoły


§ 8 ust. 2 pkt 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.



Lp.
Zadania

Forma realizacji
Termin
Dowody realizacji
1. Udział w pracach zespołu przedmiotowego  przygotowywanie materiałów sprawozdawczych i szkoleniowych
okres stażu
 zebrane zbiory
2. Dzielenie się wiedzą
i doświadczeniem podczas forum wychowawczego  wygłaszanie referatów
 udostępnianie materiałów metodycznych
 prowadzenie zajęć otwartych dla członków zespołu i zainteresowanych nauczycieli
 prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli
 udostępnienie prezentacji multimedialnych
okres stażu
 referaty, scenariusze zajęć
 poświadczenia dyrektora szkoły

3.
Opracowanie publikacji i innych materiałów związaną
z wykonywaną pracą

 opublikowanie w portalu internetowym „Planu rozwoju zawodowego”
 udostępnienie w bibliotece szkolnej scenariuszy imprez i uroczystości szkolnych oraz referatów ze spotkań z rodzicami

okres stażu
 publikacja w Internecie
 publikacja w bibliotece
4. Współpraca z innymi nauczycielami  wspólne opracowywanie scenariuszy uroczystości szkolnych
 współtworzenie regulaminów do konkursów szkolnych
 działalność w Samorządzie Uczniowskim okres stażu  regulaminy
 scenariusze
 poświadczenie dyrektora szkoły



§ 8 ust. 2 pkt 4a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.


Lp.
Zadania

Forma realizacji
Termin
Dowody realizacji
1. Praca wychowawcza  opracowanie i wdrożenie programu wychowawcy klasy w oparciu o program wychowawczy szkoły
i program profilaktyki
 pogłębianie wiedzy w zakresie potrzeb wychowawczych uczniów
okres stażu  plan wychowawczy klasy trzeciej
2. Opracowywanie wymagań edukacyjnych dla klas I-III gimnazjum  tworzenie wymagań edukacyjnych dla klas I-III gimnazjum
 wdrożenie wymagań
 ewaluacja
 stworzenie indywidualnego programu nauczania języka niemieckiego dla ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim
okres stażu  wymagania edukacyjne
 indywidualny program nauczania z j.niemieckiego dla ucznia
z upośledzeniem w stopniu lekkim
3. Opracowanie i wdrożenie własnego programu dotyczącego przeciwdziałania agresji  opracowanie programu i wdrożenie do realizacji, ewaluacja okres stażu  opracowany program
 prace dzieci, zdjęcia
 sprawozdanie
 ewaluacja


§ 8 ust. 2 pkt 4c

Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.


Lp.
Zadania

Forma realizacji
Termin
Dowody realizacji
1. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków i organizowanie
pomocy uczniom z problemami.  diagnozowanie środowiska uczniów
 rozmowy z rodzicami
 współpraca z PPP w Słupsku
 organizowanie pomocy dzieciom
okres stażu  notatki
 zapisy w dzienniku
2. Organizacja wycieczek szkolnych.  organizacja wycieczek szkolnych okres stażu  karty wycieczek
 zapisy w dzienniku lekcyjnym
 harmonogram
3. Organizowanie konkursów szkolnych oraz udział
w konkursach na szczeblu ogólnopolskim  organizacja konkursu szkolnego
z języka niemieckiego„Omnibus”
 organizacja multimedialnego konkursu międzyszkolnego z języka niemieckiego
okres stażu  regulaminy konkursu

§ 8 ust. 2 pkt 4e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.



Lp.
Zadania

Forma realizacji
Termin
Dowody realizacji
1. Współpraca z Policją  zapraszanie przedstawicieli Policji na spotkania z dziećmi
 pogadanki na temat bezpieczeństwa okres stażu  zapisy w dziennikach lekcyjnych

2. Współpraca z Gimnazjum nr 4 w Słupsku  organizacja multimedialnego konkursu z j. niemieckiego
rok szkolny 2010/2011  zapisy w dzienniku lekcyjnym

3. Działania na rzecz pomocy uczniom  współpraca z PPP w Słupsku
- analiza możliwości i osiągnięć dzieci
- kierowanie na badania
- dostosowanie wymagań edukacyjnych
do możliwości ucznia na podstawie
orzeczenia PPP
okres stażu  opinie
4. Czynny udział w akcjach  Sprzątanie Świata
 udział w akcji Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy oraz w „Górze grosza”
 udział w akcjach charytatywnych oraz akcjach organizowanych przez SU
okres stażu  poświadczenia dyrektora szkoły



§ 8 ust. 2 pkt 5

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły.



Lp.
Zadania

Forma realizacji
Termin
Dowody realizacji
1. Opisanie i analiza dwóch przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych  zdiagnozowanie dwóch wybranych przypadków wychowawczych, edukacyjnych lub innych
 ustalenie metod pracy i oddziaływań wychowawczych
 systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu
okres stażu  opracowany opis i analiza

Zastrzega się możliwość modyfikacji PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO w trakcie trwania stażu

Opracowała: Edyta Wallner-Sławkowska


Wyświetleń: 851


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.