Katalog Lidia Czyż, 2013-04-22 Bydgoszcz Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanegoWitam, przedstawiam Państwu mój plan rozwoju zawodowego. Lidia Czyż NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Lidia Czyż Termin stażu: 01.IX.2010 – 31.V.2013 Miejsce odbywania stażu: Gimnazjum nr 20 im. Królowej Jadwigi w Bydgoszczy Stanowisko: nauczyciel języka niemieckiego Posiadany stopień awansu: nauczyciel mianowany § 8 ust. 2 pkt 1 1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły • Przypomnienie procedur awansu zawodowego, analiza aktualnych przepisów prawa oświatowego. • Analiza dokumentacji szkolnej: Statutu, WSO, Planu Rozwoju, Programu Wychowawczego, Programu Profilaktycznego. • Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych, ukończenie kursów, warsztatów, szkoleń dotyczących pracy dydaktycznej i wychowawczej. • Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, korzystanie ze zbiorów biblioteki i zasobów Internetu. • Analiza aktualnie obowiązujących programów nauczania, metod nauczania, oferty wydawniczej dotyczącej metodyki nauczania języków obcych. • Współpraca z rodzicami uczniów w ramach „ Drzwi Otwartych” oraz indywidualnych rozmów telefonicznych. • Stosowanie różnorodnych technik i form pracy. Metody aktywizujące. Praca metodą projektu. Wykorzystywanie technologii komputerowej. • Inspirowanie uczniów zdolnych do rozwijania umiejętności językowych w ramach Kółka Języka Niemieckiego. • Praca z uczniem słabym. Indywidualne konsultacje, utrwalanie wiedzy w ramach zajęć pozalekcyjnych. • Przeprowadzenie ewaluacji własnej pracy. Badanie jej efektów. § 8 ust.2 pkt 2 2. Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej • Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych, testów kontrolnych, arkuszy ewaluacji zajęć, dokumentacji przebiegu stażu przy wykorzystaniu technologii komputerowej. • Uczestniczenie w szkoleniach dotyczących wykorzystania komputera i Internetu oraz sprzętu audio-video w edukacji. • Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera, Internetu, sprzętu audio-video. Prezentacja reportaży, filmów tematycznych. • Udział w projekcie internetowym, mającym na celu wymianę korespondencji mailowej uczniów z rówieśnikami z innych krajów. • Wymiana materiałów i doświadczeń oraz współpraca dydaktyczna z nauczycielami i instytucjami za pomocą poczty elektronicznej. § 8 ust. 2 pkt 3 3. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć • Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego języków obcych: dzielenie się wiedzą, współorganizowanie Dnia Języków Obcych, Dnia Germanisty, przedstawień szkolnych, ewaluacja PSO. • Poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów. Konsultacje z innymi nauczycielami. • Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych. • Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów w zakresie integracji międzyprzedmiotowej. • Umieszczenie artykułu/ planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej. • Współpraca z nauczycielami języka niemieckiego innych szkół, wymiana doświadczeń w ramach spotkań nauczycieli języka niemieckiego. § 8 ust. 2 pkt 4a 4. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich • Opracowanie i wdrożenie programów i realizacji zajęć pozalekcyjnych dla uczniów zdolnych oraz słabych. • Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i międzyszkolnych z języka niemieckiego. • Stworzenie projektów imprez klasowych i szkolnych. Współorganizacja Europejskiego Dnia Języków Obcych, Dnia Germanisty i in. § 8 ust. 2 pkt 4c 5. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych • Udział w promocji szkoły poprzez współorganizację „Drzwi Otwartych”. • Nawiązanie współpracy z Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Bydgoszczy w zakresie lekcji otwartych i konkursów z języka niemieckiego. § 8 ust. 2 pkt 4e 6. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami • Współpraca z pedagogiem szkolnym, psychologiem. • Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w zakresie interpretacji opinii PPP. • Współpraca ze Strażą Miejską i Policją na temat bezpieczeństwa, karalności nieletnich, narkotyków. • Współpraca z wydawnictwami: pozyskiwanie pomocy dydaktycznych, nagród, udział w projekcie badawczym Ekspert. • Organizacja wycieczek klasowych i szkolnych, uczestniczenie wraz z młodzieżą w różnych formach życia kulturalnego, wyjście do kina, teatru, muzeum itp. § 8 ust. 2 pkt 4f 7. Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej • Sukcesy uczniów w konkursach z języka niemieckiego. § 8 ust. 2 pkt 5 8. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony • Uważna obserwacja uczniów, poznanie ich środowiska domowego. • Szczegółowa analiza opinii z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej. • Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. Sporządziła: mgr Lidia Czyż Bydgoszcz, dnia 31.08.2010 Wyświetleń: 1294
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |