Katalog

Agnieszka Wysocka, 2013-05-28
koszalin

Matematyka, Scenariusze

Zastosowanie matematyki - Agnieszka Wysocka

- n +

Zadanie 1

Tworzymy fartuszek

Aby stworzyć swój fartuszek
wykorzystasz kilka sztuczek.
Pierwszą sztuczką zaczynamy - duży kwadrat wycinamy.


Ale zaraz!!! Przecież bracie nie
znasz boku w tym kwadracie.

I tu będzie sztuczka cała z pola boczek wylicz zaraz.
Każdy uczeń przecież wie, że
aa=P

I tu wartość pada z głowy… Twoje P=3600 cm2.
Znając pole to nie sztuka podać
bok Twego fartucha.

A gdy fartuszka wymiary znamy szybko nasz kwadrat wycinamy.

Ale zaraz; jest problemik…
Jak my fartuch zawiążemy???

Druga jest więc moja rada
i w tym miejscu podpowiadam;
prostokącik wycinamy do
fartucha przypinamy.

Nasza wstążka ma wymiary,
których wszyscy przestrzegamy.

Pole znane 1600 (cm2), krótszy boczek 10 ma…
Ale zaraz… nasza wstążka musi mieć wymiary dwa!!!

Policz szybko pole znając bok
naszego prostokąta. Odmierz
wymiar, złap nożyczki – wnet
powstanie twoja wstążka.

A następna moja rada skoro
fartuch jest gotowy…

Doszyj kieszeń do fartuszka to ostatnia nasza sztuczka.

Kieszeń będzie trójkącikiem a
wymiary będą znane. Szybko
bierz się do roboty – przecież
proste to zadanie.

Weź więc cyrkiel w jedną rękę i ekierkę także weź; wnet powstanie nasza kieszeń jeśli tylko tego chcesz.

Trójkąt będzie równoboczny a wymiary boku a przyjmij 10 cm, szybko wytnij i


Voilà !!!!!
Wyświetleń: 620


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.