AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Teresa Michalska, 2013-05-09
Nowe Miasto

Uroczystości, Scenariusze

Ślubowanie klas pierwszych gimnazjum - scenariusz

- n +

Ślubowanie uczniów klas I gimnazjum - scenariusz


Prowadzący 1: Spotkaliśmy się dzisiaj w tym uroczystym dniu aby uczestniczyć w ślubowaniu i otrzęsinach najmłodszych gimnazjalistów.
Na naszej uroczystości witamy serdecznie dyrekcję naszej szkoły w osobie ................................................. zaproszonych gości, szanowne grono pedagogiczne, no i oczywiście was drogie koleżanki i drodzy koledzy.

Prowadzący 2: Zaraz, zaraz, ale kogoś tu brakuje, czyżby pierwszaki się wystraszyły, gdzie oni są?
Uczeń klasy drugiej recytuje wiersz ,(wychowawcy wprowadzają uczniów klas pierwszych i zajmują przygotowane miejsca)

Idą pierwszaki, dawne maluchy
Jeden w drugiego to same zuchy.
Buzie umyte i ręce czyste,
Każdy na plecach dźwiga tornister
Z bijącym sercem stoją przed szkołą
Jak im tu będzie?- chyba wesoło!

Prowadzący 2. Skoro wszyscy są już obecni, możemy przystąpić do ślubowania.
- baczność, fladze biało - czerwonej cześć.
-do hymnu
- spocznij
-Przedstawicieli klas pierwszych proszę o wystąpienie a panią dyrektor o przyjęcie ślubowania.
-do ślubowania
TEKST ŚLUBOWANIA- czyta uczeń klasy pierwszej
Wobec wszystkich tu obecnych ślubujemy-powtarzają wszyscy
-Aktywnie i odpowiedzialnie uczestniczyć w zajęciach dydaktycznych iw życiu szkoły.
- Szanować i kultywować jej tradycje.
- Wzorowo wypełniać swoje obowiązki i zdobywać jak najlepsze wyniki w nauce.
- Przestrzegać zasad i norm zachowania godnego ucznia gimnazjum.
- Dbać o wspólne mienie, porządek i bezpieczeństwo w szkole.
- Z szacunkiem i kulturą odnosić się do nauczycieli, pracowników szkoły oraz koleżanek i kolegów.
- Dbać o pozytywny wizerunek szkoły i godnie ją reprezentować.
- Być chlubą rodziców, nauczycieli i środowiska lokalnego.
Ślubujemy!- powtarzają wszyscy

Prow.2 Tekst ślubowania z podpisami uczniów zostaje przekazany pani dyrektor.
- Spocznij, poprosimy teraz o zabranie głosu panią dyrektor.
- Baczność , fladze biało - czerwonej cześć.

Prow. 1 Złożyliście już ślubowanie ale musicie jeszcze udowodnić, że zasługujecie na przyjęcie do braci uczniowskiej. Przed wami nie lada trudny egzamin, obowiązuje was aktywność i dobry humor, trzymamy za was kciuki.

Prow. 2 Nad prawidłowym przebiegiem zadań konkursowych będzie czuwać komisja w składzie ( 2 nauczycieli i 2 przedstawicieli kl. II i III)

Prow .1. Jeżeli wykorzystacie swoje zdolności i predyspozycje możecie otrzymać następujące nagrody:
1.Cukierki- za zdobycie 0-30 pkt.
2.Dzień bez stresu- za zdobycie 31-50 pkt.
3.Dyskoteka - za zdobycie powyżej 50 pkt.

Prow.2 Szkoda czasu, bierzmy się do roboty, przed wami pierwsza konkurencja za którą można uzyskać 30 pkt.
Do tej zabawy wytypujemy Króla i Królową
Królowa wylosuje 3 osoby a Król 4.
Proszę teraz zajęć miejsca, zapamiętać swoje role, które są napisane na krzesłach. Pierwsi siadają król i królowa., pozostali na przypadkowych miejscach.
Karata ustawiona jest z krzeseł tak jak to przedstawia schemat. Na krzesłach siedzą kolejno:

koń prawy koń lewy
woźnica
koło prawe koło lewe
przednie przednie
król królowa
koło prawe koło lewe
tylne tylne



Podczas czytania tekstu każdy z uczestników po usłyszeniu swojej roli musi wstać i obejść swoje krzesło.
Uwaga -na słowo Kareta wstają woźnica, Królowa, Król, i Koła i obiegają swoje krzesła,
na słowo Koń wstają wszystkie konie i obiegają swoje krzesła.

Tekst czytamy bardzo wolno zatrzymując się na wytłuszczonych wyrazach.
„Dawno, dawno temu żyli sobie król i królowa. Mieli oni konie, karetę i woźnicę.
Kiedyś król zawołał woźnicę i tak mu powiedział: "Woźnico zaprzęgaj konie do karety, bo królowa chce pojechać na spacer".
Posłuszny woźnica poszedł i zapiął konie do karety.
Kiedy król z królowa wsiedli do karety, król zawołał: "Woźnico daj koniom znak do jazdy". I pojechali.
Para królewska jedzie w swej pięknej karecie przez okolicę, nagle prawy koń okulał, lewemu koniowi nic się nie stało.
Przestraszony król zawołał: "Woźnico, woźnico, mój drogi woźnico, sprawdź, co się stało".
Królowa ze strachu zemdlała, a woźnica znalazł w kopycie prawego konia gwóźdź i go wyciągnął. W kopycie lewego konia nie znalazł nic.
Po chwili zniecierpliwiony król zwraca się z pytaniem do woźnicy: "Woźnico, woźnico, mój drogi woźnico czy wszystko w porządku?"
Woźnica odpowiada, że tak. Siada na koźle i daje koniom znak do jazdy. Para królewska w swej pięknej karecie, złotej karecie jedzie dalej.
Po chwili król wychyla się z okna karety i mówi do woźnicy: "Woźnico, woźnico, mój drogi woźnico, zatrzymaj konie, bo królowa chce zaczerpnąć świeżego powietrza".
Woźnica zatrzymuje konie i kareta staje. Z karety wysiada król i królowa.
Nagle w oddali słychać grzmot - zaczyna padać deszcz, wszyscy są mokrzy, nie ma co czekać - król zarządza powrót na zamek.
Po przybyciu na zamek konie zatrzymują się i król i królowa wysiadają z karety.
Król woła do woźnicy: "Woźnico, mój drogi woźnico wyprzęgnij konie i odstaw karetę".
Zadowolona i szczęśliwa królowa pyta po chwili: "Woźnico czy odstawiłeś konie i karetę?" Woźnica odpowiada, że tak.
"Dziękuję ci woźnico, mój drogi woźnico" - odpowiada królowa.

Prow. 2 Bawiliście się znakomicie i zarobiliście ....pkt.

Prow.1 Myślę, że w kolejnej konkurencji, którą będzie Quiz spiszecie się równie dobrze. Wylosujemy kolejnych 4 zawodników,których zapraszamy na środek.
(-----losowanie)
Macie w zestawie 12 pytań, każdy z was wybiera 2 pytania i odpowiada na nie samodzielnie, za każdą prawidłową odpowiedź uzyskujecie 2 pkt. Pytania:
1/ Ilu języków uczą się uczniowie naszej szkole? 2/ Podaj pełna nazwę naszej szkoły?
3/ Podaj dokładny adres szkoły.
4/ Ilu uczniów uczy się w klasach pierwszych.
5/ Podaj nazwiska wychowawców klas pierwszych.
6/ Jaki numer jest na drzwiach do pracowni komputerowej?
7/ Czy w gimnazjum uczy ksiądz?
8/ O której godzinie kończy się ostatnia lekcja?
9/ Ilu wuefistów pracuje w naszej szkole?
10/ Ile komputerów znajduje się w pracowni informatycznej?
11/ Ile minut trwa długa przerwa?
12/ Jak nazywa się Pani pracująca w bibliotece szkolnej?

Komentarze typu:
- uzyskujesz ….pkt.
- twoje pytanie brzmi
- posłuchaj pytania itp.
-Nagrodzimy brawami uczestników

Prow.2 Zerknijmy na tablicę ,uzyskaliście już .....punkty, w najgorszym razie będziecie smakować cukierki, ale powalczmy dalej, losujemy uczestników następnego zadania -3 osoby.
- losowanie
- Wasze zadanie jest bardzo ale to bardzo skomplikowane, musicie ułożyć puzzle przedstawiające wizerunek naszej szkoły. Im szybciej to zrobicie tym więcej punktów uzyskacie.
- Gotowi , czas ,start.
- Zrobiliście to w ciągu .....minut więc doliczamy wam ......pkt.

Prow.1 Zapraszamy teraz chętne dwie pary do popisów tanecznych. Komisja oceniając , pomysłowość, poczucie rytmu i wykorzystanie przestrzeni może wam przyznać od 0do 5 pkt.( uczniowie tańczą w parach na rozłożonej gazecie)
- Poprosimy o punktację i doliczamy wam ......punktów.
- Jak widać na załączonym (pokazuje tablicę na , której zapisywana jest punktacja) obrazku wywalczyliście już......pkt.- brawo!

Prow. 2 W kolejnej konkurencji będziecie mieli możliwość zabłysnąć swoimi zdolnościami plastycznymi.
- losujemy 4 osoby
-Waszym zadaniem będzie narysowanie z zawiązanymi oczami pod kierunkiem kolegi lub koleżanki portretu wychowawczyni . Macie na to 5 minut.
- Prosimy o zaprezentowanie efektu waszej pracy, a komisję o przyznanie punktów.
- Doliczamy kolejne ......... punktów.

Prow.1 Dotarliśmy do ostatniej konkurencji, do której zapraszamy wychowawców i samorządy obu klas.
- Każdy z was dostaje balonik, który musi nadmuchać aż do jego pęknięcia, ponieważ w środku umieszczona jest kartka z zadaniem dla wychowawcy. Za każde prawidłowo wykonane zadanie otrzymacie 5 pkt.

Pytania dla wychowawców:
-Kto zapisany jest w dzienniku waszej klasy przy numerze 15? - Ile osób z klasy do szkoły dojeżdża autobusem szkolnym ? - Ile jest w pani klasie dziewcząt a ilu chłopców? - Ile lekcji ma pani klasa w piątek? - Co jest cięższe kilogram pierzy , czy kilogram soli? - Proszę dokończyć powiedzenie -" Każdy kij ma ...........
- Wychowawcy dołożyli wam kolejne ....pkt. dziękujemy.
- Nastąpi teraz podliczenie punktów i ustalenie nagrody.

Prow.2 Uwaga, uwaga ogłaszam wynik. Obie klasy wywalczyły w dzisiejszych zmaganiach łącznie .....punktów i otrzymują w nagrodę i tu miła niespodzianka, otrzymują wszystkie nagrody , czyli: cukierki , dzień bez stresu i będą się bawić na dyskotece.
- Gratulujemy obu klasom i ich wychowawcom.
Na tym uroczystość zakończyliśmy , dziękujemy wszystkim za uwagę.
KONIEC


KARTA DLA KOMISJI
ZADANIE 1
Od 30 pkt. odejmujemy po 1 pkt za każdą pomyłkę.
ZADANIE 2
Za każdą prawidłową odpowiedź 2 pkt.
ZADANIE 3
Do 1 minuty - 15 pkt.
Do 2 minut - 10 pkt.
Powyżej 2 minut -5 pkt.
ZADANIE 4
pomysłowość , energia , poczucie rytmu, wykorzystanie przestrzeni
-od 1 do 5 pkt. dla każdej pary
ZADANIE 5
Od 1 do 5 pkt. dla każdej pary
ZADANIE 6
Za każdą prawidłową odpowiedź 2 pkt.

Można uzyskać maksymalnie 125 pkt.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 7752


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.