Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Agnieszka Malinowska, 2013-04-29
Mosty

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Zwyczaje wielkanocne scenariusz zajęć dla klasy III SP

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KLASIE III


Blok: Wielkanoc

Temat dnia: Zwyczaje wielkanocne.

Cele ogólne:
-rozmowa na temat zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi;
-wyrabianie nawyku szacunku i pielęgnowania zwyczajów i tradycji polskich;
-kształcenie umiejętności wypowiadania się zdaniami na określony temat;
-redagowanie i zapisywanie zdań na temat tradycji wielkanocnych;
-uzupełnianie zdań z lukami o tradycjach i zwyczajach wielkanocnych;
-rozwiązywanie zagadek; ćwiczenia w czytaniu;
-redagowanie życzeń świątecznych
-układanie zdania z rozsypani wyrazowej;
-kształtowanie umiejętności sprawnego liczenia pamięciowego.

Przewidywanie osiągnięcia ucznia:
Uczeń :
-potrafi wymienić zwyczaje wielkanocne; tradycyjne świąteczne potrawy;
-wypowiada się na określony temat;
-uzupełnia zdania z lukami na temat zwyczajów świąt wielkanocnych;
-samodzielnie redaguje i zapisuje zdania na temat tradycji pielęgnowanych w swoim domu;
-odczytuje i rozwiązuje zagadki;
-samodzielnie redaguje i zapisuje życzenia świąteczne;
-układa zdanie z rozsypani wyrazowej;
-mnoży i dzieli liczby w zakresie 30;
-koloruje pisankę zgodnie z kodem – rozpoznaje poznane części mowy.


Formy aktywności : - indywidualna,
- zbiorowa

Metody wspierania : rozmowa, wyjaśnienie, praktycznych zajęć – praktycznych zajęć – praca z tekstem.
Pomoce: indywidualne karty pracy, kartki z napisami zwyczajów wielkanocnych, zagadki, szablon jajka na kartkę świąteczną, koszyczek



PRZEBIEG ZAJĘĆ

1.Nawiązanie do tematu poprzez rozwiązanie działań matematycznych, uszeregowanie wyników malejąco i odczytanie powstałego hasła. Praca w poziomach - działania matematyczne dostosowane do możliwości dzieci.

ZWYCZAJE WIELKANOCNE


2.Rozmowa na temat tradycji i zwyczajów wielkanocnych, połączona z krótkim ustnym opisem:

- święcenie palemek;
- składanie sobie życzeń;
- wysyłanie kartek świątecznych;
- malowanie pisanek;
- dzielenie się święconym jajkiem;
- święcenie pokarmów oraz baranka;
- pieczenie mazurów i bab wielkanocnych;
- śmigus dyngus


3.Rozwiązywanie zagadek – co włożymy do świątecznego koszyczka?

Oby dzięki ludzkiej pracy i opiece nieba.
Nigdy na twym stole nie zabrakło ………… (chleba)

Azorek radośnie przy koszyczku hasa,
lecz nic z tego nie będzie.
Nie dla psa …………………… (kiełbasa)

W cebulowych łupinkach lub w farbkach kąpane, ręcznie malowane. (jajka)

Może być z cukru, z gipsu lub z ciasta.
Lecz najważniejszy jest i basta. (baranek)

Sypka jak piasek, jak śnieżek biała.
Smaku dodaje już szczypta mała. (sól)

Może być migdałowa, lukrowana lub
z rodzynkami. Kusi swoim zapachem. (babka)


4.Opisywanie wielkanocnych zwyczajów. Praca w poziomach.

Grupa I – samodzielne układanie zdań na temat świątecznych zwyczajów .
Grupa II – uzupełnianie zdań z lukami:


( palemki, mazury, baby, pisanki, pokarm, jajkiem, śmigus dyngus)

Święta wielkanocne mają swoje obrzędy i zwyczaje.

W Niedzielę Palmową święcimy ……………………………………. . Pieczemy wspaniałe ……….………. i …………………… . Malujemy …………………………… . W Wielką Sobotę święcimy ………………………. . W Wielkanoc dzielimy się święconym …………………………………… .
Poniedziałek Wielkanocny to tradycyjny ………………………………………………. .



5.Wykonanie kartki świątecznej. Redagowanie i zapisywanie życzeń. Praca w poziomach.

Grupa I – samodzielne układanie życzeń.
Grupa II – układanie życzeń z rozsypanki wyrazowej:

Z okazji życzę Świąt szczęścia, Wielkanocnych smacznego jajka i śmigusa dyngusa. mokrego


6.Kolorowanie wielkanocnej pisanki – rozpoznawanie poznanych części mowy. Karta pracy dostosowana do możliwości indywidualnych dzieci.


7.Podsumowanie tematu. Kończenie przez dzieci zdań:

Wielkanoc kojarzy mi się z ………………………………. .
W święta wielkanocne najbardziej lubię ………………………………….. .



8.Zadanie domowe. Wielkanocny zajączek - mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 30. Karta pracy dostosowana do możliwości indywidualnych dzieci.






















Zgłoś błąd    Wyświetleń: 696
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014