Katalog Justyna Fiedorczuk, 2013-05-14 Białystok Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowegoJustyna Fiedorczuk nauczyciel kontraktowy Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących z Oddziałami Integracyjnymi im. St. Staszica w Białymstoku nauczany przedmiot: język polski PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2012r. Planowany termin zakończenia stażu – 31.05.2014 r. Podstawa prawna: • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli • Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r., z późniejszymi zmianami ( z dnia 15 lipca 2004) • Ustawa z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2000 r. Nr 19, poz. 239) § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji 1. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu - rozmowy z opiekunem stażu - zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy - ustalenie terminów spotkań z opiekunem - przypomnienie procedur awansu zawodowego, analiza aktów prawnych prawa oświatowego wrzesień 2012 kontrakt zapis w dokumentacji przebiegu stażu 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy - opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka polskiego - opracowanie planów wynikowych z języka polskiego - przygotowanie planu pracy koła polonistycznego - opracowywanie pomocy dydaktycznych: testy, sprawdziany, przygotowanie publikacji metodycznych - ewaluacja własnych działań, bieżący obraz własnej pracy, równomierne rozłożenie planowanych prac, monitorowanie własnych osiągnięć, uzupełnianie braków - aktywne uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego, warsztatach, kursach itp. - opracowywanie scenariuszy apeli i akademii szkolnych oraz innych uroczystości (w zależności od potrzeb szkoły) - gromadzenie książek do własnej biblioteczki poszerzającej warsztat pracy nauczyciela j. polskiego - obserwacja lekcji prowadzonych przez nauczycieli dyplomowanych języka polskiego wrzesień 2012 wrzesień każdego roku jw. cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu dokumentacja szkolna kryteria oceniania plany wynikowe plan pracy koła ankieta i analiza zaświadczenia scenariusze imprez, przedstawień bibliografia protokoły 3. Publikowanie własnych prac - publikacje scenariuszy, konspektów -opublikowanie planu rozwoju w Internecie - publikacja artykułów o charakterze empirycznym w czasopismach punktowanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego cały okres stażu październik 2012 cały okres stażu adres strony internetowej, potwierdzenie dyrektora, potwierdzenie wydawnictwa, kopia artykułów 4. Prowadzenie dokumentacji szkolnej - poprawne prowadzenie dzienników lekcyjnych, dzienników zajęć pozalekcyjnych na bieżąco zapisy w dziennikach § 7 ust.2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji 1. Poznanie środowiska lokalnego i rodzinnego uczniów - diagnozowanie środowiska uczniów - spotkania z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem, pedagogizacja rodziców - pogadanki, lekcje wychowawcze, rozmowy indywidualne z uczniami cały staż wg potrzeb wg potrzeb ankiety i notatki notatki, tekst referatu, protokoły zebrań z rodzicami scenariusze lekcji, notatki 2. Współpraca z instytucjami i szkołami w regionie - przygotowanie uczniów do corocznego konkursu poezji w Małaszewiczach - podejmowanie współpracy z instytucjami wspomagającymi pracę szkoły np.: współpraca z biblioteką pedagogiczną, Uniwersytetem Medycznym w Białymstoku styczeń/ luty każdego roku wg potrzeb potwierdzenia kopie dyplomów zaświadczenia 3. Dostosowanie działań edukacyjnych do potrzeb poszczególnych uczniów -udział w realizacji programów profilaktycznych i projektów edukacyjnych, udostępnianie materiałów ( czasopisma, filmy, broszury), zajęcia z dziećmi zagrożonymi niedostosowaniem społecznym i problemami emocjonalnymi (w ramach koła polonistycznego i działań warsztatowych – z uwagi na posiadane kwalifikacje pedagogiczne) -kształtowanie aktywnej postawy uczniów wobec współczesnych problemów cywilizacyjnych -rozwiązywanie problemów wychowawczych, kontakty z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną wg potrzeb na bieżąco cały okres stażu na bieżąco plany pracy, scenariusze, konspekty plan wychowawczy klasy potwierdzenie dyrektora, wpis w dzienniku program działań podnoszących stan czytelnictwa, wykresy stanu czytelnictwa 4. Praca z uczniem zdolnym - przygotowanie uczniów do udziału w przedmiotowym konkursie humanistycznym, do egzaminu maturalnego w stopniu rozszerzonym - prowadzenie zajęć koła polonistycznego oraz koła filmowego wg potrzeb cały okres stażu potwierdzenia, ksero dyplomów uczniów, wyniki analizy egzaminu, zaświadczenia o uczestnictwie w konkursach plan pracy koła, dziennik zajęć § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji 1. Doskonalenie umiejętności korzystania z komputera i Internetu - wykorzystanie Internetu i jego zasobów w tworzeniu i realizacji procesu dydaktycznego - sporządzanie testów, ankiet, ćwiczeń na zajęcia lekcyjne, bibliografii, - opracowywanie i zamieszczanie materiałów, aktualizacja danych na stronie internetowej szkoły cały staż jw. wg potrzeb testy, ankiety, dokumentacja przebiegu stażu wykonana przy użyciu komputera potwierdzenie dyrektora 2.Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej na zajęciach lekcyjnych. - korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych - korzystanie z Internetu - korzystanie z encyklopedii multimedialnej - wykorzystanie projektora na lekcjach języka polskiego oraz tablicy interaktywnej wg potrzeb konspekt lekcji, arkusz hospitacyjny, potwierdzenie dyrektora §7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji 1. Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu dydaktyki, psychologii oraz pedagogiki. - aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki na kursach, szkoleniach, warsztatach, konferencjach - wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami, uczestnictwo w lekcjach prowadzonych przez innych nauczycieli polonistów, udział w zespole samokształceniowym polonistów - udział w szkoleniach rady pedagogicznej - korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej, publicznej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma) -aktywne samokształcenie, śledzenie nowin wydawniczych, wykaz przeczytanej literatury wraz z własnymi refleksjami -wykorzystanie wiedzy z dziedziny psychologii do diagnozowania problemów z czytaniem, nauką, grafomotoryką - ukończenie studiów Pomoc psychologiczna w medycynie (Uniwersytet Warszawski) cały staż cały staż wg kalendarza roku szkolnego, cały staż wg potrzeb cały staż cały staż Wrzesień 2013 zaświadczenia potwierdzenie dyrektora, zaświadczenia potwierdzenie dyrektora potwierdzenia, notatki, bibliografia notatki bibliografia, potwierdzenie dyrektora, dyplom ukończenia 2. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych - organizacja wycieczek klasowych, szkolnych oraz opieka nad uczniami w czasie wyjść i imprez -organizacja imprez klasowych typu: Andrzejki, Mikołajki, spotkanie opłatkowe itp. -wykonanie gazetek tematycznych - współpraca z dyrektorem, gronem pedagogicznym i pedagogiem, uczestnictwo w pracach zespołu przedmiotowego - kształtowanie świadomości ekologicznej, poczucia odpowiedzialności, właściwych postaw poprzez aktywne uczestnictwo w akcjach typu.: „Sprzątanie Świata” itp wg potrzeb wg harmonogramu uroczystości i imprez szkolnych cały staż cały staż karty wycieczek, wpisy w dzienniku potwierdzenie dyrektora potwierdzenie dyrektora potwierdzenie dyrektora § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż Zadania do wykonania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji 1. Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. - dogłębna analiza dokumentacji szkolnej: Statutu, regulaminów, Ustawy o Systemie Oświaty , Karty Nauczyciela, rozporządzeń, aktów prawnych itp. - złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne - sporządzenie planu wychowawczego w oparciu o programy szkolne - sporządzenie planu rozwoju zawodowego - praca w zespole ds. aktualizacji dokumentów szkolnych wrzesień każdego roku koniec stażu wrzesień każdego roku wrzesień 2012 cały okres stażu potwierdzenie dyrektora kserokopia wniosku plan wychowawczy plan rozwoju potwierdzenie dyrekcji Wyświetleń: 653
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |