Katalog

Lidia Czyż, 2013-04-22
Bydgoszcz

Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego

plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego

- n +

Witam,
przedstawiam Państwu mój plan rozwoju zawodowego.
Lidia Czyż


NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO


Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Lidia Czyż
Termin stażu: 01.IX.2010 – 31.V.2013
Miejsce odbywania stażu: Gimnazjum nr 20 im. Królowej Jadwigi
w Bydgoszczy
Stanowisko: nauczyciel języka niemieckiego
Posiadany stopień awansu: nauczyciel mianowany


§ 8 ust. 2 pkt 1
1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
• Przypomnienie procedur awansu zawodowego, analiza aktualnych przepisów prawa oświatowego.
• Analiza dokumentacji szkolnej: Statutu, WSO, Planu Rozwoju, Programu Wychowawczego, Programu Profilaktycznego.
• Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych, ukończenie kursów, warsztatów, szkoleń dotyczących pracy dydaktycznej i wychowawczej.
• Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, korzystanie ze zbiorów biblioteki i zasobów Internetu.
• Analiza aktualnie obowiązujących programów nauczania, metod nauczania, oferty wydawniczej dotyczącej metodyki nauczania języków obcych.
• Współpraca z rodzicami uczniów w ramach „ Drzwi Otwartych” oraz indywidualnych rozmów telefonicznych.
• Stosowanie różnorodnych technik i form pracy. Metody aktywizujące. Praca metodą projektu. Wykorzystywanie technologii komputerowej.
• Inspirowanie uczniów zdolnych do rozwijania umiejętności językowych w ramach Kółka Języka Niemieckiego.
• Praca z uczniem słabym. Indywidualne konsultacje, utrwalanie wiedzy w ramach zajęć pozalekcyjnych.
• Przeprowadzenie ewaluacji własnej pracy. Badanie jej efektów.



§ 8 ust.2 pkt 2
2. Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
• Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych, testów kontrolnych, arkuszy ewaluacji zajęć, dokumentacji przebiegu stażu przy wykorzystaniu technologii komputerowej.
• Uczestniczenie w szkoleniach dotyczących wykorzystania komputera i Internetu oraz sprzętu audio-video w edukacji.
• Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera, Internetu, sprzętu audio-video. Prezentacja reportaży, filmów tematycznych.
• Udział w projekcie internetowym, mającym na celu wymianę korespondencji mailowej uczniów z rówieśnikami z innych krajów.
• Wymiana materiałów i doświadczeń oraz współpraca dydaktyczna z nauczycielami i instytucjami za pomocą poczty elektronicznej.

§ 8 ust. 2 pkt 3
3. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
• Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego języków obcych: dzielenie się wiedzą, współorganizowanie Dnia Języków Obcych, Dnia Germanisty, przedstawień szkolnych, ewaluacja PSO.
• Poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów. Konsultacje z innymi nauczycielami.
• Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych.
• Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów w zakresie integracji międzyprzedmiotowej.
• Umieszczenie artykułu/ planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej.
• Współpraca z nauczycielami języka niemieckiego innych szkół, wymiana doświadczeń w ramach spotkań nauczycieli języka niemieckiego.





§ 8 ust. 2 pkt 4a
4. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
• Opracowanie i wdrożenie programów i realizacji zajęć pozalekcyjnych dla uczniów zdolnych oraz słabych.
• Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i międzyszkolnych z języka niemieckiego.
• Stworzenie projektów imprez klasowych i szkolnych. Współorganizacja Europejskiego Dnia Języków Obcych, Dnia Germanisty i in.

§ 8 ust. 2 pkt 4c
5. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
• Udział w promocji szkoły poprzez współorganizację „Drzwi Otwartych”.
• Nawiązanie współpracy z Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Bydgoszczy w zakresie lekcji otwartych i konkursów z języka niemieckiego.

§ 8 ust. 2 pkt 4e
6. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
• Współpraca z pedagogiem szkolnym, psychologiem.
• Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w zakresie interpretacji opinii PPP.
• Współpraca ze Strażą Miejską i Policją na temat bezpieczeństwa, karalności nieletnich, narkotyków.
• Współpraca z wydawnictwami: pozyskiwanie pomocy dydaktycznych, nagród, udział w projekcie badawczym Ekspert.
• Organizacja wycieczek klasowych i szkolnych, uczestniczenie wraz z młodzieżą w różnych formach życia kulturalnego, wyjście do kina, teatru, muzeum itp.



§ 8 ust. 2 pkt 4f
7. Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej
• Sukcesy uczniów w konkursach z języka niemieckiego.


§ 8 ust. 2 pkt 5
8. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony
• Uważna obserwacja uczniów, poznanie ich środowiska domowego.
• Szczegółowa analiza opinii z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej.
• Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych.






Sporządziła: mgr Lidia Czyż


Bydgoszcz, dnia 31.08.2010


Wyświetleń: 1294


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.