Katalog

Bartosz Jankowiak, 2013-05-28
Włoszakowice

Matematyka, Konspekty

Pole prostokąta

- n +

Konspekt lekcji matematyki w klasie IV

Nauczyciel Bartosz Jankowiak
Temat: Pole prostokąta – zadania tekstowe.

Cele lekcji:
- kształcenie umiejętności stosowania zdobytych wiadomości w różnych sytuacjach rzeczywistych,
- utrwalenie poznanych wiadomości,
- kształcenie umiejętności posługiwania się miarą,
- doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych,
- doskonalenie umiejętności czytania tekstu matematycznego ze zrozumieniem.

Metody:
pogadanka, ćwiczenia praktyczne, ćwiczenia.

Formy:
- praca indywidualna,
- praca zbiorowa.

Środki dydaktyczne:
- karty pracy,
- przybory geometryczne,
- miara.


Przebieg lekcji:
1. Czynności organizacyjne:
Powitanie uczniów,
Sprawdzenie obecności,

2. Wprowadzenie do lekcji
Zaznajomienie uczniów z tematem,
Przypomnienie wiadomości na temat:
- jednostki miary pola, wzoru na obliczanie pola prostokąta.
Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela. Wnioski zostają zapisane na tablicy.

3. Lekcja właściwa
Dwoje uczniów mierzy długość i szerokość sali lekcyjnej. Wymiary zostają wpisane do zadania nr 1 z karty pracy.
Następnym etapem będzie rozwiązywanie zadań z karty pracy. W przypadku nierozwiązania któregoś z zadań zostanie on zadane jako zadanie domowe.

4. Zakończenie
Podsumowanie lekcji – przypomnienie podstawowych jednostek powierzchni oraz przykładów wykorzystania pola prostokąta w praktyce.



Zadania:
1. Wymiary sali lekcyjnej wynoszą ……… i …….. . Jakie jest pole powierzchni sali?
2. Łazienka ma wymiary 4m i 3m. Ile metrów kwadratowych płytek potrzeba do wyłożenia podłogi tej łazienki?
3. Książka ma wymiary 20cm i 30 cm. Ile potrzeba papieru, aby obłożyć okładkę tej książki?
4. Stół ma kształt prostokąta o wymiarach 100cm i 300cm. Ile metrów kwadratowych ceraty trzeba kupić, aby położyć na tym stole?

Wyświetleń: 724


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.