AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Martyna Fiuk, 2013-05-27
Mława

Język angielski, Konspekty

Clothes-games and activities. Kl. 3

- n +

KONSPEKT LEKCJI


1.Typ szkoły: Szkoła Podstawowa
2. Poziom nauczania: III klasa (2 godziny tygodniowo)
3. Liczba uczniów: 7
4. Data: 19.05.2010 r.
5. Imię i nazwisko nauczyciela: Martyna Fiuk
6. Czas trwania lekcji: 45 minut
7. Temat lekcji: Clothes-games and activities. ( Ubrania-gry i zabawy.)
8. Cele ogólne jednostki lekcyjnej:
• Ćwiczenie i utrwalenie słownictwa związanego z częściami garderoby oraz kolorami.

9. Cele operacyjne jednostki lekcyjnej:
• Uczeń rozumie poznane słownictwo.
• Uczeń potrafi wymawiać nowe wyrazy.
• Uczeń potrafi zapisać nowe wyrazy.
• Uczeń potrafi przeczytać wyrazy i zdania.

10. Materiały, środki dydaktyczne:
• Karty pracy
• Plakat
• Ilustracje i podpisy
• Film

11. Metody pracy
• Zadawanie pytań i odpowiadanie na nie
• Wykonywanie ćwiczeń

12. Formy pracy
• Praca indywidualna
• Praca zbiorowa



PRZEBIEG LEKCJI

Wstęp

Zapisanie na tablicy tematu lekcji.

Rozgrzewka językowa

Uczniowie przyglądają się sobie wzajemnie i starają się zapamiętać w co są ubrani. Ochotnik staje odwrócony tyłem do klasy i z pamięci opisuję ubiór ucznia wskazanego przez nauczyciela. Odwraca się i sprawdza czy udzielił poprawnej odpowiedzi. Zabawa powtarzana jest przez 2 uczniów.

Prezentacja

a) Nauczyciel rozwiesza na tablicy ilustracje i podpisy. Uczniowie podchodzą kolejno i dopasowują je w pary.
b) Nauczyciel prosi uczniów by zamknęli oczy. W tym czasie zabiera jeden obrazek i pyta uczniów czego brakuje. Zabawa trwa tak długo, aż z tablicy znikną wszystkie obrazki.

Faza główna

a) Na kartach pracy uczniowie wykonują pierwsze ćwiczenie-opisują ubiór postaci, następnie czytają rozwiązanie.
b) Zabawa w odgadywanie gestów-ochotnik patrzy na obrazek pokazany przez nauczyciela i za pomocą gestów pokazuję jaką część garderoby zakłada. Pozostali uczniowie odgadują.
c) Ćwiczenie na mówienie pełnymi zdaniami. Nauczyciel opisuje jedną część swojej garderoby (Np. „Moje buty są żółte.”), uczniowie po kolei opisują swoje ubrania.
d) Zabawa w projektantów-na kartach pracy uczniowie rysują ubranie dla zwierzątka. Wygrywa ten kto narysuje i podpisze najwięcej ubrań.
e) Uczniowie oglądają krótki film. Po obejrzeniu odpowiadają na pytania nauczyciela. Uczniowie oglądają ten sam film ponownie, ale dźwięk jest wyłączony. Nauczyciel zatrzymuje film co pewien czas i pyta uczniów co widzą na ekranie.
Zakończenie

Nauczyciel zawiesza na tablicy plakat, opisuje go, ale niektóre zdania nie są poprawne. Zadaniem uczniów jest powiedzieć „prawda” lub ‘fałsz” po każdym zdaniu.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2222


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.