Katalog

Joanna Borejko, 2013-05-09
Węgliniec

Iwona Tryka, Sława Borodzicz
Uroczystości, Scenariusze

Święta Majowe (Święto Pracy, Święto Flagi, Święto Konstytucji 3 Maja, Dzień Europy)

- n +

Program Obchodów Świąt Majowych w Gimnazjum

Godz. 910, hala sportowa - uroczysty apel przygotowany przez klasy: Ia, IIb, IIc , koło historyczne oraz Euroclub:


1.Poczet sztandarowy, Hymn (ok. 5 min.),

2.Słowo Dyrektora Gimnazjum. (ok. 5 min.),

3.Inscenizacja słowno – muzyczna pt. „Święta Majowe” (ok. 15 min.),

4.Konkurs piosenki europejskiej pn. „Szkolna Eurowizja” (ok. 30 min.),

5.Wręczenie wyróżnień i nagród w Konkursie (ok. 5 min.).

Łącznie: ok. 60 min.


Regulamin Konkursu „Szkolna Eurowizja”

1W Konkursie mogą wziąć udział wszystkie klasy Gimnazjum.

2.Przewodniczący klas losują piosenkę i ustalają w gronie swojej klasy wykonawcę (ów).

3.Nagrania piosenek zapewnia organizator.

4.Piosenka może być wykonana z podkładem muzycznym, lub bez niego.

5.Jury składać się będzie z nauczycieli, którzy nie są wychowawcami.

6.Oceniane będą: jakość wykonania, charakteryzacja (upodobnienie zewnętrzne do oryginalnego wykonawcy), zaangażowanie.

7.W Konkursie wyłonione zostaną miejsca: I, II i III oraz wyróżnienia za udział.


Scenariusz inscenizacji pt.”Święta Majowe”
Osoby: 2 dziennikarki, kolejarz, 2 gimnazjalistki, starsza para, 2 studenci.
Sygnał dźwiękowy- znak stacji radiowej.
Redaktor 1-Dzień dobry. Tu Tomek i Kamila z Gminnego Studia Radiowego "Nowinki". Dzisiaj nasza ekipa pyta mieszkańców ............, z czym kojarzy im się miesiąc maj?
Redaktor 2-Tomek, widzę naszego pierwszego rozmówcę. Przepraszam, czy możemy zadać Panu pytanie?
Kolejarz-Oczywiście, ale mam tylko chwilę, śpieszę się do pracy, na kolej, a tam nie ma mowy o spóźnieniu.
Redaktor 2-Zapewniam, iż zajmiemy tylko jedną chwilę. Pytamy mieszkańców naszego miasta z jakimi uroczystościami kojarzy im się miesiąc maj.
Kolejarz-Mnie, kolejarzowi maj przywodzi na myśl Święto Pracy. Pamiętam jak 1-go maja szliśmy na pochód. Młodzież tego nie może pamiętać, dzisiaj ten wolny dzień świętujemy odpoczywając z naszymi bliskimi.
Redaktor 1-Mimo, że nie pamiętamy pochodów, to znamy historię. Wiemy, że 1 maja został ogłoszony robotniczym świętem przez II Międzynarodówkę w 1889 roku, obchodzony zaś jest od 1890. Święto ustanowiono w rocznicę strajku robotników w Chicago(1 V 1886r).
Redaktor 2-Dziękujemy Panu za rozmowę.
Do reporterek szybkim krokiem zbliżają się dwie uczennice.
Redaktor 2-Dziewczyny, przepraszam Was. Pytamy o majowe święta, znacie jakieś?
Gimnazjalistka 1-Oczywiście, właśnie na lekcji historii omawialiśmy Konstytucję 3-go maja. Każdy Polak powinien znać dzień jej uchwalenia.
Redaktor 1-Dlaczego powinniśmy o tym wydarzeniu pamiętać?
Gimnazjalistka 2-Chwileczkę, muszę zajrzeć do zeszytu z historii. Jeśli pomylę się, to moja pani od historii nie da mi spokoju.
Wyciąga zeszyt i czyta.
Konstytucję 3-go maja uchwalono w nocy z 2 na 3 maja 1791 roku w pałacu Radziwiłłowskim przy Krakowskim Przedmieściu. Ta ustawa rządowa dokonywała zasadniczej zmiany ustroju Rzeczpospolitej. Wprowadzała jeden organ państwowy, dzieliła władzę na ustawodawczą, wykonawczą i sądowniczą. Znosiła liberum veto, pozbawiała gołotę praw politycznych. Tron miał być dziedziczny, władzę króla ograniczała konstytucja. Potwierdzała ona wcześniej uchwalone prawa mieszczan, w niewielkim stopniu zmieniała położenie chłopów. Stwarzała możliwość wzmocnienia naszego państwa i uniezależnienia go od obcych. Niestety wsteczne i zacofane siły w kraju uniemożliwiły wprowadzenie tej ustawy w życie.
Redaktor 2-Dziękuję. Myślę, że Wasza pani będzie z was dumna. Zobacz, Jagoda mamy kolejnych rozmówców.
Starsze małżeństwo podchodzi do stanowiska redaktorek.
Przepraszam, robimy wywiady na temat majowych świąt. Usłyszałyśmy już o Robotniczym Święcie oraz o 3 maju- Dniu Konstytucji. Czy znacie państwo jeszcze inne?
Starszy pan-Pani redaktor, maj to dla mojej rodziny miesiąc przykrych wspomnień, Kojarzy mi się z II wojną światową. Mój wuj walczył pod Monte Casino, gdzie zginął. Został pochowany na polskim cmentarzu daleko od domu i bliskich.
Starsza Pani-Walki o wzgórze toczyły się bardzo długo. Niemcy klasztor benedyktyński zamienili w twierdzę, którą alianci szturmowali od stycznia 1944 roku, niestety bez powodzenia. Dopiero II Korpus Polski 18 maja zdobył ją. Wielu naszych wtedy poległo. Dzisiaj nieliczni o nich pamiętają, napisano nawet pieśń "Czerwone maki na Monte Casino". Znają ją Państwo?
Redaktor 1-Tak. Znamy, uczyliśmy się jej swego czasu w szkole. Halo studio, czy mamy to nagranie, może posłuchamy tej pieśni wspólnie?
Starszy Pan-Bardzo chetnie. Nagranie „Czerwone Maki”.
Redaktor 1-To była niezwykła lekcja historii. My młodzi Polacy nigdy nie zapomnimy tych, dzięki którym żyjemy w wolnym kraju. A oto dwaj kolejni rozmówcy. Chłopaki, dokąd tak pędzicie?
Zbliżają się dwaj studenci.
Student 1-Do domu. Zawieszaliśmy flagi narodowe u siebie i swoich znajomych.
Redaktor 2-To na 1-go, czy 3-go maja?
Student 2-Na wszystkie święta majowe, a głównie na 2-go maja, Dzień Flagi Narodowej. Nie słyszeliście o nim?
Redaktor 1-Coś tam słyszeliśmy, ale opowiedzcie coś więcej.
Student 1-Ok. To nowe święto, więc chętnie was oświecimy. Święto ustanowił Sejm w 2004r.jako wyraz szacunku dla symboli narodowych, które każdy Polak powinien znać i rozumieć. Biel to dumny i wolny orzeł, czerwień przypomina o krwi przelanej przez synów naszej ojczyzny.
Redaktor 2-Pięknie i poetycko to ujęliście. Dziękujemy za pouczającą rozmowę.
Do reporterek podbiegają uczennice, z którymi wcześniej rozmawiały o Konstytucji 3-go maja.
Gimnazjalistka 1-Nasza pani zaprasza Państwa do szkoły. Odbywa się u nas uroczysta akademia z okazji Świąt Majowych.
Redaktor 2-Bardzo chętnie. Studio, przenosimy się do Gimnazjum.
W szkole akademia już się rozpoczęła. Uczniowie recytują wiersze………………………
Redaktor 1-Serdecznie dziękujemy za uwagę, żegnamy się z naszymi gospodarzami, do zobaczenia w kolejnym programie naszego studia.

Scenariusz Konkursu „Szkolna Eurowizja”

Dziś 9-y maja – Dzień Europy. W dniu 9 maja 1950 r. Robert Schuman, francuski minister spraw zagranicznych, przedstawił propozycję utworzenia zorganizowanej Europy, jako niezbędny warunek utrzymania stosunków pokojowych.
Propozycję tę, znaną jako "Deklaracja Schumana", uważa się za początek tworzenia obecnej Unii Europejskiej, a Robert Schuman uchodzi za „Ojca zjednoczonej Europy”.
9 maja stał się europejskim symbolem (Dniem Europy), który wraz z flagą, hymnem, mottem i wspólną walutą (euro) stanowi o tożsamości Unii Europejskiej.
Pamiętamy o podniosłych i ważnych momentach w historii naszego kraju oraz kontynentu europejskiego. Mamy szczęście żyć w wolnym kraju, korzystać z otwartych granic Europy, cieszyć się tym. Dziś, w Dniu Europy naszym wkładem w jego obchody będzie Konkurs Piosenki Europejskiej, pn. „Szkolna Eurowizja”. Za chwilę przed Wami zaprezentują się wasze koleżanki i koledzy, a zarazem gwiazdy piosenki europejskiej. Nad przebiegiem konkursu czuwać będzie Jury w składzie:
• p. .....................
• p. .....................
• p. .....................
Czas rozpocząć Konkurs:
1.Na początek z Francji Vanessa Paradis w piosence „Joe le taxi”.
2.Chłodną Finlandię reprezentuje gorący zespół The Rasmus i piosenka „In the shadow”.
3.Z Włoch przyjechał Drupi. Zaśpiewa piosenkę „Piccola e fragile”.
4.Z Hiszpanii sam Antonio Banderas w przeboju „Morena de mi corazon”.
5.Węgierski zespół Omega w piosence pt. „Gyongyhaju lany”.
6.A teraz mocne uderzenie – niemiecki zespół Rammstein w utworze „Keine Lust”.
7.Polskę reprezentuje zespół Mr Zoob i piosenka „Mój jest ten kawałek podłogi”.
8.Zespół The Beatles, oczywiście z Wielkiej Brytanii, w przeboju „Help”.
9.Czechy reprezentuje zespół Iwana Mladka i ich piosenka „Jozin z bazin”.
10.A teraz Grecja. Przed Wami zespół Antique i utwór „Opa, opa”.
11.Na koniec szwedzki mega zespół Abba w utworze „Money, Money, Money…………”.

A teraz szanowne Jury podsumuje głosy i za chwilę dowiemy się, kto zwyciężył w naszym konkursie.



Tabela cząstkowej punktacji w konkursie „Szkolna Eurowizja”

Wykonawca, tytuł piosenki, klasa
Śpiew(1-10pkt)
Język(1-10pkt)
Charakteryzacja(1-10pkt)
Razem:
Vanessa Paradis „Joe le taxi”, kl.IIIb

The Rasmus „In the shadow”, kl.IIIa

Drupi „Piccola e fragile”, kl.IIb

Antonio Banderas „Morena de mi corazon”, kl.IIc

Omega „Gyongyhaju lany”, kl.IIa

Rammstein „Keine Lust”, kl.IIIc

Mr Zoob „Mój jest ten kawałek podłogi”, kl.Ia

The Beatles „Help”, kl.IIId

Iwan Mladek „Jozin z bazin”, kl.Ib

Antique „Opa, opa”, kl.Ic

Abba „Money, Money, Money…”, kl.IId



Tabela zbiorczej punktacji w konkursie „Szkolna Eurowizja”

Wykonawca, tytuł piosenki, klasa
I członek Jury
II członek Jury
III członek Jury
IV członek jury
Razem:
Vanessa Paradis „Joe le taxi”, kl.IIIb

The Rasmus „In the shadow”, kl.IIIa

Drupi „Piccola e fragile”, kl.IIb

Antonio Banderas „Morena de mi corazon”, kl.IIc

Omega „Gyongyhaju lany”, kl.IIa

Rammstein „Keine Lust”, kl.IIIc

Mr Zoob „Mój jest ten kawałek podłogi”, kl.Ia

The Beatles „Help”, kl.IIId

Iwan Mladek „Jozin z bazin”, kl.Ib

Antique „Opa, opa”, kl.Ic

Abba „Money, Money, Money…”, kl.IId




Wyświetleń: 2694


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.