Katalog Katarzyna Bednarz, 2013-06-07 Niemcza Język polski, Konspekty Świat przedstawiony w lekturze ,,Chłopcy z Placu Broni”Katarzyna Bednarz Konspekt lekcji z j. polskiego Temat: Świat przedstawiony w lekturze ,,Chłopcy z Placu Broni” (1 godzina) Potrzebne materiały: - lektura, - zeszyty przedmiotowe, Cele edukacyjne Uczeń: - wymienia elementy składające się na świat przedstawiony powieści, - posługuje się informacjami odnoszącymi się do czasu, miejsca,, - ze zrozumieniem dokonuje selekcji materiału, - nazywa cechy opisywanych postaci, - wskazuje miejsca, w których rozgrywała się akcja utworu - wie jak prezentować lekturę z wykorzystaniem słownictwa dotyczącego świata przedstawionego w utworze epickim, Metody, techniki i formy pracy: -praca z tekstem, -praca w parach, -mini wykład, Przebieg lekcji: 1. Nauczyciel mówi uczniom o autorze lektury i o czasie powstania analizowanego utworu, uczniowie robią własną notatkę z informacji podanych przez nauczyciela. 2. Nauczyciel przypomina o pracy domowej: uczniowie mieli w domu zaznaczyć w lekturze odpowiednie fragmenty dotyczące: miejsca, czasu akcji, bohaterów i najważniejszych wydarzeń. 3. Nauczycie prosi uczniów, aby wymienili elementy świata przedstawionego, uczniowie je wymieniają. 4. Nauczyciel prosi uczniów o przeanalizowanie zebranych przez siebie materiałów i opisanie świata przedstawionego w lekturze ,,Chłopcy z Placu Broni”; uczniowie pracują w parach nad następującymi zagadnieniami: czas i miejsce akcji, bohaterowie pierwszoplanowi i drugoplanowi, główne watki, plan wydarzeń. Swoje spostrzeżenia zapisują w zeszytach przedmiotowych. 5. Wybrani uczniowie przedstawiają wyniki pracy na forum klasy. 6. Nauczyciel sprawdza poprawność wykonywanego ćwiczenia. Uczniowie za poprawnie wykonane zadanie otrzymują plusy. Wyświetleń: 3164
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |