Katalog Anna Dąbek, 2013-05-07 Bielsko-Biała Zajęcia przedszkolne, Scenariusze scenariusz zajęćScenariusz zajęć dla opiekuna stażu Prowadząca: mgr Anna Dąbek Data: 05.04.2012 Grupa wiekowa: „Średniaki” Obserwujący: mgr Agnieszka Słuszniak Blok tematyczny: „Wkrótce Wielkanoc” Temat dnia: Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne. Cele ogólne: - poznanie własnego ciała, odkrywanie swoich możliwości - wyczucie przestrzeni ograniczonej i nieograniczonej - budowanie pozytywnej oceny samego siebie - rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dzieci Cele szczegółowe: dziecko: - poznaje możliwości swojego ciała - uważnie słucha i wykonuje polecenia nauczyciela - z chęcią ćwiczy samodzielnie i z partnerem - odczuwa przyjemność i radość z dobrze wykonanego zadania - rozwija płynność ruchów w czasie ćwiczeń -potrafi się odprężyć, zrelaksować - uświadamia sobie ciężar swojego ciała oraz partnera - dopasowuje swoje ruchy do rodzaju muzyki Samodzielnie rozbiera się i ubiera w strój gimnastyczny Metody pracy: elementy metody W.Sherborne Formy pracy: zbiorowa, indywidualna. Środki dydaktyczne: kolorowe karteczki, grzechotka, szarfy, odtwarzacz CD, płyty: „Zabawy z dźwiękami i nietypowymi przyborami” PRZEBIEG: 1. Przebieranie się w stroje gimnastyczne. 2. Przywitanie do muzyki różnymi częściami ciała- głowami, noskami, łokciami, kolanami, w dowolny sposób. 3. Wyczucie własnego ciała witamy głowy, noski, uszy, ręce (całe od ramion aż po końce palców) witają się części ciała- łokcie witają kolana, stopy witają czubek nosa, pięta wita się z dłonią, ręce (całe od ramion po palce) witają się z brzuchem przemieszczenie się w dowolną cześć sali (karteczkę zostawiamy i zapamiętujemy gdzie leży) różnymi sposobami zmierzanie w kierunku karteczki: - leżenie na plecach i jazda po podłodze - leżenie na brzuchu i jazda na podłodze - przesuwanie się siedząc pośladkami po podłodze „Roboty”- chodzenie na sztywnych nogach na końcu piosenki znalezienie sobie innego robota do pary 4. Wyczucie ciężaru i ciała Paczka- jedno dziecko zwija się w kłębek (jest paczką) a drugie próbuje je odpakować, ciągnąc za nogi i ręce, na dźwięk grzechotki zmiana. Przepychanki- w siadzie przepychanie się plecami, na dźwięk grzechotki zmiana. Obracanki- jedna osoba leży na brzuchu nieruchoma jak kamień, druga próbuje ją obrócić albo przynajmniej poruszyć, n dźwięk grzechotki następuje zmiana. 5. Wyczucie przestrzeni: Dywanik- wszyscy kładą się ciasno na podłodze, tworzą dywanik. Nauczycielka wskazuje kolejno dzieci, które turlają się po dywanie, gdy się przeturlają kładą się na końcu dywanu. 6. Rozwijanie wyczucia płynności ruchów i ciężaru ciała w przestrzeni i czasie Niedźwiedzie w lesie- podział na dwa zespoły (rozdanie w trakcie marszu 2 rodzajów szarf, czerwone dla misiów, niebieskie dla dzieci). Gdy niedźwiedzie śpią dzieci tańczą wokół niedźwiedzi cicho, omijając je tak by je nie zbudzić. Na hasło „Niedźwiedzie budzą się”- dzieci zamierają bez ruchu a niedźwiedzie przechodzą kilka kroków na czworakach i znowu zasypiają. Przez gęsty las- dzieci swobodnie tańczą z towarzyszeniem muzyki, naśladując przedzieranie się przez gęsty las; w czasie przerwy w muzyce zastygają w bezruchu. - pozbieranie szarf przez dwójkę dzieci 7. Adaptacja ruchów własnych do ruchów partnera- nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem. Pomnik- wszystkie dzieci tańczą swobodnie przy żywej muzyce. Gdy muzyka milknie, każdy dotyka dowolnej części ciała sąsiada, tworząc fantazyjny pomnik. Pozostają w bezruchu, aż muzyka pobudzi je do tańca. Fotelik- w parch jedno dziecko siedząc z szeroko rozstawionymi nogami jest fotelikiem, drugie siada wewnątrz plecami do partnera, wtedy fotelik zaczyna się bujać. 8.Zakończenie: masaż w parach do wierszyka ‘Pani na szpileczkach”. Ida słonie, konie (uderzanie otwartymi rzekoma o plecy partnera, następnie piąstkami) Pani na szpileczkach ( po jednym palcu z każdej reki uderzanie w plecy partnerami) Przepłynęła rzeczka (dalej pojedynczymi palcami slalom wzdłuż pleców) Zaświeciło słoneczko (otwartą ręką masowanie w koło po plecach) Czy chwycił Cię dreszczyk? (łaskotanie pod pachą partnera). Wyświetleń: 868
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |