Katalog

Małgorzata Całus, 2013-05-23
Częstochowa

Język angielski, Konspekty

In a shop – ćwiczenia w układaniu dialogów.

- n +

KONSPEKT LEKCJI
Temat: In a shop – ćwiczenia w układaniu dialogów.
Data: 15.01.2013
Klasa: III A gimnazjum
Nauczyciel: Małgorzata Całus
Cele ogólne:
1. Rozwijanie sprawności językowych w zakresie mówienia, czytania, pisania i słuchania.
2. Rozwijanie umiejętności efektywnego współdziałania w zespole, skutecznego porozumiewania się, twórczego rozwiązywania problemów.
3. Rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur.
Cele szczegółowe:
Po zakończeniu zajęć uczeń:
1. potrafi stosować słownictwo oraz struktury gramatyczne związane z temamtem zakupy i usługi.
2. wykonuje ćwiczenia słuchowe bazujące na wprowadzonym na lekcji słownictwie.
3. rozumie przeczytany dialog, tworzy i prowadzi dialog w sklepie.
4. potrafi pracować w grupie.

Metody:
Metoda wprowadzeniowa, metoda ćwiczeń słuchowych, metoda ćwiczeń praktycznych, komunikacyjna

Formy pracy:
• praca indywidualna
• praca w grupach monitorowana przez nauczyciela

Pomoce dydaktyczne:
Zeszyt, karty pracy, podręcznik, słowniki

Przebieg lekcji:
Przygotowanie:
Nauczyciel wita uczniów i sprawdza obecność, wypisuje temat na tablicy. Uczniowie zapisują temat w zeszytach.
Rozgrzewka językowa:
Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy i objaśnia zadanie. Uczniowie w parach mają wypisać przynajmniej trzy produkty, które można zakupić we wskazanych sklepach. Wybrani uczniowie odczytują swoje propozycje.
Prezentacja:
Nauczyciel wypisuje na tablicy zwroty potrzebne do wykonania kolejnego zadania, uczniowie przepisują je do zeszytów.
Nauczyciel rozdaje karty pracy z dialogami i objaśnia zadanie. Uczniowie w parach mają za zadanie uzupełnić luki w dialogach poprawnymi wyrażeniami. Następnie uczniowie wysłuchują nagrania i jednocześnie sprawdzają poprawność wykonanego zadania.
Nauczyciel dzieli uczniów na trzy grupy – podaje im zagadnienia i prosi każdą grupę o stworzenie dialogu, w którym uczniowie będą mieli za zadani zwrócić w sklepie uszkodzony produkt. Uczniowie tworzą i prezentują swoje dialogi.
Nauczyciel rozdaje karty pracy i objaśnia zadanie. Uczniowie w parach maja połączyć podane zwroty tak, aby powstały poprawne mini dialogi. Następnie na bazie tych zwrotów w grupach mają stworzyć własny dialog i zaprezentować go.
Nauczyciel prosi o otworzenie podręczników i objaśnia ćwiczenie 3 ze strony 100. Uczniowie w grupach mają odpowiedzieć na podane pytania na temat swoich upodobań, co do robienia zakupów. Wybrani uczniowie prezentuj przygotowane odpowiedzi.
Zadanie domowe:
Nauczyciel zapisuje na tablicy i tłumaczy zadania domowe: są to ćwiczenia z podręcznika ćwiczące słownictwo związane z zakupami i usługami – ćw. 4,5, 7 str. 98/99.


Opracowała:
Małgorzata Całus
Wyświetleń: 1207


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.