Katalog Ewa Cisło, 2013-05-07 Kraków Lekcja wychowawcza, Scenariusze Kreatywnie, czyli jak?Temat lekcji: Kreatywnie, czyli jak? Cele lekcji: - uczeń umie współpracować w grupie - uczeń umie w sposób twórczy rozwiązywać nietypowe problemy - uczeń ćwiczy umiejętności interpersonalne - uczeń używa wyobraźni i rozwiązań niestandardowych do rozwiązywania problemów Przebieg lekcji: Lekcja zaczyna się od krótkiej (3 minuty) prezentacji w Power Poincie ze zdjęciami kreatywnych rozwiązań codziennych problemów. Spontaniczna dyskusja nad kolejnymi slajdami. Następnie wspólna definicja pojęcia - kreatywność. Uczniowie podejmują próby definicji, a także wskazują okoliczności, w których kreatywność może sie przydać. Trening kreatywności - 3 ćwiczenia. Uczniowie sami dzielą się na grupy 4-osobowe (zgodnie z kodem dobrej współpracy). I - nowe zastosowania przedmiotów codziennego uzytku (cegła, pudło kartonowe, szklana butelka, gazeta); II - nowe rozwinięcie skrótów (GOPR, AWF, PIS, CBA, BGŻ), III - wspólna część - jesteście menedżerami w sklepie. Mieliście dostać komputery w super cenie, ale pomyliły się dostawy i otrzymaliście inne towary (makaron na kg, zapałki, kostka do toalety, rajstopy damskie). Zareklamujcie towar i ogarnijcie sensownie wściekły tłum, nastawiony na kupno komputera. Za każdym razem skład grupy miał sie zmienić, a każde ćwiczenie było oddzielone publiczną prezentacją rozwiązań. Praca w parach i publiczna prezentacja. Temat bliski sercom Krakowian - smog. Hasło - kreatywne sposoby walki ze smogiem, czyli pomóż prezydentowi wywietrzyc Kraków. Wyświetleń: 814
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |