Katalog

Dobrosława Loegler, 2013-04-29
bielsko-biała

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz lekcji z języka angielskiego. Miejsce gdzie mieszkam. Budynki, pomieszczenia w domu, meble i wyposażenie.

- n +

Scenariusz lekcji z języka angielskiego

1. Imię i nazwisko nauczyciela: Dobrosława Loegler
2. Temat zajęć: Miejsce gdzie mieszkam. Budynki,
pomieszczenia w domu, meble i wyposażenie.
3. Cel zajęć : Poznanie i utrwalenie wiadomości z części leksykalnej(rodzaje domów, pomieszczenia, meble i wyposażenie).Wprowadzenie struktur there is/there are. Utrwalenie czasu T.Present Simple w odniesieniu do czynności rutynowych wykonywanych w pewnych pomieszczeniach.
4. Metody pracy: aktywizujące ( symulacje, burza mózgów)
5. Formy pracy: jednostkowa, grupowa, zbiorowa.
6. Sposoby oceniania słuchaczy: oceny za aktywność. .
7. Środki dydaktyczne: magnetofon, CD, tablica.
8. Pomoce dydaktyczne: podręcznik, materiały przygotowane przez nauczyciela.
9. Przewidywane efekty hospitowanych zajęć :
• Wykaz nowych lub utrwalonych wiadomości:
Poznanie i częściowe powtórzenie słownictwa (budynki,pomieszczenia, meble i wyposażenie).Wprowadzenie struktur gramatycznych there is/there are. Utrwalenie czasu T.Present Simple(czynności rutynowe wykonywane w domu)

• Wykaz nowych lub utrwalonych umiejętności:
Umiejętność rozumienia tekstu ze słuchu. Odpowiadanie na pytania w języku angielskim, umiejętność tworzenia zdań w j.ang., umiejętność korzystania ze słownika, umiejętność prowadzenia dialogu.

• Jakie postawy i cechy charakteru będą kształtowane lub pogłębiane: Umiejętność pracy w grupie, sprawności koncentracji przy słuchaniu tekstu

10. Przebieg zajęć edukacyjnych.
Faza wprowadzająca:
1. Sprawdzenie listy obecności.
2. Podanie tematu i celu lekcji, przypomnienie wiadomości o podobnej tematyce.
3. Powtórzenie słownictwa związanego z domem, jego pomieszczeniami i wyposażeniem.
Faza realizacji:
1. Ćwiczenia leksykalne.
b) Dopasowanie zdjęć domów do podanego słownictwa
2. Rozumienie tekstu słuchanego
a) ustalenie położenia pomieszczeń na zdjęciu według usłyszanego tekstu
b) uzupełnianie zdań na bazie obrazków
3. Ćwiczenie konwersacyjne
a) praca w grupach (opisywanie wyposażenia w klasie)
b) praca w grupach (dopasowanie czynności rutynowych do wymienionych pomieszczeń)
c) praca w parach (opis obrazka z wykorzystaniem struktur there is/there are)
Faza powtórzeniowa:
1. Zestaw pytań sprawdzających stopień zrozumienia i utrwalenia poznanych na lekcji wiadomości.
2. Podanie zadania domowego (opis domu lub mieszkania).
3. Ocena aktywności słuchaczy.







Wyświetleń: 1506


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.