Katalog

KATARZYNA TALAROWSKA, 2013-05-22
ŁOWICZ

Język angielski, Scenariusze

SCENARIUSZ WYSTĘPU Z OKAZJI EUROPEJSKIEGO DNIA JĘZYKÓW

- n +

Scena: stoją dwie ławeczki, kosz na śmieci, drzewko;

 Wystąpienie uczennicy – zapowiedź przedstawienia

 Wykonanie przez uczniów niemieckiej piosenki :

„Guten Morgen! Guten Tag! Hallo! Grüß Gott! Tschüs! Auf wiedersehen! Tschüs! Auf wiedersehen! Servus! Bis dann! Adieu!”

Na scenę wchodzi dwóch chłopców. Witają się.
Chłopiec 1 : Cze ziomuś!
Chłopic 2 : no siemka stary!
Razem : What’s up !!!!!!!
Przechodzi dziewczynka, spogląda na nich zdziwiona i pyta:
Dziewczynka 1: A czy Wy wiecie, co to w ogóle znaczy?
Chłopcy wzruszają ramionami:
Chłopiec 1: Przecież wszyscy tak mówią…
Dziewczynka siada na ławeczce, czyta książkę. Chłopcy coś szepczą do siebie, śmieją się. Pojawia się turysta zza granicy. Wchodzi z mapą, stara się znaleźć drogę. Podchodzi do chłopców i pyta:
Turysta 1 : Excuse me, where is the bus station?
Chłopiec 2 : Że co?!? … Ja nie wiem…
Turysta odchodzi. Za chwilę pojawia się grupka innych turystów. Dwoje z nich podchodzi do chłopców.
Turystka 2: Excuse me, is there a cafe near here?
Chłopcy : My nie wiemy… Nie rozumiemy…
Podchodzi dziewczynka.
Dziewczynka 1 : I can help you.
Turysta 3 : Can you? Is there a cafe near here?
Dziewczynka 1 : Yes. Go straight on, turn left and the café is next to the fountain. It’s called “Heaven”.
Turystka 2 i turysta 3 : Thank you. Have a nice day. Goodbye.
Dziewczynka 1 : Thanks and the same to you.

Na scenę wchodzą kolejni turyści.

Turysta 4 : Entschuldigung, wie gehe ich zum Museum?
Chłopiec 1 : Ejjjj !?!?! Ty ziomuś, po jakiemu on mówi ?!?!?!
Chłopiec 2 : A skąd ja mogę to wiedzieć !?!?! Co ja jestem słownik, czy co???
W tym samym czasie przechodzi tamtędy inna dziewczynka.
Dziewczynka 2 : Ich helfe Ihnen. Gehen Sie bitte geradeaus, dann biegen Sie rechts ein. Das Museum befindet sich links.
Turysta 4 : Danke. Auf wiedersehen.
Dziewczynka 2 : Auf wiedersehen.
Dziewczynki zwracają się do chłopców i mówią:
-Jednak warto uczyć się języków !!!

 Wykonanie przez uczniów angielskiej piosenki :

„What’s the weather like today?
Sunny, it’s sunny.
What’s the weather like today?
Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny,
Everyone is smiling.
Sunny, it’s sunny,
Everyone is glad.

What’s the weather like today?
Rainy, it’s rainy.
What’s the weather like today?
Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy,
Everyone is frowning.
Rainy, it’s rainy,
Everyone is sad.”

 Na scenę wchodzi trzech narratorów.
Narrator 1 : Obecnie na całym świecie ludzie mówią około sześcioma tysiącami różnych języków. Najpopularniejszym jest język angielski, który w około 40 krajach jest drugim, obok ojczystego języka, językiem narodowym. Natomiast język niemiecki jest językiem urzędowym w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Lichtensteinie.
Narrator 2 : W naszym kraju posługujemy się językiem polskim. Jednak nie możemy zapomnieć o regionalnych jego odmianach, jak śląskim czy kaszubskim. W Polsce mieszka wiele rodzin innych narodowości. Oni również dbają by ich języki nie zaginęły, są to między innymi: Rosjanie, Litwini, Romowie. A także ludzie z tak egzotycznych dla nas zakątków jak Kuba, Afryka, Chiny czy Mongolia.
Narrator 3 : Język to kultura, to cząstka nas. Musimy o niego dbać i pielęgnować go. A uczenie się języków obcych poszerza nasze horyzonty, stajemy się ciekawsi świata, bardziej tolerancyjni na inność.

 Wykonanie przez uczennice piosenki pt. : „Angels”


 Na scenę wychodzą uczniowie i trzymają w rękach napis „KONIEC” napisany w kilku językach.
Wszyscy kłaniają się.




Przygotowanie
Katarzyna Talarowska
Renata Wojtysiak
Wyświetleń: 917


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.