Katalog Karolina Kalinowska, 2013-05-29 Opoczno Edukacja regionalna, Konspekty Moje miasto w sieci (konspekt lekcji bibliotecznej w ICIM dla uczniów gimnazjum)Moje miasto w sieci (konspekt lekcji bibliotecznej w ICIM dla uczniów gimnazjum) 1. Czas realizacji: 1 godz. 2. Cele lekcji: Uczeń: - zna strony internetowe poświęcone miastu Opoczno; - wie jakie informacje można na nich znaleźć; - wie jak korzystać z forum; - zna strony na których można publikować własne zdjęcia dotyczące miasta; - wie gdzie można zamieszczać darmowe ogłoszenia; - potrafi znaleźć na lokalnych stronach i portalach szczegółowy widok miasta, ulic i zabytków; - umie odnaleźć strony, na których opisana jest historia miasta; - odróżnia strony internetowe urzędów od portali i gazet internetowych; 3. Metody pracy: Rozmowa kierowana, pokaz z objaśnieniem, burza mózgów. 4. Formy pracy: indywidualna i grupowa. 5. Pomoce dydaktyczne: - stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu; - zestawy pytań dla grup; - paski z adresami i nazwami stron internetowych. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. FAZA WSTĘPNA: - Powitanie uczniów, sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji. - Nauczyciel przypomina zasady zachowania się w ICIM 2. FAZA WŁAŚCIWA: - Rozmowa na temat stron internetowych, dotyczących naszego miasta. Burza mózgów, uczniowie podają strony, portale i nazwy gazet internetowych jakie kojarzą im się z Opocznem. Zapisanie wszystkich pomysłów. - Przeglądanie wymienionych stron i portali - Wyjaśnienie pojęć i pogrupowanie odnalezionych stron, według ich znaczenia Portal internetowy – internetowy serwis informacyjny poszerzony o różnorodne funkcje internetowe, często zawiera informacje będące przedmiotem zainteresowania szerokiego grona odbiorców. Portale mogą oferować darmowe usługi np. poczty elektronicznej(np. www.opocznianie.pl/). Strona internetowa, strona WWW – dokument HTML udostępniony w Internecie, wykorzystywany w celu informacyjnym, poprawia wizerunek firmy (np. www.opoczno.pl; www.opocznopowiat). Gazeta internetowa – czasopismo publikujące i dostarczające codzienne wiadomości w Internecie (np.www.naszeopoczno.pl/). - Podkreślenie stron (podanych podczas ”burzy mózgów”), które dotyczą tylko naszego regionu. - Każda z grup dostaje pasek z nazwą strony internetowej. Uczniowie mają za zadanie scharakteryzować podaną stronę, określić czy to jest portal, strona czy gazeta oraz krótko omówić zawartość zakładek. - Po opisie zawartości poszczególnych witryn, uczniowie otrzymują zestawy pytań, sprawdzające ich wiedzę i zapamiętane informacje, przedstawiane przez kolegów i koleżanki z różnych grup np.: * Pomagasz rodzicom umieścić ogłoszenie w Internecie, wskaż im stronę, gdzie mogą to zrobić bezpłatnie? * Na jakiej stronie, która dziś poznałeś możesz umieścić zdjęcia miasta? * Na których lokalnych stronach można komentować bieżące wydarzenia na forum? * Na których stronach znajdziesz „wirtualny spacer” i na czym on polega? * Wskaż strony, na których można przeczytać legendy opoczyńskie 3. FAZA KOŃCOWA: - Sprawdzenie poprawności wykonanych zadań; - Podsumowanie tematu lekcji; - Nauczyciel przypomina o umieszczaniu w bibliografii stron internetowych z których się korzysta, podczas pisania różnych prac. Wyświetleń: 816
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |