Katalog Małgorzata Całus, 2013-05-23 Częstochowa Język angielski, Konspekty In a shop – ćwiczenia w układaniu dialogów.KONSPEKT LEKCJI Temat: In a shop – ćwiczenia w układaniu dialogów. Data: 15.01.2013 Klasa: III A gimnazjum Nauczyciel: Małgorzata Całus Cele ogólne: 1. Rozwijanie sprawności językowych w zakresie mówienia, czytania, pisania i słuchania. 2. Rozwijanie umiejętności efektywnego współdziałania w zespole, skutecznego porozumiewania się, twórczego rozwiązywania problemów. 3. Rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur. Cele szczegółowe: Po zakończeniu zajęć uczeń: 1. potrafi stosować słownictwo oraz struktury gramatyczne związane z temamtem zakupy i usługi. 2. wykonuje ćwiczenia słuchowe bazujące na wprowadzonym na lekcji słownictwie. 3. rozumie przeczytany dialog, tworzy i prowadzi dialog w sklepie. 4. potrafi pracować w grupie. Metody: Metoda wprowadzeniowa, metoda ćwiczeń słuchowych, metoda ćwiczeń praktycznych, komunikacyjna Formy pracy: • praca indywidualna • praca w grupach monitorowana przez nauczyciela • Pomoce dydaktyczne: Zeszyt, karty pracy, podręcznik, słowniki Przebieg lekcji: Przygotowanie: Nauczyciel wita uczniów i sprawdza obecność, wypisuje temat na tablicy. Uczniowie zapisują temat w zeszytach. Rozgrzewka językowa: Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy i objaśnia zadanie. Uczniowie w parach mają wypisać przynajmniej trzy produkty, które można zakupić we wskazanych sklepach. Wybrani uczniowie odczytują swoje propozycje. Prezentacja: Nauczyciel wypisuje na tablicy zwroty potrzebne do wykonania kolejnego zadania, uczniowie przepisują je do zeszytów. Nauczyciel rozdaje karty pracy z dialogami i objaśnia zadanie. Uczniowie w parach mają za zadanie uzupełnić luki w dialogach poprawnymi wyrażeniami. Następnie uczniowie wysłuchują nagrania i jednocześnie sprawdzają poprawność wykonanego zadania. Nauczyciel dzieli uczniów na trzy grupy – podaje im zagadnienia i prosi każdą grupę o stworzenie dialogu, w którym uczniowie będą mieli za zadani zwrócić w sklepie uszkodzony produkt. Uczniowie tworzą i prezentują swoje dialogi. Nauczyciel rozdaje karty pracy i objaśnia zadanie. Uczniowie w parach maja połączyć podane zwroty tak, aby powstały poprawne mini dialogi. Następnie na bazie tych zwrotów w grupach mają stworzyć własny dialog i zaprezentować go. Nauczyciel prosi o otworzenie podręczników i objaśnia ćwiczenie 3 ze strony 100. Uczniowie w grupach mają odpowiedzieć na podane pytania na temat swoich upodobań, co do robienia zakupów. Wybrani uczniowie prezentuj przygotowane odpowiedzi. Zadanie domowe: Nauczyciel zapisuje na tablicy i tłumaczy zadania domowe: są to ćwiczenia z podręcznika ćwiczące słownictwo związane z zakupami i usługami – ćw. 4,5, 7 str. 98/99. Opracowała: Małgorzata Całus Wyświetleń: 1207
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |