Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Angelika Grabelna-Sochaj, 2013-05-28
Wierzchowo

Historia, Konspekty

Temat lekcji: Najazdy Normanów

- n +

KONSPEKT LEKCJI
Autor: Angelika Grobelna - Sochaj
Klasa I Gimnazjum (uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim)
Historia.
Pomoce dydaktyczne:
• „Śladami przeszłości. Podręcznik do historii dla klasy pierwszej gimnazjum” pod red S. Roszak Nowa Era , „Śladami przeszłości. Zeszyt przedmiotowy do historii dla klasy pierwszej gimnazjum”, płyta compact disc do podręcznika;
• „Atlas historyczny. Dzieje Polski na mapach interaktywnych” Nowa Era wydanie na płycie compact disc.
• Multibook „Śladami przeszłości. Podręcznik multimedialny dla nauczycieli historii. Klasa 1 Gimnazjum”
Temat lekcji: Najazdy Normanów
Odniesienie do podstawy programowej: 7.1 umiejscawia w czasie i przestrzeni narodziny i rozprzestrzenianie się chrześcijaństwa.
Cele lekcji:
• zna wydarzenia związane z datą 1066;
• przedstawia dokonania postaci: Wilhelma Zdobywcy;
• poprawnie posługuje się terminami: Normanowie (wikingowie);
• opisuje warunki życia i zajęcia ludności normańskiej;
• podaje przyczyny wypraw organizowanych przez Normanów;
• omawia osiągnięcia Normanów w dziedzinie sztuki i rzemiosła.
Metody pracy: opowiadanie, praca z mapą, praca ze źródłem ikonograficznym, praca z infografiką, rozmowa kierowana, praca z materiałem multimedialnym.
Forma pracy: grupowa.
Przebieg lekcji:
I. Faza wprowadzająca:
1. Czynności organizacyjne, sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji.
2. Krótkie wprowadzenie do tematyki lekcyjnej.
II. Faza realizacyjna:
1. Wprowadzenie w zagadnienie tematyczne obejmujące opis warunków życia i zajęcia ludności normańskiej:
• analiza mapki „Wyprawy Wikingów” pod kątem zasiedlonego przez nich terytorium;
• prezentacja materiału infograficznego przedstawiającego współczesne wyobrażenie Wikingów; (materiał pozyskany ze stron internetowych)
• omówione zostają warunki życia Wikingów; ich osiągnięcia i wierzenia.
2. W dalszym toku lekcji uczniowie pod kierunkiem nauczyciela dokonują analizy infografiki ze strony 172 (multibook). Wykonane zostaje ćwiczenie 1 str. 88.
3. Nauczyciel wymienia przyczyny, które skłoniły Normanów do organizowania wypraw handlowych i rabunkowych. Na podstawie mapki „Wyprawy Wikingów” zostają omówione kierunki ich wypraw. Wymienione zostają nowopowstałe państwa w Skandynawii.
4. Podboje Normanów w 1066r. Odtworzony zostaje film „Bitwa pod Hastings”. (mulibook 4 minuty)
5. Uczniowie uzupełniają notatkę z lekcji. Notatka zostaje odczytana jako podsumowanie omawianego zagadnienia.
III. Faza podsumowująca:
1. Praca domowa: ćwiczenie 2 str. 89. Uczniowie mają nanieść dane na podstawie mapki ze str. 173.
2. Podsumowanie lekcji - wykonanie ćwiczenia 3 str. 89. *

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1226
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014