Katalog Marlena Roszak, 2013-05-29 Kobylin Zajęcia przedszkolne, Konspekty KonspektKonspekt Dnia: Prowadzący: mgr Marlena Roszak Grupa 5 latki Temat tygodnia: Domy mają ludzie i zwierzęta Temat dnia: Domy i domki. Cele ogólne: -udział w zabawach integracyjnych -określanie pogodę -zgodnie współpracuje w zespole -skupianie uwagi podczas słuchania wierszy -rozpoznawanie piosenek – po usłyszanej melodii Cele szczegółowe: Dziecko: -pracuje w zespole; -wykonuje polecenia N.; -prawidłowo wykonuje ćwiczenia; -uważnie słucha wiersze i udziela odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści; -zna sens pojęć: gawra, jaskinia -dostrzega podobieństwa w ilustracjach -poprawnie uzupełnia naklejki zwierzę – dom -rysuje teść wiersza Metoda: -słowne -oglądowe -działań praktycznych Forma : -zbiorowa -indywidualna Pomoce: szablony, tekst wierszy, ilustracje domów, płyta CD, pisaki, kredki, krepina, Przebieg dnia: I. Schodzenie się dzieci. 1.Powitanie piosenką ,,Marsz przedszkolaków” 2.Zabawy wg. potrzeb i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy stolikowe, układanie puzzli i mozaiki. 3.Porządkowanie miejsc zabaw. 4.Ćwiczenia poranne – słowna opowieść N. oraz nagrania muzyczne (poruszanie się w rytm muzyki z paskami krepiny) 5.,,Kartka”- ćwiczenia utrwalające orientację na kartce papieru. Zadaniem dziecka jest pokazanie: górnego brzegu, dolnego brzegu, prawej/lewej strony, prawego/lewego górnego rogu, prawego/lewego dolnego rogu. Kartkę kładziemy na stole. Dziecko określa brzegi, rogi kartki jak poprzednio. II. Praca z obrazkiem 1.,,domy i domki” – rozpoznawanie i nazywanie domów : dom jednorodzinny, blok, gniazdo, dziupla, ul, buda gawra. Doskonalenie podziału na domy zwierzęce i domy dla ludzi. Określanie, czym różni się np. dom od bloków. Wskazywanie domów, których nazwy nauczycielka wypowiada sylabami. 2.,,Kłopoty mieszkaniowe”- słuchanie wiersza Wincentego Fabera ,,Kłopoty mieszkaniowe” Szukał niedźwiedź przed zimą mieszkania po lesie. Gdy jest jesień, to misiom naprawdę spać chce się. Szukał długo i wreszcie znalazł ptasią budkę. Jest, jest wolne mieszkanie, ale … za malutkie. Bo domku jest za mało, za dużo niedźwiedzia… Będziesz misiu w kotlinie w miękkich liściach siedział! Rozmowa na temat domów zwierząt. Wyjaśnienie, że zwierzęta też mają domy, w których czują się dobrze i bezpiecznie. 3.,,Czyj to dom?” – zabawa dydaktyczna. Rozpoznawanie różnych domów zwierząt i ustalanie, kto w nich mieszka: gawra – niedźwiedź, buda – pies, dziupla – wiewiórka, ul – pszczoła, gniazdo – ptak itd. Na tablicy znajdują się obrazki domów zwierząt, a obok nich napis to dom dla … do których trzeba dopasować obrazek zwierzęcia. Nauczycielka odczytuje zdania obrazkowo – wyrazowe wskazując kolejno obrazki i wyrazy. 4.Wykonanie zadania – karty pięciolatka. Nazywanie domów zwierząt. Nalepianie z prawej strony zwierząt, które w nich mieszkają. Rysowanie linii łączących zwierzę i jego dom. Układanie zdań. 5.,,DOM” – rysowanie pod dyktando. Nauczycielka mówi wiersz i rysuje na środku tablicy domek. Dorysowuje (opowiada co robi) na dachu komin, nad domem ptaka, z prawej strony płot, z lewej strony kota, na górze chmury, w górnym prawym rogu słońce, na dole trawę. ,,Domek” Na domek Tereski rysuję trzy kreski. Na nich deska położona, linia z linią połączona. Prostokąt i kwadraty dwa, drzwi i okna domek ma. Nauczycielka mówi wiersz, a dzieci w trakcie recytacji rysują dom (dom powinien być narysowany na środku kartki) Dzieci samodzielnie rysują. Kolorują obrazek. III. Spacer w okolicy przedszkola – obserwacja budynków mieszkalnych. Porównywanie budynków stojących blisko siebie – wymienianie cech wspólnych i odmiennych. Zabawy na placu przedszkolnym : Berek, Gąski, Kaktus i inne proponowane przez dzieci. Marlena Roszak Wyświetleń: 1420
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |