Katalog

Elżbieta Wierzejska, 2013-05-31
Międzyrzec Podl

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

PROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

- n +

Zespół Szkół im. ks. Jana Twardowskiego w Dołdze


PROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Czas trwania stażu – 2 lata 9 miesięcy



mgr Elżbieta Wierzejska
nauczyciel matematyki
wychowania do życia w rodzinie
opiekun świetlicy szkolnej

§ 7 ust. 2 pkt. 1
„Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.”
Sposób realizacji Termin realizacji Forma realizacji
1. Współpraca z opiekunem stażu:

- napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego,
- poznanie procedury awansu zawodowego i napisania planu rozwoju zawodowego oraz omówienie go z opiekunem,
- ustalenie harmonogramu zajęć obserwowanych przez opiekuna i prowadzonych w obecności opiekuna,
- obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i omówienie wyników obserwacji,
- przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna i omówienie przeprowadzonych lekcji

2. Aktywne uczestniczenie w pracach organów szkoły oraz zespołów zadaniowych związanych z realizacją podstawowych funkcji szkoły.

- Aktywne uczestniczenie w pracach Rady Pedagogicznej,
- Pełnienie funkcji wychowawcy klasy szóstej oraz przygotowanie planu pracy wychowawczej.

3. Organizacja warsztatu pracy:

- Napisanie planów pracy dydaktycznej z matematyki,
- Opracowanie oraz gromadzenie materiałów pomocniczych w nauczaniu matematyki (testy, zadania itp.),
- Prowadzenie dokumentacji szkolnej: dzienniki lekcyjne, dzienniki pozalekcyjne, arkusze ocen,
- Systematyczne zapoznawanie się z ofertą wydawniczą (przeglądanie stron internetowych wydawnictw, konferencje).

4. Doskonalenie warsztatu pracy:

- Samodzielne studiowanie literatury metodycznej, pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych:
 Studiowanie czasopism i literatury fachowej,
 Korzystanie ze stron internetowych,
 Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotu.

- Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w różnych formach doskonalenia:
 Szkoleniach organizowanych przez szkołę,
 Konferencjach metodycznych,
 Prezentacjach nowości wydawniczych organizowanych przez wydawnictwa oświatowe,
 Kursach i warsztatach organizowanych przez ośrodki szkoleniowe.

5. Ewaluacja własnych działań:

- Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych:
 Analiza wyników sprawdzianu próbnego oraz sprawdzianu po klasie szóstej,
 Analiza wyników sprawdzianu na zakończenie klasy piątej i czwartej.

6. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami.
IX 2010

IX 2010
IX 2010

Wg. harmonogramu




Wg. planu spotkań
Rok szkolny 2010/2011

Wrzesień

Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu





Okres stażu


Okres stażu





Okres stażu
Okres stażu
Wniosek o rozpoczęcie stażu
Zatwierdzony plan rozwoju zawodowego
Harmonogram wzajemnych obserwacji
Arkusze obserwacji,
konspekty.






Lista obecności





Plan pracy dydaktycznej


Dziennik lekcyjny

Zaświadczenia













Zaświadczenia


§ 7 ust. 2 pkt. 2
„Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.”
1. Współpraca z rodzicami i pedagogiem szkolnym:

- Indywidualne rozmowy z rodzicami i pedagogiem rozwiązujące bieżące problemy dydaktyczne i wychowawcze,
- Zebrania i konsultacje dla rodziców.

2. Pełnienie funkcji przewodniczącego konkursów.

3. Indywidualizacja nauczania (uczeń słaby: wskazówki, odpowiednio dobrane zadania na lekcjach i domowe, pomoc w nauce; uczeń zdolny: dodatkowe zadania, pomoc w przygotowaniu do konkursów).

4. Realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych:

- Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wyjść,
- Organizowanie wycieczek,
- Uczestnictwo w imprezach ogólnoszkolnych,
- Pełnienie dyżurów podczas przerw.

5. Prowadzenie zajęć dodatkowych z matematyki.

Okres stażu
Raz w miesiącu

Okres stażu

Okres stażu







Okres stażu
Wg. planu dyżurów

Okres stażu

Wpisy w dzienniku lekcyjnym.











Karty wycieczek



Dzienniki zajęć pozalekcyjnych


§ 7 ust. 2 pkt. 3
„Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjne.”
1. Przygotowanie przy pomocy komputera materiałów dydaktycznych (testy, prace klasowe, zadania, ankiety itp.) oraz dokumentacji realizacji stażu.

2. Przeprowadzenie lekcji z wykorzystaniem komputera i tablicy interaktywnej.

3. Korzystanie z Internetu jako źródła informacji.

4. Nabywanie i doskonalenie umiejętności obsługi komputera.

5. publikowanie własnych prac na stronie internetowej:

- planu rozwoju,
- scenariuszy lekcji. Okres stażu

Okres stażu Wydruki komputerowe

Konspekt


Potwierdzenia

Adresy strony internetowej


§ 7 ust. 2 pkt. 4
„Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.”
1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki:

- Uczestniczenie w warsztatach i konferencjach,
- Poszerzanie wiedzy na temat technik pracy z uczniami i wykorzystywanie jej na lekcjach (min. metody aktywizujące),
- Lektura literatury pedagogicznej i psychologicznej,
- Zapoznawanie się z prawem oświatowym i jego zmianami.

2. Wykorzystanie wiedzy w sferze wychowawczej i dydaktycznej:

- Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków,
- Rozmowy wychowawcze, obserwacja uczniów,
- Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów,
- Ścisła współpraca z pedagogiem szkolnym i rodzicami.

Okres stażu

Zaświadczenia








Notatki w dzienniku szkolnym



§ 7 ust. 2 pkt. 5
„Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.”
1. Udział w konferencjach, radach pedagogicznych, szkoleniach warsztatach.

2. Posługiwanie się aktami prawa oświatowego w czynnościach związanych z odbywaniem stażu:

- W procesie pisania planu, sprawozdania,
- W procesie przygotowania prezentacji dorobku zawodowego oraz przygotowania się do rozmowy z komisją przeprowadzającą egzamin.

3. Analiza dokumentów obowiązujących w szkole, uczestnictwo w przygotowaniu nowych rozwiązań bądź modyfikacji:

- Statut Szkoły,
- Wewnątrzszkolny System Oceniania,
- Program wychowawczy szkoły,
- Regulamin działania Rady Pedagogicznej,
- Podstawa programowa kształcenia,
- Program nauczania matematyki,
- Wymagania edukacyjne na poszczególne stopnie dla klas,
- Dokumenty związane z zajęciami dydaktycznymi: dzienniki lekcyjne.

4. Poszerzanie i aktualizacja wiedzy o prawie oświatowym.

5. Analiza podstawowych aktów prawnych, szczególnie:

- Dotyczących pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich,
- Udzielanie pomocy rodzicom w kierowaniu uczniów do poradni psychologiczno – pedagogicznej. Okres stażu




Okres stażu










Okres stażu – modyfikacje







Okres stażu
Okres stażu
Zaświadczenia

*Projekt Planu rozwoju Zawodowego ma charakter otwarty i może być modyfikowany w zależności od potrzeb.























…………………………………………. ……………………………………………..
Podpis nauczyciela Podpis Dyrektora
Wyświetleń: 1080


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.