Katalog

Ewa Cisło, 2013-05-07
Kraków

Lekcja wychowawcza, Scenariusze

Kreatywnie, czyli jak?

- n +

Temat lekcji: Kreatywnie, czyli jak?
Cele lekcji:
- uczeń umie współpracować w grupie

- uczeń umie w sposób twórczy rozwiązywać nietypowe problemy

- uczeń ćwiczy umiejętności interpersonalne

- uczeń używa wyobraźni i rozwiązań niestandardowych do rozwiązywania problemów

Przebieg lekcji:
Lekcja zaczyna się od krótkiej (3 minuty) prezentacji w Power Poincie ze zdjęciami kreatywnych rozwiązań codziennych problemów. Spontaniczna dyskusja nad kolejnymi slajdami.

Następnie wspólna definicja pojęcia - kreatywność. Uczniowie podejmują próby definicji, a także wskazują okoliczności, w których kreatywność może sie przydać.

Trening kreatywności - 3 ćwiczenia. Uczniowie sami dzielą się na grupy 4-osobowe (zgodnie z kodem dobrej współpracy). I - nowe zastosowania przedmiotów codziennego uzytku (cegła, pudło kartonowe, szklana butelka, gazeta);
II - nowe rozwinięcie skrótów (GOPR, AWF, PIS, CBA, BGŻ), III - wspólna część - jesteście menedżerami w sklepie. Mieliście dostać komputery w super cenie, ale pomyliły się dostawy i otrzymaliście inne towary (makaron na kg, zapałki, kostka do toalety, rajstopy damskie). Zareklamujcie towar i ogarnijcie sensownie wściekły tłum, nastawiony na kupno komputera. Za każdym razem skład grupy miał sie zmienić, a każde ćwiczenie było oddzielone publiczną prezentacją rozwiązań.

Praca w parach i publiczna prezentacja. Temat bliski sercom Krakowian - smog. Hasło - kreatywne sposoby walki ze smogiem, czyli pomóż prezydentowi wywietrzyc Kraków.
Wyświetleń: 814


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.