Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Izabela Caban, 2013-06-03
Częstochowa

Matematyka, Konspekty

scenariusz lekcji matematyki w klasie IV

- n +

Scenariusz lekcji matematyki w klasie IV

TEMAT: Opis prostopadłościanu.

Cele lekcji:

Cel ogólny:
- zapoznanie uczniów z opisem prostopadłościanu.

Cele operacyjne:
Uczeń:
- zna pojęcie prostopadłościanu
- zna elementy budowy prostopadłościanu
- potrafi wyróżniać prostopadłościany spośród figur przestrzennych
- potrafi wyróżniać sześciany spośród figur przestrzennych
- potrafi wskazywać elementy budowy prostopadłościanu
- potrafi wskazywać w prostopadłościanie ściany oraz krawędzie prostopadłe i równoległe

Metody nauczania:
- rozmowa dydaktyczna,
- zabawa dydaktyczna,
- ćwiczenia praktyczne.

Formy pracy:
- praca w parach
- indywidualna praca uczniów
- praca zespołowa

Pomoce dydaktyczne:
- komputer, projektor multimedialny,
- modele brył (pudełka przyniesione przez dzieci oraz modele szkolne),
- prezentacja multimedialna.

Przebieg zajęć
1.Czynności organizacyjne
- sprawdzenie obecności
- ustawienie przyniesionych opakowań na stoliku obok przygotowanych przez nauczyciela modeli rożnorodnych figur przestrzennych
- przedstawienie tematu i celów lekcji, uruchomienie prezentacji multimedialnej, której kolejne slajdy prezentują materiał omawiany w czasie lekcji
- zapisanie tematu w zeszytach
2.Różnica między figurami płaskimi i przestrrzennymi – rozmowa.
3.Zabawa dydaktyczna
Dzisiaj wszystkie bryły podzielimy na dwie grupy: prostopadłościany i pozostałe. Karton z sokiem, kostka do gry, kostka Rubika, pudełko zapałek mają kształt prostopadłościanu. Wśród pudełek ustawionych na biurku też są takie. Zapraszam was do zabawy. Ja zaczynam. Wybieram jedno pudełko w kształcie prostopadłościanu i przekładam je na ten stół. Kto dołoży „podobne” pudełko?
Do biurka podchodzi ochotnik i wybiera inne pudełko w kształcie prostopadłościanu. Zabawa trwa tak długo, aż wszystkie prostopadłościany zostaną przełożone na środkowy stół.
4.Omówienie budowy prostopadłościanu. Wykorzystanie modeli i slajdu z prezentacji.
5.Praca w parach – ćwiczenia we wskazywaniu elementów budowy prostopadłościanu.
Podręcznik ćwiczenie A strona 207.
Weź do ręki pudełko w kształcie prostopadłościanu. Wskaż i policz wszystkie jego ściany, krawędzie i wierzchołki.
Zapisanie notatki w zeszytach.
6.Definicja i przykłady sześcianów.
7.Omówienie przez nauczyciela położenia ścian prostopadłych i równoległych w prostopadłościanie.
Praca w parach – podręcznik ćwiczenie B strona 208.
Weź do ręki model prostopadłościanu.
Wskaż 3 pary ścian równoległych. Czy ściany równoległe są jednakowymi prostokątami?
Wskaż kilka par ścian prostopadłych.
8.Omówienie przez nauczyciela położenia krawędzi prostopadłych i równoległych w prostopadłościanie.
Praca w parach – podręcznik ćwiczenie C strona 208.
Weź do ręki model prostopadłościanu. Wskaż jedną z jego krawędzi, a następnie wskaż krawędzie do niej równoległe oraz krawędzie do niej prostopadłe.
9.Podręcznik zadanie 1 strona 209 – ćwiczenie umiejętności wskazywania poznanych elementów prostopadłościanu.
Rozwiązanie uczniowie zapisują na tablicy i w zeszytach.
10.Podsumowanie lekcji.
Powtórzenie wiadomości poznanych na lekcji.
Ocena pracy uczniów.
11.Zadanie i objaśnienie pracy domowej.
Zeszyt ćwiczeń, ćwiczenia 1, 2, 5, 6, 7 strona 63, 64.
Dla chętnych: Podręcznik superzagadka str. 210.
Opracowała:
mgr Izabela Caban
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 660
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014