AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Lach, 2013-04-22
Wieluń

Zawodowe, Konspekty

Konspekt lekcji z Podstaw żywienia

- n +

KONSPEKT LEKCJI


Data: 17.09.2012 r.
Przedmiot: Podstawy żywienia
Klasa: II b kucharz małej gastronomii
Planowany czas trwania lekcji: 90 min.
Autor: Anna Lach


Temat: Obliczenie kaloryczności jadłospisu dla młodzieży w wieku 15 lat



I. CELE LEKCJI

• Ogólny: Obliczenie kaloryczności jadłospisu dla młodzieży w wieku 15 lat posługując się tabelą kaloryczności
• Operacyjne:
uczeń potrafi...

-zdefiniować pojęcia: jadłospis, wartość odżywcza posiłku, kaloryczność posiłku,
-określić zasady układania jadłospisów dla młodzieży w wieku 15 lat
-scharakteryzować zasady układania jadłospisów dla młodzieży w wieku 15 lat
-analizować tabele kaloryczności posiłku
-obliczyć kaloryczność posiłków posługując się odpowiednio tabelą kaloryczności


II. METODY NAUCZANIA:

• pogadanka wstępna
• burza mózgów
• metoda projektów
• pogadanka podsumowująca


III. FORMY ORGANIZACJI PRACY UCZNIÓW:

• praca indywidualna,
• praca grupowa,
• praca z całą klasą;

IV. ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
• kolorowe kartki formatu A2
• tabele kaloryczności
• arkusze ewaluacji; (zał. 1)

V. TOK LEKCJI
1. Czynności organizacyjno – porządkowe,
2. Omówienie przebiegu lekcji;
3. Realizacja przebiegu lekcji
4. Ewaluacja zajęć (załącznik 1)





PRZEBIEG LEKCJI:

I. Czynności organizacyjno – porządkowe
1.Powitanie uczniów, sprawdzenie obecności; podział uczniów na grupy (uczniowie witają się z nauczycielem i siadają w grupach)

II. Omówienie przebiegu lekcji
1.Podanie tematu zajęć; uświadomienie uczniom celów lekcji (uczniowie zapisują temat w zeszytach)

III. Realizacja przebiegu lekcji
1.Wprowadzenie do lekcji
1.1Pogadanka utrwalająca; utrwalenie zagadnień, które będą potrzebne w toku lekcji nt. podstawowych pojęć: Co to jest jadłospis, wartość odżywcza i kaloryczna posiłku. W jaki sposób można obliczyć wartość kaloryczną posiłku? ( uczniowie odpowiadają na pytania i określają w jaki sposób oblicza się wartość kaloryczną posiłku)

2.Rozwinięcie tematu lekcyjnego
2.1Burza mózgów; zasady układania jadłospisów, zapisywanie zgłaszanych pomysłów przez uczniów na tablicy (uczniowie zgłaszają pomysły wokół hasła i zapisuję zagadnienie w zeszycie

1.Zasady układania jadłospisów i ich charakterystyka

2.2Metoda projektów; podział uczniów na 5 grup. Każdej grupa losuje jeden z 5 posiłków dziennej
racji pokarmowej dla młodzieży wiek 15 lat : śniadanie I, śniadanie II, obiad, podwieczorek, kolacja i wylicza kaloryczność posiłków na podstawie tabel kaloryczności (uczniowie w poszczególnych grupach wykonują zadanie na kolorowych kartkach formatu A2. Po ułożeniu jadłospisu lider z każdej grupy przedstawia wyliczoną kaloryczność danego posiłku. Uczniowie zapisują kolejny pkt. w zeszycie.

2.Obliczenie kaloryczności przykładowego jadłospisu dla młodzieży w wieku 15 lat.

3.3.Pogadanka podsumowująca; podsumowanie omawianych zagadnień dotyczących zasad
układania jadłospisów i rekomendacje wniosków dotyczących obliczenia kaloryczności jadłospisu dla danej grupy wiekowej (uczniowie określają wnioski i zapisują w zeszytach.

3.Wnioski dotyczące obliczenia kaloryczności danego jadłospisu

IV.Ewaluacja
1.Rozdanie uczniom karty ewaluacyjnej dotyczącej przebiegu lekcji

Opracowała:
Anna Lach

Załącznik 1
Ankieta dla uczniów
Klasa............................Data......................
Uprzejmie proszę o uwagi dotyczące tematyki i sposobu prowadzenia przeze mnie lekcji. Twoja opinia pozwoli mi na wyeliminowanie błędów i uwzględnienie sugestii, a także sprawdzić Twoje wiadomości z dzisiejszej lekcji. Przy każdym punkcie zakreśl wybraną odpowiedź lub wpisz własną.
1. Lekcja była:
nudna średnio interesująca interesująca bardzo interesująca
2. Z tej lekcji najbardziej podobało mi się.........................................................
nie wzbudziło mojego zainteresowania........................
można wyeliminować .........................................
3. W nauczycielu prowadzącym lekcję
najbardziej podobało mi się................................
najmniej podobało mi się ..................................
4. Na moją chęć uczenia się na lekcji wpłynęła dodatnio:
luźna / poważna atmosfera
traktowanie mnie poważnie / niepoważnie
zachęcanie mnie do słuchania / zachęcanie mnie do
działania
inne czynniki (wymień jakie).......................................................................................
5. Po lekcji czuję się:
raczej zmęczony raczej ożywiony zainteresowany
6. Ta lekcja dała mi dużo nowej wiedzy (jakiej?)...............................................................................................................

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1757


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.