Katalog KATARZYNA TALAROWSKA, 2013-05-22 ŁOWICZ Język angielski, Konspekty KONSPEKT NA LEKCJĘ JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE IVPodręcznik – New English Zone 1 Zrealizowano: Liczba uczniów: TEMAT LEKCJI PETS – NAZWY ZWIERZĄT CELE LEKCJI: GŁÓWNY: * rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu * rozwijanie umiejętności czytania * rozwijanie umiejętności mówienia * rozwijanie umiejętności tłumaczenia * rozwijanie umiejętności wyszukiwania żądanych informacji * rozwijanie umiejętności zapamiętywania OPERACYJNY: UCZEŃ POTRAFI: * wysłuchać i powtórzyć nagranie * przeczytać i przetłumaczyć tekst * odszukać żądane informacje * dopasować wyrazy do obrazków * słuchać i powtarzać usłyszane słowa * wysłuchać odgłosy i zidentyfikować zwierzęta * utworzyć liczbę mnogą rzeczowników * przedstawić zwierzę za pomocą gestów i odgadnąć o jakie zwierzę chodzi METODY PRACY: praca z tekstem pisanym i słuchanym, pokaz, metoda słowna. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: podręcznik, zeszyt ćwiczeń, karty obrazkowe, karty z wyrazami, realia, CD, magnetofon, tablica. FORMY PRACY: praca zbiorowa – jednolita, praca w grupach – jednolita, praca w parach – jednolita, praca indywidualna – jednolita PRZEBIEG LEKCJI 1. Powitanie klasy 2. Realizacja lekcji 1. Zagadki - wprowadzenie do tematu Nauczyciel zadaje uczniom zagadki. Uczniowie mają odgadnąć o jakie słowo chodzi. Następnie nauczyciel pyta uczniów, jaki może być temat lekcji. 2. Słuchanie - powtarzanie Uczniowie słuchają nagranego dialogu, a następnie powtarzają go – ćw. 1 s. 52. 3. Dialog - czytanie i tłumaczenie Wybrane osoby czytają dialog i tłumaczą go na głos – ćw. 1 s. 52. 4. Kto to mówi? Uczniowie mają odszukać w tekście, kto wypowiada podane zdanie – ćw. 2 s. 52. 5. Łączenie W następnym zadaniu – ćw. 4 s. 53 – uczniowie mają dopasować nazwy zwierząt do obrazków. Słuchają i sprawdzają ćwiczenie. Następnie nauczyciel mówi wyrazy po angielsku, a uczniowie powtarzają je. 6. Odgłosy Uczniowie usłyszą odgłosy jakie wydają zwierzęta. Zadaniem uczniów jest zidentyfikować te zwierzęta – ćw. 5 s. 53. 7. Liczba mnoga rzeczowników W kolejnym zadaniu – ćw. 7 s. 53 – uczniowie przypomną zasady tworzenia liczby mnogiej rzeczowników, a następnie utworzą tę liczbę do podanych wyrazów. 8. Mim – ćwiczenie utrwalające Nauczyciel dzieli klasę na dwie grupy. Nauczyciel będzie pokazywał obrazek zwierzątka, a jeden z uczniów z drużyny ma przedstawić to zwierzątko nie używając przy tym słów. Pozostali uczniowie z drużyny muszą odgadnąć – po angielsku – o jakie zwierzę chodzi. 3. Podsumowanie lekcji i ocena pracy uczniów na lekcji. 4. Zadanie pracy domowej – ćw. 2, 3, 4 s. 44-45 - zeszyt ćwiczeń. 5. Pożegnanie z klasą. Wyświetleń: 1066
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |