AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Marzanna Posłuszna, 2013-05-08
radzyń chelmiński

Awans zawodowy, Scenariusze

Tabliczka mnożenia – mnożenie przez 2 i przez 3.

- n +

Scenariusz zajęć edukacji matematycznej przeprowadzonych w klasie II B.



Nauczyciel : Marzanna Posłuszna

Czas trwania: 1 godzina lekcyjna


Temat edukacji matematycznej: Tabliczka mnożenia – mnożenie przez 2 i przez 3.


Cele:

• Doskonalenie umiejętności mnożenia przez 2 i przez 3
• Porównywanie liczb
• Kojarzenie sytuacji zilustrowanej rysunkiem z zapisem odpowiedniego działania
• Wprowadzenie i utrwalenie pojęć: mnożenie, liczby jednocyfrowe i dwucyfrowe, liczby parzyste i nieparzyste
• Doskonalenie umiejętności rozwiązywania zdań z treścią

Formy:
• Indywidualna zróżnicowana
• Praca w parach
• Grupowa jednolita i zróżnicowana


Środki dydaktyczne:
• Kartoniki z liczbami – liczby nieparzyste
• Tablica interaktywna: ćwiczenie interaktywne, wirtualne kostki
• Kostka do gry
• Rozsypanka działaniowa
• Kartoniki z liczbami 1-30
• Zadania z treścią.

Przebieg zajęć:
1. Powitanie.
2. Sprawdzenie obecności.
3. Sprawdzenie zadania domowego.
4. Ustalenie dnia tygodnia, miesiąca, zapisanie daty ( zapis arabski i rzymski).
5. Podanie tematu lekcji.
Uczniowie układają kartoniki od liczby najmniejszej do największej. Określają jakie to liczby ( nieparzyste). Podają przykłady innych liczb – parzystych. Prawidłowe ułożenie kartoników pozwoli na odczytanie tematu zajęć:
M N O Ż E N I E.

6. Obejrzenie ćwiczenia interaktywnego z wykorzystaniem tablicy. Nauczyciel omawia uczniom sposób wykonania zadania. Zwraca uwagę na związek mnożenia z dodawaniem.
7. Praca w parach.
Uczniowie otrzymują rozsypankę działaniową. Kompletują kartoniki np.
2+2+2= 3* 2 lub 3*2= 2+2+2
4+4= 2* 4 lub 2*4= 4+4
8. Praca z wykorzystaniem tablicy interaktywnej ( kostka do gry)
Uczniowie obliczają wylosowane przez nauczyciela przykłady działań na mnożenie.
Zgłaszają się do odpowiedzi. Zachęcenie do zabawy kostką do gry.
9. Praca grupowa.
Uczniowie przygotowują kartoniki od 1 do 30. Nauczyciel prosi, aby położyli kartonik z liczbą 2. Następnie do liczby 2 dokładają następne kartoniki tak, aby następna liczba była o 2 większa od poprzedniej. Po ułożeniu uczniowie głośno odczytują liczby. Nauczyciel zadaje pytanie:
Te liczby to wyniki mnożenia przez …….
Podobne polecenie z wykorzystaniem liczby 3.

Wspólne rozwiązanie zadania z treścią. Każdy zespół otrzymuje inną treść zadania. Zapis i odczytanie rozwiązania oraz odpowiedzi zadania przez lidera.
10. Podsumowanie zajęć.
11. Zadanie pracy domowej.
12. Podziękowanie. Słowna ocena pracy. Wręczenie zakładek do książki z tabliczką mnożenia.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3721


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.