Katalog Anna Tomaszewska, 2013-05-22 działdowo Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców- "Na wiosennej łące"Scenariusz zajęć wiosennych dla rodziców Grupa Jagódki Cele ogólne: Rozwijanie mowy i logicznego myślenia Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie określonego zbioru Rozwijanie wyczucia ciała i przestrzeni Reagowanie na umówiony sygnał Cele operacyjne: Dziecko rozwiązuje zagadki Dziecko wyraża swoje spostrzeżenia za pomocą ekspresji plastycznej Dziecko przelicza, stosując liczebniki główne i porządkowe Dziecko wyczuwa swoje ciało i przestrzeń Dziecko reaguje określonym ruchem na sygnał Środki dydaktyczne: Kalendarz pogody, zagadki, obrazki do zagadek, podpisy do zagadek, chusta animacyjna, emblematy żaby, motyla i biedronki, ilustracje biedronek do przeliczania ( dla każdego dziecka po 8) , ilustracje kwiatka dla każdego dziecka z ponumerowanymi płatkami, piosenka „Mieszkańcy łąki” ( sł. J. Soliński, muz. T. Niewiarowska), piosenka „Hocky Pocky” ( z płyty Super Simple Songs), tamburyn, kartoniki z uśmiechniętą i smutną buźką, koła orgiami. 1. Powitanie Wszyscy stają w kole i mówią zdanie „Lubię Wiosnę , bo.......” 2. Powtarzanie dni tygodnia i miesięcy, por roku za pomocą kalendarza pogody. 3. Rozwiązywanie zagadek: Skaczą po łące , pływają w wodzie, Żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie ( żaba) Lata nad łąką w czerwonej kapotce, A na tej kapotce jest kropka przy kropce. ( biedronka) Owad ten piękny odwiedza kwiateczki, Ma skrzydła tęczowe, niekiedy w kropeczki. ( motyl) Ma dwa różki, choć nie bodzie, Mieszka w trawie albo w wodzie. Domek swój , jak sami wiecie, Nosi zawsze na swym grzbiecie. ( slimak) Pracowite, małe Budują wspaniałe kopczyki, pałace. Szanujmy ich pracę . ( mrówki) Czerwone ma nogi, Biało-czarne piórka. Do wody przed nim Żaby dają nurka. ( bocian) Po zagadce dzieci odszukają ilustracje rozwiązania zagadki, następnie głoskują , dopasowują ilustracje z podpisem. 4. Zabawy z chustą animacyjną . Dzieci biegają trzymając chustę na hasło „Wiosna” podnoszą chustę wysoko. Podział dzieci na żabki, biedronki, motylki ( każde dziecko otrzymuje emblemat tych zwierzątek) i na hasła , zamieniają się miejscami. „Żabki z motylami” „ Motyle z biedronkami” „ Biedronki z żabami” Na hasło WIOSNA wszyscy z wszystkimi. 5. Piosenka „ Mieszkańcy łąki” 6. Zabawa matematyczna „ Biedronki na kwiatki” Dzieci dostają po 8 biedronek. I po kwiatku. Czytają cyfr z kwiatków, a następnie przeliczają biedronki . Zadania : Na 3 płatek przyleciały dwie biedronki. Na pierwszy listek 2 biedronki. Ile jest biedronek na kwiatku? Z kwiatka odleciały 3 biedronki. Ile teraz mamy biedronek? 7. Piosenka po angielsku :”Hocky pocky.” 8. „Prawda czy plotka?” Dzieci oceniają , czy wypowiedziane przez nauczyciela zdania są zgodne z prawdą czy nie. Unoszą w górę kartonik z uśmiechniętą buźką, jeśli jest to prawda , a ze smutną jeśli nieprawda. Prawda czy plotka, ….żaba urodziła kotka, …..ślimaki to ogromne robaki, ……maki to kolorowe ptaki, ……ryby pływają w stawie, … .żaby skaczą po trawie, … dzięcioł stuka w korę drzewa i robaki z niej wybiera, …kiedy świeci słońce, jest ciepło na łące. 9. Warsztaty : rodzice z dziećmi robią łąkę i biedronki techniką origami. Wyświetleń: 1276
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |