AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Paweł Lutrzykowski, 2013-06-03
Szczytno

Język angielski, Konspekty

Zastosowanie zaimków względnych

- n +

Konspekt Lekcji

Przedmiot: język angielski
Nr programu: DKOS-4015-230 / 02 (język pierwszy)
Klasa: Liceum ogólnokształcące oddział humanistyczny kl. I
Jednostka lekcyjna: 45 minut
Opracował: Paweł Lutrzykowski – nauczyciel ZS nr 2 w Szczytnie

Temat: Zastosowanie zaimków względnych: who, which, whose, where, when, that

1. Cele lekcji:
Cele ogólne:
- wprowadzenie zasad użycia zaimków względnych
-ćwiczenie poprawnego wykorzystania zaimków względnych
Cele operacyjne:
Uczeń:
- definiuje daną osobę, miejsce lub przedmiot
- rozstrzyga co definiuje dany zaimek
- odpowiada na pytania dotyczące zaimków względnych
- tworzy zdania z wykorzystaniem zaimków względnych
- decyduje, który zaimek może zostać pominięty w zdaniu
- wybiera zaimek względny, który poprawnie uzupełnia lukę w podanym tekście
- łączy podane zdania wykorzystując zaimki względne

2. Metody kształcenia:
Discovery Approach

3. Środki dydaktyczne:
- Podręcznik Gateway 2 Spencer David
- Słowniki

4. Tok zajęć:

Czynności organizacyjne:
- powitanie uczniów
- sprawdzenie obecności i pracy domowej
- podanie i zapisanie tematu lekcji oraz zakresu wiadomości

Wprowadzenie:
- Uczniowie otrzymują na kartkach papieru różne nazwy miejsc, osób lub rzeczy, które muszą zdefiniować swojemu koledze/koleżance aby ta potrafiła odgadnąć o co/o kogo chodzi.
- Uczniowie czytają podane zdania i decydują do czego odnoszą się wytłuszczone słowa.
- Uczniowie odpowiadają na pytania dotyczące zaimków względnych i tworzą reguły ich stosowania.


Praktyka:
- Uczniowie układają samodzielnie zdania z wybranymi zaimkami względnymi, a następnie zapisują niektóre z nich na tablicy.
- Uczniowie decydują, które zaimki względne mogą zostać pominięte w podanych zdaniach.
- Uczniowie grają w „kółko i krzyżyk” na tablicy. Grupa zostaje podzielona na dwie drużyny. W celu zdobycia danego pola trzeba ułożyć poprawne zdanie zawierające zaimek względny.
- Uczniowie uzupełniają tekst odpowiednimi zaimkami względnymi

- Uczniowie czytają podany tekst, a następnie wybierają słowa, które najlepiej uzupełniają luki


Ocena aktywności i pracy uczniów

Zadanie pracy domowej:
- uczniowie łączą podane części zdań wykorzystując znane zaimki względne
- uczniowie wybierają 6 słów ze słownictwa poznanego w tym dziale i piszą ich definicje

Zadanie dodatkowe:
- ćwiczenia dotyczące zaimków względnych
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1026


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.