AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Paweł Baszkiewicz, 2013-05-28
Zbuczyn

Wychowanie fizyczne, Konspekty

Konspekt, wychowanie fizyczne

- n +

Konspekt lekcji nr.1. kl. V –VI dziewczyny
Temat lekcji: Mała zabawa biegowa.

Ilość ćwiczących:18 nie ćwiczących: Miejsce: teren wokół szkoły
Przyrządy, przybory: stoper, pachołki lub chorągiewki do oznaczenia miejsca biegu .

CELE WIODĄCE (operacyjne),w zakresie:
I. Umiejętności, uczeń:
 potrafi prawidłowo i bezpiecznie wykonać ćwiczenia
 potrafi reagować na sygnał wzrokowy i słuchowy,
 potrafi wykonać ćwiczenia ze współćwiczącym.
 potrafi dostosować rytm i tempo biegu do prowadzącego
II. Motoryczności(psychomotoryki),uczeń:
 rozwinie koordynację wzrokowo-słuchową oraz szybkość poprzez starty z różnych pozycji wyjściowych,
 rozwinie wytrzymałość biegową poprzez połączenie biegu z różnymi ćwiczeniami.
 rozwinie zwinność poprzez szybkie zmiany pozycji oraz kierunku poruszania się,,
III. Wiadomości (wiedzy),uczeń:
 wie jak bawić się i ćwiczyć w terenie naturalnym,
 zna znaczenie rozgrzewki jako czynnika przygotowującego organizm do zwiększonego wysiłku,
 zna znaczenie potrzeby aktywności ruchowej w wolnym czasie,
 zna zasady bezpiecznego współdziałania ze współćwiczącym podczas ćwiczeń.
IV. Wychowania (postaw),uczeń:
 przeżywa radość i satysfakcję z aktywnego uczestnictwa w zajęciach na świeżym powietrzu,
 współdziała w zespole i w parze w celu szybkiego i prawidłowego wykonania zadania ruchowego,
 współuczestniczy w organizacji lekcji.

Metody:
 realizacji zadań ruchowych: bezpośredniej celowości ruchu, zadaniowa ścisła, zabawowa - klasyczna,
 przekazywania wiedzy: pogadanka, pokaz, wykonanie zadań ruchowych,
 wychowawcze: wysuwanie sugestii, instruowanie, działanie przykładem osobistym, nagradzanie.




Organizacja lekcji.
Zbiórka, powitanie.
Sprawdzenie gotowości do zajęć.
Podanie zadań lekcji.
Pogadanka na temat prawidłowej rozgrzewki oraz roli ćwiczeń na świeżym powietrzu.
Przemarsz do miejsca ćwiczeń.

Zabawa ożywiająca.
„Trzeciak” –uczestnicy dobierają się w pary i ustawiają na obwodzie koła. Wyznacza się osobę uciekającą oraz goniącą. Ochroną przed dotknięciem jest ustawienie się przed jedną z dwójek. Wówczas ucieka osoba stojąca na końcu trójki.
Obwód koła musi być dość duży.

Przygotowanie organizmu do wysiłku.
 Wolny trucht po obwodzie koła – krążenia ramion w przód i w tył
 Cwał bokiem
 Bieg tyłem
 Skip A, C i D
 Skok rozkroczny przez koleżankę
 Krążenia tułowia
 Krążenia bioder
 Przysiady
 Przenoszenie ciężaru ciała z nogi na nogę
 Wyrzuty nóg do tyłu – z przysiadu podpartego
 Naprzemienne wymachy do przodu nogą do przeciwnej ręki Ustawienie w kole, z zachowaniem odpowiednich odległości.
Czas rozgrzewki – około 5minut.


Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności(realizacja zadań lekcji)

Mała zabawa biegowa.

Pięć serii. Po każdej z nich przerwa (1,5’- 2’)
a) bieg + bieg między drzewami(pachołkami) + bieg + trucht
b) skip A/od połowy skip C + cwały bokiem + bieg z przeskokiem w skos + marsz
c) w parach bieg z oporem partnera (ręce na barkach) + przeplatanka + bieg w parach (przeciąganie partnera) + marsz
d) bieg z krążeniem ramion + skip A bokiem/od połowy skip C bokiem + bieg + marsz
e) bieg zygzakiem pod górę + bieg z obrotem co 5 kroków + bieg z klaśnięciem co 5 krok + marsz

Nauczyciel bierze aktywny udział w lekcji pokazując wszystkie ćwiczenia. Podczas przerwy statyczne ćwiczenia rozciągające najbardziej obciążonych wysiłkiem grup mięśniowych.
Uczennice biegają po kwadracie wyznaczonym pachołkami lub naturalnymi przeszkodami. Długość boku kwadratu od 30 do 60 m (w zależności od poziomu wytrenowania grypy).




Ćwiczenia uspokajające.
Zabawa „czaty” – wybrana osoba stoi odwrócona plecami do grupy w odległości ok. 15 m. Odwraca się i wymienia osoby, które poruszyły się w momencie patrzenia na grupę.Osoba wymieniona wraca na linię startu. Pierwsza osoba, która dotknie „czatującego” zmienia się z nim miejscami.

Czynności organizacyjno-wychowawcze.
Omówienie lekcji, podsumowanie aktywności.
Nastawienie uczniów do wykonania ćwiczeń na świeżym powietrzu np. biegania, jazdy na rowerze z rodziną.
Wyróżnienie najlepiej ćwiczących uczniów.
Zasugerować, aby po każdym wysiłku fizycznym wykonywać krótkie rozciąganie statyczne.
Pożegnanie.



Autor: Paweł Baszkiewicz
Szkoła Podstawowa w Borkach Kosach
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1845


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.