Katalog Agnieszka Wysocka, 2013-05-28 koszalin Matematyka, Scenariusze Zastosowanie matematyki - Agnieszka WysockaZadanie 1 Tworzymy fartuszek Aby stworzyć swój fartuszek wykorzystasz kilka sztuczek. Pierwszą sztuczką zaczynamy - duży kwadrat wycinamy. Ale zaraz!!! Przecież bracie nie znasz boku w tym kwadracie. I tu będzie sztuczka cała z pola boczek wylicz zaraz. Każdy uczeń przecież wie, że aa=P I tu wartość pada z głowy… Twoje P=3600 cm2. Znając pole to nie sztuka podać bok Twego fartucha. A gdy fartuszka wymiary znamy szybko nasz kwadrat wycinamy. Ale zaraz; jest problemik… Jak my fartuch zawiążemy??? Druga jest więc moja rada i w tym miejscu podpowiadam; prostokącik wycinamy do fartucha przypinamy. Nasza wstążka ma wymiary, których wszyscy przestrzegamy. Pole znane 1600 (cm2), krótszy boczek 10 ma… Ale zaraz… nasza wstążka musi mieć wymiary dwa!!! Policz szybko pole znając bok naszego prostokąta. Odmierz wymiar, złap nożyczki – wnet powstanie twoja wstążka. A następna moja rada skoro fartuch jest gotowy… Doszyj kieszeń do fartuszka to ostatnia nasza sztuczka. Kieszeń będzie trójkącikiem a wymiary będą znane. Szybko bierz się do roboty – przecież proste to zadanie. Weź więc cyrkiel w jedną rękę i ekierkę także weź; wnet powstanie nasza kieszeń jeśli tylko tego chcesz. Trójkąt będzie równoboczny a wymiary boku a przyjmij 10 cm, szybko wytnij i Voilà !!!!! Wyświetleń: 620
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |