AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

KATARZYNA TALAROWSKA, 2013-05-22
ŁOWICZ

Język angielski, Konspekty

KONSPEKT NA LEKCJĘ JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE III

- n +

Podręcznik New Sparks Plus 3

Zrealizowano:

Liczba uczniów:


TEMAT LEKCJI

Konstrukcja - There is…/There are…. .
Przyimki miejsca: in, on, under, behind.

CELE LEKCJI:

GŁÓWNY:
* rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu
* rozwijanie umiejętności mówienia
* rozwijanie umiejętności tłumaczenia
* doskonalenie umiejętności zapamiętywania
* doskonalenie umiejętności pisania

OPERACYJNY: UCZEŃ POTRAFI:

* rozpoznać i nazwać pomieszczenia w domu i meble
* wysłuchać i powiedzieć wierszyk
* przetłumaczyć zdania na język polski – z pomocą
nauczyciela
* wskazać różnicę pomiędzy liczbą pojedynczą i mnogą
* wskazać słowa i rysunki na podstawie usłyszanych informacji
* uzupełnić zdania nazwami mebli na podstawie rysunku
* stwierdzić czy zdania są prawdziwe czy fałszywe

METODY PRACY: praca z tekstem słuchanym i pisanym, metoda słowna, pokaz
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: podręcznik, zeszyt ćwiczeń, karty obrazkowe,
karty pracy, realia, tablica, magnetofon, CD
FORMY PRACY: praca zbiorowa, praca indywidualna


PRZEBIEG LEKCJI

1. Powitanie klasy
2. Sprawdzenie obecności
3. Realizacja lekcji

1. „Lustro” - rozgrzewka
Nauczyciel przedstawia czynności, które zazwyczaj odbywają się
w określonym pomieszczeniu w domu, a uczniowie maja odgadnąć, które to pomieszczenie. Następnie nauczyciel pokazuje czynności, a uczniowie muszą naśladować ruchy nauczyciela i podać nazwy mebli.

2. Prezentacja – przyimki miejsca
Nauczyciel, za pomocą przedmiotów i mebli w klasie, przedstawia przyimki określające położenie. Następnie prosi uczniów, aby umieścili przybory szkolne tam, gdzie im dyktuje.

3. Wierszyk
Uczniowie słuchają wierszyka i starają się pokazywać usłyszane nazwy zwierząt i mebli. Następnie, wspólnie z nauczycielem, uczniowie powtarzają wierszyk.



4. Konstrukcja „There is… / There are…
Nauczyciel wyjaśnia konstrukcję zdań „there is… / there are…”. Następnie uczniowie wraz z nauczycielem tłumaczą na język polski zdania z wierszyka.

5. Słuchanie
Uczniowie słuchają nagrania i wskazują odpowiedni obrazek. Następnie mają powtórzyć usłyszane słowa, a potem wybrać cyfrę – 1,2,3,4 i dopasować usłyszane zdanie do obrazka.

6. Pisanie
Uczniowie mają za zdanie uzupełnić luki w zdaniach używając nazw mebli na podstawie rysunku.

7. Prawda – fałsz – ćwiczenie utrwalające
Uczniowie otrzymują karty pracy. Na kartach, uczniowie wspólnie
z nauczycielem, mają przeczytać zdania i sprawdzić czy zdanie to zgadza się z przedstawionym obrazkiem.


4. Podsumowanie lekcji i ocena pracy uczniów na lekcji
5. Zadanie pracy domowej
Uczniowie mają nauczyć się czytać wiersz <ćw. 3 s. 19>, a także wykonać zadanie z zeszytu ćwiczeń – ćw. 3 s. 11.
6. Pożegnanie z klasą



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2612


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.