AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Marzena Nasiłowska, 2013-05-23
siedlce

Wychowanie komunikacyjne, Konspekty

Konspekt zajęć logopedycznych - różnicowanie"s" i "sz"

- n +

Marzena Nasiłowska
Logopeda

KONSPEKT ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCH


Temat: Różnicowanie głosek „s” i „sz”
Cele:
- usprawnianie narządów artykulacyjnych,
- utrwalanie wymowy głoski sz,
- usprawnianie kinestezji artykulacyjnej – wymowa i różnicowanie wyrazów zawierających głoski „s” i „sz”,
- utrwalanie poprawnego używania wyrażeń przyimkowych
- poszerzanie słownika,
- usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1.Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie na wiatraczek (wydech długi, powolny/ krótki, szybki), przenoszenie słomką elementów większego obrazka
2.Ćwiczenia artykulacyjne - unoszenie języka do górnej i dolnej wargi, dotykanie językiem kącików ust, kląskanie językiem, liczenie zębów językiem, łopata, łyżeczka z języka
3.Ćwiczenia słuchowego różnicowania głosek s i sz
Potrzebne przybory – 2 kartki A4 opisane „s” i „sz” , szczypce kuchenne, drobne przedmioty takie jak szyszki, muszelki, guziki itp.
logopeda wymawia wyrazy: samolot, sarna, szafa, sernik, szuwary, szelki, soki, szyba, supełek, sroka, szynka, szkoła, sum, szydełko
po usłyszeniu wyrazów dziecko szczypcami przenosi drobne przedmioty na odpowiednio oznaczoną kartkę
4.Ćwiczenia fonacyjne połączone z pracą dłoni – jak najdłużej fonujemy głoskę s
(dłoń leży płasko), jak najdłużej fonujemy głoskę sz (dłoń uniesiona palcami w górę)
5.Ćwiczenia artykulacyjne
•dziecko za pomocą wędki łowi wyrażenia, następnie dobiera je do obrazków
szelki i spodnie, szare sandały, słodka gruszka, sympatyczny Szymon, stalowe szyny, szeroka sukienka, samochód Mateusza, sałatka z szynką
Następnie dziecko próbuje układać zdania z wyrażeniami.
•stawiamy przed dzieckiem stolik i szafę (np.dla lalek, ew. kładziemy obrazki przedstawiające te meble) i układamy kostkę i muszelkę w różnym stosunku do tych mebli, dziecko mówi: „Muszelka leży na stoliku”, „Kostka leży obok szafy”, „Muszelka leży pomiędzy stolikiem a szafą”, „Kostka leży przed szafą”, „Muszelka leży pod stolikiem” „Kostka leży na szafą” itd.
•tworzenie liczby mnogiej do podanych wyrażeń:
schowana koszula, szara sowa, szalony pomysł, srebrna szkatułka, stare sznurowadło, najciekawszy serial, szanowany sędzia, syn Szymona, dorosły kaszalot
6.Ćwiczenia końcowe – podsumowanie i krótkie omówienie zajęć, sukcesów dziecka, pochwała i nagroda za pracę
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3243


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.