AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Urszula Grządziel, 2013-05-15
Wrocław

Język angielski, Konspekty

lesson plan - secondary school

- n +

Lesson plan10
Date:
Class: Grade 2 Higher Junior School
Number of sts: 10
Level of sts: Elementary
Topic: Phrases with: go, have, get.
Main skills: listening and writing (typing on a computer)
Overall aim(s) for the lesson: By the end of the lesson student will have developed awareness of phrases: go away, get up, have a meal, have a sandwich, get a taxi. The student will have the ability to recognize the words in a given context. The student will have the ability to identify the phrases while listening. The student will be able to type the words correctly on a computer.
Stages Procedure Sub-aim/detailed aim Time Interaction type/group arrangement Materials/aids
Revision of phrases with: go, have, get


Feedback to given examples

Introducing the new subject

Introducing the examples of phrases with: go, have, get

Feedback to given examples

Practising the understanding of the introduced words through listening


Feedback to Ss work

Practising the typing new

Feedback to Ss work

Practising using new words in a given context

Feedback to Ss work

Giving homework

S gives examples of the names of phrases with: go, have, get she is familiar with

T conducts feedback on the given examples – if there are mistakes T asks Ss to correct herself

T elicits phrases with: go, have, get

T conducts feedback on the given examples-if there are mistakes T asks Ss to correct herself

Ss are asked to listen and to identify the meaning of the words


Ss gives the answers


Ss are asked to read and to type phrases with: go, have, get

Ss reads her answers


T tells the Ss what homework is to be done (to learn the introduced words)


To remind phrases with: go, have, get


To engage Ss in self correction

To provide the idea in what way to use phrases with: go, have, get

To engage Ss in creating more examples and to familiarize S with the subject in a more extent


To engage Ss in self correction


To check Ss understanding of the words heard


To clarify any problems


To enable Ss to use new words

To clarify any problems


To enable Ss to use new words in a meaningful context

To clarify any problems

To help Ss to void any misunderstanding while doing homework

4 min

2 min

3 min

4 min

2 min

4 min

2 min

7 min

4 min

7 min

4 min

2 min






Zgłoś błąd    Wyświetleń: 806


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.