Katalog

Karolina Kalinowska, 2013-05-29
Opoczno

Edukacja regionalna, Konspekty

Moje miasto w sieci (konspekt lekcji bibliotecznej w ICIM dla uczniów gimnazjum)

- n +

Moje miasto w sieci
(konspekt lekcji bibliotecznej w ICIM dla uczniów gimnazjum)
1. Czas realizacji: 1 godz.
2. Cele lekcji:
Uczeń:
- zna strony internetowe poświęcone miastu Opoczno;
- wie jakie informacje można na nich znaleźć;
- wie jak korzystać z forum;
- zna strony na których można publikować własne zdjęcia dotyczące miasta;
- wie gdzie można zamieszczać darmowe ogłoszenia;
- potrafi znaleźć na lokalnych stronach i portalach szczegółowy widok miasta, ulic i zabytków;
- umie odnaleźć strony, na których opisana jest historia miasta;
- odróżnia strony internetowe urzędów od portali i gazet internetowych;
3. Metody pracy:
Rozmowa kierowana, pokaz z objaśnieniem, burza mózgów.
4. Formy pracy: indywidualna i grupowa.
5. Pomoce dydaktyczne:
- stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu;
- zestawy pytań dla grup;
- paski z adresami i nazwami stron internetowych.


PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. FAZA WSTĘPNA:

- Powitanie uczniów, sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji.
- Nauczyciel przypomina zasady zachowania się w ICIM
2. FAZA WŁAŚCIWA:
- Rozmowa na temat stron internetowych, dotyczących naszego miasta. Burza mózgów, uczniowie podają strony, portale i nazwy gazet internetowych jakie kojarzą im się
z Opocznem. Zapisanie wszystkich pomysłów.
- Przeglądanie wymienionych stron i portali
- Wyjaśnienie pojęć i pogrupowanie odnalezionych stron, według ich znaczenia
Portal internetowy – internetowy serwis informacyjny poszerzony o różnorodne funkcje internetowe, często zawiera informacje będące przedmiotem zainteresowania szerokiego grona odbiorców. Portale mogą oferować darmowe usługi np. poczty elektronicznej(np. www.opocznianie.pl/).
Strona internetowa, strona WWW – dokument HTML udostępniony w Internecie, wykorzystywany w celu informacyjnym, poprawia wizerunek firmy (np. www.opoczno.pl; www.opocznopowiat).
Gazeta internetowa – czasopismo publikujące i dostarczające codzienne wiadomości w Internecie (np.www.naszeopoczno.pl/).
- Podkreślenie stron (podanych podczas ”burzy mózgów”), które dotyczą tylko naszego regionu.
- Każda z grup dostaje pasek z nazwą strony internetowej. Uczniowie mają za zadanie scharakteryzować podaną stronę, określić czy to jest portal, strona czy gazeta oraz krótko omówić zawartość zakładek.
- Po opisie zawartości poszczególnych witryn, uczniowie otrzymują zestawy pytań, sprawdzające ich wiedzę
i zapamiętane informacje, przedstawiane przez kolegów i koleżanki z różnych grup np.:
* Pomagasz rodzicom umieścić ogłoszenie w Internecie, wskaż im stronę, gdzie mogą to zrobić bezpłatnie?
* Na jakiej stronie, która dziś poznałeś możesz umieścić zdjęcia miasta?
* Na których lokalnych stronach można komentować bieżące wydarzenia na forum?
* Na których stronach znajdziesz „wirtualny spacer” i na czym on polega?
* Wskaż strony, na których można przeczytać legendy opoczyńskie
3. FAZA KOŃCOWA:
- Sprawdzenie poprawności wykonanych zadań;
- Podsumowanie tematu lekcji;
- Nauczyciel przypomina o umieszczaniu w bibliografii stron internetowych z których się korzysta, podczas pisania różnych prac.
Wyświetleń: 816


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.