Katalog

Katarzyna Bednarz, 2013-06-07
Niemcza

Język polski, Konspekty

Świat przedstawiony w lekturze ,,Chłopcy z Placu Broni”

- n +

Katarzyna Bednarz
Konspekt lekcji z j. polskiego

Temat: Świat przedstawiony w lekturze ,,Chłopcy z Placu Broni” (1 godzina)

Potrzebne materiały:
- lektura,
- zeszyty przedmiotowe,
Cele edukacyjne
Uczeń:
- wymienia elementy składające się na świat przedstawiony powieści,
- posługuje się informacjami odnoszącymi się do czasu, miejsca,,
- ze zrozumieniem dokonuje selekcji materiału,
- nazywa cechy opisywanych postaci,
- wskazuje miejsca, w których rozgrywała się akcja utworu
- wie jak prezentować lekturę z wykorzystaniem słownictwa dotyczącego świata przedstawionego w utworze epickim,
Metody, techniki i formy pracy:
-praca z tekstem,
-praca w parach,
-mini wykład,

Przebieg lekcji:
1. Nauczyciel mówi uczniom o autorze lektury i o czasie powstania analizowanego utworu, uczniowie robią własną notatkę z informacji podanych przez nauczyciela.
2. Nauczyciel przypomina o pracy domowej: uczniowie mieli w domu zaznaczyć w lekturze odpowiednie fragmenty dotyczące: miejsca, czasu akcji, bohaterów i najważniejszych wydarzeń.
3. Nauczycie prosi uczniów, aby wymienili elementy świata przedstawionego, uczniowie je wymieniają.
4. Nauczyciel prosi uczniów o przeanalizowanie zebranych przez siebie materiałów i opisanie świata przedstawionego w lekturze ,,Chłopcy z Placu Broni”; uczniowie pracują w parach nad następującymi zagadnieniami: czas i miejsce akcji, bohaterowie pierwszoplanowi i drugoplanowi, główne watki, plan wydarzeń. Swoje spostrzeżenia zapisują w zeszytach przedmiotowych.
5. Wybrani uczniowie przedstawiają wyniki pracy na forum klasy.
6. Nauczyciel sprawdza poprawność wykonywanego ćwiczenia. Uczniowie za poprawnie wykonane zadanie otrzymują plusy.
Wyświetleń: 3164


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.