Katalog

Marlena Roszak, 2013-05-29
Kobylin

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

Konspekt

- n +

Konspekt

Dnia:
Prowadzący: mgr Marlena Roszak
Grupa 5 latki
Temat tygodnia: Domy mają ludzie i zwierzęta

Temat dnia: Domy i domki.


Cele ogólne:
-udział w zabawach integracyjnych
-określanie pogodę
-zgodnie współpracuje w zespole
-skupianie uwagi podczas słuchania wierszy
-rozpoznawanie piosenek – po usłyszanej melodii

Cele szczegółowe:
Dziecko:
-pracuje w zespole;
-wykonuje polecenia N.;
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia;
-uważnie słucha wiersze i udziela odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści;
-zna sens pojęć: gawra, jaskinia
-dostrzega podobieństwa w ilustracjach
-poprawnie uzupełnia naklejki zwierzę – dom
-rysuje teść wiersza

Metoda:
-słowne
-oglądowe
-działań praktycznych

Forma :
-zbiorowa
-indywidualna

Pomoce: szablony, tekst wierszy, ilustracje domów, płyta CD, pisaki, kredki, krepina,






Przebieg dnia:
I. Schodzenie się dzieci.
1.Powitanie piosenką ,,Marsz przedszkolaków”
2.Zabawy wg. potrzeb i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy stolikowe, układanie puzzli i mozaiki.
3.Porządkowanie miejsc zabaw.
4.Ćwiczenia poranne – słowna opowieść N. oraz nagrania muzyczne (poruszanie się w rytm muzyki z paskami krepiny)
5.,,Kartka”- ćwiczenia utrwalające orientację na kartce papieru.
Zadaniem dziecka jest pokazanie: górnego brzegu, dolnego brzegu, prawej/lewej strony, prawego/lewego górnego rogu, prawego/lewego dolnego rogu. Kartkę kładziemy na stole. Dziecko określa brzegi, rogi kartki jak poprzednio.
II. Praca z obrazkiem
1.,,domy i domki” – rozpoznawanie i nazywanie domów : dom jednorodzinny, blok, gniazdo, dziupla, ul, buda gawra. Doskonalenie podziału na domy zwierzęce i domy dla ludzi. Określanie, czym różni się np. dom od bloków.
Wskazywanie domów, których nazwy nauczycielka wypowiada sylabami.

2.,,Kłopoty mieszkaniowe”- słuchanie wiersza Wincentego Fabera

,,Kłopoty mieszkaniowe”
Szukał niedźwiedź przed zimą
mieszkania po lesie.
Gdy jest jesień, to misiom
naprawdę spać chce się.


Szukał długo i wreszcie
znalazł ptasią budkę.
Jest, jest wolne mieszkanie,
ale … za malutkie.

Bo domku jest za mało,
za dużo niedźwiedzia…
Będziesz misiu w kotlinie
w miękkich liściach siedział!

Rozmowa na temat domów zwierząt. Wyjaśnienie, że zwierzęta też mają domy, w których czują się dobrze i bezpiecznie.

3.,,Czyj to dom?” – zabawa dydaktyczna. Rozpoznawanie różnych domów zwierząt i ustalanie, kto w nich mieszka: gawra – niedźwiedź, buda – pies, dziupla – wiewiórka, ul – pszczoła, gniazdo – ptak itd.
Na tablicy znajdują się obrazki domów zwierząt, a obok nich napis to dom dla … do których trzeba dopasować obrazek zwierzęcia. Nauczycielka odczytuje zdania obrazkowo – wyrazowe wskazując kolejno obrazki i wyrazy.

4.Wykonanie zadania – karty pięciolatka. Nazywanie domów zwierząt. Nalepianie z prawej strony zwierząt, które w nich mieszkają. Rysowanie linii łączących zwierzę i jego dom. Układanie zdań.

5.,,DOM” – rysowanie pod dyktando. Nauczycielka mówi wiersz i rysuje na środku tablicy domek. Dorysowuje (opowiada co robi) na dachu komin, nad domem ptaka, z prawej strony płot, z lewej strony kota, na górze chmury, w górnym prawym rogu słońce, na dole trawę.





,,Domek”

Na domek Tereski
rysuję trzy kreski.
Na nich deska położona,
linia z linią połączona.
Prostokąt i kwadraty dwa,
drzwi i okna domek ma.

Nauczycielka mówi wiersz, a dzieci w trakcie recytacji rysują dom (dom powinien być narysowany na środku kartki) Dzieci samodzielnie rysują. Kolorują obrazek.

III. Spacer w okolicy przedszkola – obserwacja budynków mieszkalnych. Porównywanie budynków stojących blisko siebie – wymienianie cech wspólnych i odmiennych.
Zabawy na placu przedszkolnym : Berek, Gąski, Kaktus i inne proponowane przez dzieci.



Marlena Roszak
Wyświetleń: 1420


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.