AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Wosiak, 2013-05-28
Ostrołęka

Ogólne, Gry

Zabawy na choinkę

- n +


1. Zabawa mysz i kot – jedna osoba jest myszką, druga kotem, pozostałe osoby w dwójkach stoją trzymając się "pod ręce", zewnętrzne ręce na biodrach (są norką) myszka ucieka przed kotem, może się schronić w norce, biorąc "pod rękę" osobę -norkę. Norkę tworzą zawsze dwie osoby więc osoba z pary do której dołączyła myszka staje się myszka i ucieka. Kot może złapać tylko myszkę poza norką.

2. Sztafeta z kulami papierowymi: dwie drużyny A i B, pierwsza osoba z drużyny A i B ma w ręku wiaderko, zbiera papierowe kule i wraca, podaje drugiej osobie w drużynie; druga osoba rozkłada papierowe kule w wyznaczonych miejscach, wraca z wiaderkiem, podaje go kolejnej osobie itd.

3. Kopciuszek
Do dużej miski wsypujemy kilka różnych produktów np. groch, ryż, kaszę gryczaną. Dzieci w grupkach po 2-3 osoby muszę wybrać poszczególne rzeczy. Komu pierwszemu uda się zapełnić np. całą szklankę - ta drużyna wygrywa.
4. Rycerz i Królewna
Dzieci stają w kole. Tworzą mur mocno ściskając się trzymając pod ręce. W wieży (w środku koła) jest uwięziona królewna. Jedna osoba zostaje poza kołem - to rycerz - musi uwolnić księżniczkę przerywając mur. Może łaskotać, przepychać się, próbować przeskoczyć lub przejść na czworakach. Nie wolno mu jednak nikogo uderzyć. Dzieci w kole starają się go nie wpuścić. A może śmiałek okaże się Uprzejmym rycerzem i zamiast na siłę poprzerywać mur wykaże się sprytem i wpadnie na pomysł, żeby poprosić o wpuszczenie? Albo wypowie jakieś magiczne zaklęcie, chociażby Sezamie otwórz się?
5. Rycerz
Na ścianie lub drzwiach wieszamy kartkę z namalowaną tarczą strzelecką. Rycerzowi zawiązujemy oczy i podajemy włócznię - jest nią flamaster przyczepiony do długiego kijka. Ma za zadanie wcelować w środek tarczy. Pozostałe dzieci oczywiście naprowadzają go do celu.
6. Wróżka
Dzieci biegają po całym pomieszczeniu. Jedna z nich jest wróżką. Jeśli dotknie kogoś różdżką, osoba ta staje nieruchomo. Inne dzieci mogą ją odczarować, jeśli przeczołgają się pod jej nogami. Jeśli dzieci jest kilkanaście, a pomieszczenie duże, wróżek może być więcej.
7. Baba Jaga
Zabawa w Raz dwa trzy Baba Jaga patrzy. Baba Jaga staje w jednej części pokoju, odwraca się plecami do dzieci i mówi "Raz dwa trzy Baba Jaga patrzy". Dzieci w tym czasie muszą jak najszybciej do niej dobiec. Gdy Baba Jaga się odwróci, dzieci zastygają w bezruchu. Jeśli któreś się poruszy, wraca na koniec sali. Kto pierwszy dobiegnie, ten staje się Babą Jagą.
8. Czyj to głos
- Na początek na rozluźnienie atmosfery zachęcamy grupę dzieci do wzięcia udziału z zabawie "Czyj to głos". Jedno dziecko staje tyłem do dzieci i zamyka oczy. W tym czasie inne dziecko wskazane przez opiekuna mówi głośno WITAJCIE. Zadaniem dziecka jest odgadniecie imienia kolegi, który sie odezwał.

9. „Rzucanie woreczka do wiaderka”
Ustawiamy wiaderko w odległości ok. półtora metra od linii startu/rzutu. Każdy uczestnik konkursu ma trzy rzutu. Opiekun liczy punkty. Wygrywa dziecko z największą liczbą zgromadzonych punktów.

10. Taniec ze sznurkiem
Nauczycielka trzyma w ręku dwumetrowe sznurki w połowie ich długości. Dzieci tworzą pary i otrzymują dwa sznurki poplątane ze sobą. Chwytają końce sznurków w obie dłonie, a zadanie polega na rozplątaniu sznurków bez puszczania końcówek i poruszaniu się w rytm spokojnej muzyki.

11. Smoczy korowód
Dzieci ustawiają się jedno za drugim. Każde z nich kładzie prawą dłoń na ramieniu poprzednika lub obejmuje go w pasie, tworząc w ten sposób smoczy korowód. Na jego czele znajduje się „głowa smoka”, a na końcu „ogon smoka”. „Głowa” stara się schwycić „ogon”. Wszyscy pomagają „ogonowi” uciec przed „głową”. Smok umyka na boki, kręci się tak, by nie odłączyć się od „głowy”. Zabawę można przeprowadzić w rytm muzyki, wówczas dzieci poruszają się w tempie przez nią dyktowanym.

12. Śpiąca królewna i śpiący królewicz
Uczestników zabawy dzielimy na dwie grupy: dziewczynki to królewny, chłopcy to królewicze. Gdy gra muzyka, dzieci z każdej grupy poruszają się w charakterystyczny dla siebie sposób. Kiedy muzyka milknie, królewny zastygają w bezruchu, a królewicze starają się je ożywić. Nie wolno jednak nikogo dotykać ani ruszać. Królewicze wyprawiają różne dziwne harce, straszą, rozśmieszają, próbując w ten sposób ożywić królewny. Po kilku powtórzeniach ponownie pary tańczą w rytm muzyki, a później następuje zamiana ról.

13. Zgaduj – zgadula, w której ręce kula?
Dzieci siadają w kole, trzymając ręce za sobą. Podają sobie z ręki do ręki papierową kulę lub małą piłeczkę. W kole jest dziecko, które próbuje odgadnąć, kto w danej chwili ją trzyma. Dużo śmiechu i radości, kula czasem wypada, zdradzamy się miną, ruchem, śmiejemy się.

14. Taniec z butelkami
Dzieci stoją w rozsypce, każde obok plastikowej butelki. Wszyscy poruszają się w rytm muzyki między butelkami, starając się żadnej nie przewrócić. Na przerwę w muzyce zatrzymują się przy najbliższej butelce. Gdy znów zabrzmi muzyka tańczą wokół niej. Poprzez klaśnięcie w dłonie nauczycielka daje sygnał do ponownego poruszania się po sali.

15. Taniec z gazetą
Dzieci zakładają na głowę rozłożoną jedną kartkę gazety i poruszają się zgodnie z rytmem muzyki. Jeśli tańczący zgubi gazetę musi stanąć w miejscu i nie poruszać się. Wybawić go może inne dziecko, zakładając mu gazetę na głowę. Nauczycielka może stać się wiaterkiem i celowo strącać dzieciom gazety lub poprosić o to jedno z nich.

16. Kto pierwszy?
Do konkursu potrzebne są piłeczki pingpongowe i łyżki. Dzieci można podzielić na drużyny lub pary. Każdy uczestnik przenosi piłkę na łyżce do wyznaczonego miejsca w jak najkrótszym czasie. Wygrywa to dziecko, które pierwsze do niego dotrze, nie gubiąc przy tym piłeczki. Dla utrudnienia można zastosować małą łyżeczkę.

17. Podaj dalej
Dzieci stoją w kręgu. Przy muzyce podają sobie dowolny przedmiot na przykład piłkę. Gdy muzyka milknie dziecko, które nie zdążyło przekazać jej dalej – daje fant lub odchodzi z zabawy. Wygrywa, ten kto pozostanie sam z piłką.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 383


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.