AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Wioletta Stężewska, 2013-05-22
Chodecz

Język niemiecki, Konspekty

Konspekt lekcji języka niemieckiego

- n +

Konspekt lekcji języka niemieckiego

Nauczyciel: XXXXXXXXXXXX
Przedmiot: język niemiecki
Klasa: II a, b – gimnazjum
Data: XXXXXXXXX.

Temat: In der Stadt – w mieście.

Cele ogólne nauczania na poziomie III. 0.
Uczeń:
 posługuje się podstawowym zasobem środków językowych;
 rozumie proste, krótkie wypowiedzi ustne oraz pisemne;
 samodzielnie formułuje krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne i pisemne.

Cele szczegółowe
Uczeń:
 prawidłowo stosuje przyimki miejsca z celownikiem;
 rozumie globalnie tekst słuchany i czytany;
 nazywa miejsca, lokale i instytucje w mieście


Cele wychowawcze:
 motywowanie ucznia do dalszej pracy;
 rozbudzanie ciekawości poznawczej.

Umiejętności wg nowej podstawy programowej:
 Słuchanie: określanie kontekstu sytuacyjnego;
 Czytanie: wyszukiwanie informacji;
 Mówienie: odpowiadanie na pytania;
 Reagowanie: uzyskiwanie i udzielanie informacji
 Gramatyka: przyimki lokalne z celownikiem, czasowniki modalne
Metody nauczania:
 podająca (objaśnienia);
 problemowa (burza mózgów);
 praktycznego działania.

Techniki nauczania:
 słowna – rozmowa;
 oglądowa – pokaz;
 praktyczna – wykonywanie ćwiczeń.

Formy pracy:
 indywidualna;
 w parach.

Środki dydaktyczne:
 podręcznik „Team Deutsch 2 a”;
 ćwiczenia interaktywne na str. Internetowej www.learningapps.org
 słowniki: polsko – niemiecki i niemiecko – polski.

Przebieg lekcji
Faza organizacyjna
 powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności, sprawdzenie pracy domowej, zapisanie i wyjaśnienie tematu.

Faza wprowadzająca
 przypomnienie zastosowania czasownika „möchten”;
 uczniowie samodzielnie odpowiadają na pytanie dotyczące miejsca zamieszkania i prezentują swoje wypowiedzi na forum grupy.



Faza główna
 uczniowie zapoznają się z informacjami zawartymi w ćw. 2 str. 34, wyjaśniają nieznane słownictwo;
 uczniowie wykonują ćwiczenie interaktywne na stronie internetowej;
 nauczyciel przypomina użycie czasowników modalnych;
 uczniowie wykonują ćwiczenie utrwalające na stronie internetowej;
 nauczyciel przypomina informacje dotyczące przyimków miejsca „in” i „auf” w celowniku i zapisuje je na tablicy; przypomina użycie zaimka bezosobowego „man”; opisuje wybrane miejsce i zapisuje na tablicy;
 uczniowie zapoznają się ze zwrotami zawartymi w ćw. 2; wyjaśniają nieznane zwroty;
 uczniowie w parach układają wg wzoru własne propozycje zdań.

Faza podsumowująca
 pary prezentują odpowiedzi na pytania na forum klasy;
 nauczyciel podsumowuje zagadnienia poruszane na lekcji.

Zadanie domowe
 ćwiczenie 2 str. 90.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1657


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.